459 Reacties

2 jaar geleden

Hier vandaag denk ik indalingsweeen, vanochtend menstruatiepijn die komt en gaat, nu vooral een harde buik en voel me net zo'n waggelende gans🤣 Maar heb verder dus weinig energie en wel nesteldrang. Maar goed rustig aan gedaan en morgen weer een dag

2 jaar geleden

Is er iemand die bij de 2e (of 3e of 4e) zwangerschap ook heftigere voorweeën heeft dan bij je eerste kindje? Ik ben afgelopen maandag een nachtje ziekenhuis geweest omdat het zo verdacht veel leek op een bevalling. Weeën kwamen zo regelmatig en echt de hele nacht lang. Uiteindelijk heeft het niet doorgezet, maar vond dit wel heel spannend zo met 35 weken. Ben benieuwd of meerdere dit hebben.

2 jaar geleden

Ik weet niet waar ik last van heb/had. Maar heftige steken down there, menstruatie krampen en een zeer zwaar gevoel. Als ik het google kom ik uit op indalingsweeen, werd gisteravond echt even bang omdat ik dacht dat het weeën waren. Het kan zo een uur heftig aanwezig zijn en dan weer de hele avond niks.

2 jaar geleden

Reactie op RREK

Ik weet niet waar ik last van heb/had. Maar heftige steken down there, mens ...
Ja die steken zijn heftig heh. Die had ik bij de 1e ook en nu ook heel erg. Alsof die kleine er al een hand uitsteekt 🤣

2 jaar geleden

Reactie op Moeke1995

Ja die steken zijn heftig heh. Die had ik bij de 1e ook en nu ook heel erg. ...
Ik ervaar dit echt voor het eerst, ook soort van mijn eerste kindje dus ik herken het niet. Maar verschrikkelijk vooral die steken. Wij zijn even ver lees ik, ik ben ook 35 weken. Hoe voelen voorweeën? Een beetje hetzelfde als indalingsweeen of weer heel anders?

2 jaar geleden

Reactie op RREK

Ik ervaar dit echt voor het eerst, ook soort van mijn eerste kindje dus ik ...
Ja bij mij wel als echte weeën, ik heb ze vooral in m'n onderrug echt idd menstruatiepijn achtig. Bij mij waren voorweeën dus heel random en onregelmatig, gewoon zo af en toe een paar tot ze van de week echt de hele nacht om de 5 minuten kwamen. 🤔

2 jaar geleden

Reactie op Moeke1995

Ja bij mij wel als echte weeën, ik heb ze vooral in m'n onderrug echt idd m ...
Ooh wat gek. Je was nachtje in het ziekenhuis gebleven ter controle lees ik? Fijn dat het toch gewoon voorweeën waren en het niet heeft doorgezet.

2 jaar geleden

Reactie op RREK

Ooh wat gek. Je was nachtje in het ziekenhuis gebleven ter controle lees ik ...
Ja was wel heel spannend want het leek er echt zo erg op. Ik was al helemaal in de zelfde zenmodus als bij m'n eerste bevalling. Manlief is nu ook een paar nachten weg voor werk en daarstraks m'n slijmprop verloren en ondanks dat dat allemaal niets hoeft te betekenen vind ik t nu toch een beetje spannend allemaal merk ik.

2 jaar geleden

Reactie op Moeke1995

Ja was wel heel spannend want het leek er echt zo erg op. Ik was al helemaa ...
Snap ik heel goed moeders. Gewoon proberen rustig te blijven, mochten je vliezen toch breken en/of de bevalling op gang komen je man opbellen en dan hopelijk als het mogelijk is samen naar het ziekenhuis rijden. Niet stressen of gekke scenario's in je hoofd halen, live by the moment. Doe lekker rustig aan en probeer te ontspannen hoe overweldigend alle emoties/gevoelens soms ook kunnen zijn. Jij kan dit ❤️

2 jaar geleden

Reactie op Moeke1995

Is er iemand die bij de 2e (of 3e of 4e) zwangerschap ook heftigere voorwe ...
Ja hier de 4de zwangerschap 32.2 in het ziekenhuis een week gelegen weeën remmers en longrijping gehad. Daarna heel de tijd voorweeën tot gisteren toen leek het door te zetten van 10 uur tot 7 uur weeën gehad. Maar me baarmoedermond was helemaal nu verweekt en 1cm ontsluiting maar verder kwam het niet... Hopelijk zet het de volgende keer gewoon goed en snel door!

2 jaar geleden

Reactie op X_deb

Ja hier de 4de zwangerschap 32.2 in het ziekenhuis een week gelegen weeën ...
Ja bij mij ook 1cm en verweekte baarmoedermond . Zo gek? Hopen dat t dan wel met de goede termijn is! Hoe ver ben jij nu?

2 jaar geleden

Reactie op Moeke1995

Ja ik! Nu ook 35weken zwanger van de tweede. Loop al 2 weken met voorweeen en soms lijkt het door te zetten, maar toch steeds niet. Meerdere keren de verloskundige gebeld en aan het CTG gelegen. Mijn verloskundige zei dat het ‘vaker voorkomt’ bij een volgende zwangerschap. Echter maakt dat het niet perse makkelijker vind ik..

2 jaar geleden

Reactie op Moeke1995

Ja bij mij ook 1cm en verweekte baarmoedermond . Zo gek? Hopen dat t dan we ...
Ja raar he! En dan denk je nu komt de kleine en dan ineens toch niet. Alles lag gisteren ook echt klaar er werd al een arts geroepen ivm vroeggeboorte ze dachten echt die zit op 5 6 cm ontsluiting.. Gisteren 34.4 nu 34.5 dus echt nog te vroeg. Wil graag in bad bevallen dus moet zoiezo eigenlijk 37 weken halen maar dat is nu wel echt even de vraag.

2 jaar geleden

Reactie op X_deb

Ja raar he! En dan denk je nu komt de kleine en dan ineens toch niet. Alles ...
Oh wat spannend allemaal! Ik wil ook graag in bad bevallen en ook heel graag thuis, vond t echt niks in t ziekenhuis van de week 🫠 maar dan moet die kleine wel nog even blijven zitten. Ik hoop dat jullie ook nog even kunnen doorpakken tot week 37. Ik hoop zelf stiekem wel dat het dan wel snel komt want ben wel een beetje klaar met deze zwangerschap met bekkenpijn 😅

2 jaar geleden

Reactie op RMasselink

Ja ik! Nu ook 35weken zwanger van de tweede. Loop al 2 weken met voorweeen ...
Nee zo spannend heh, ik weet ook nu in het vervolg niet meer zo goed wanneer ik nou moet bellen 😅 wil ook niet te laat bellen, maar vind t ook een gedoe om dan weer snachts alles uit de kast te trekken om weer naar t zh te gaan.

2 jaar geleden

Reactie op Moeke1995

Ja bij elk kindje stuk meer voorweeen. Die indalingsweeen zijn ook stuk veneiniger vind ik

2 jaar geleden

Hoe voelen voorweeën aan? Ik heb wel ervaring met indalingsweeën. Maar heb eigenlijk sinds vanochtend een menstruatieachtige pijn in mn onderbuik, het komt niet in golven. Het kan zo een uur aanwezig zijn en dan weer een paar uur niet

2 jaar geleden

Reactie op RREK

Hoe voelen voorweeën aan? Ik heb wel ervaring met indalingsweeën. Maar heb ...
https://www.24baby.nl/zwanger/zwangerschap-zo-werkt-het/voorweeen/ Dit is een goed linkje, ik heb ook menstruatie achtige krampen, duren dan soms een half uur

2 jaar geleden

Dankjewel voor het linkje. Heb het even doorgenomen en het zijn inderdaad voorweeën ❤️

2 jaar geleden

Tot in hoeverre mogen voorweeën pijnlijk zijn? Ik ben gisteravond de hele avond op paracetamol doorgekomen omdat ik anders echt m’n bed niet uit kwam. Is dat normaal?