5 Reacties
7 maanden geleden
Ik heb in de kinderopvang gewerkt en daar ging ieder kind op eigen tempo
We hadden een geval waar een kindje heel laat ging lopen, maar wij zagen ook dat er niet veel kracht in de voetjes leek te hebben. Uiteindelijk is daar een kinderfysiotherapeut eens naar gaan kijken en bleek het dat het kindje hypermobiel was! Niks aan de hand, gewoon even wat extra kracht in die enkeltjes krijgen. Is vaak niet erg als ze laat lopen maar je kan altijd eens naar een kinderfysio gaan ofzo om te kijken of het gewoon "geen zin hebben" is of eventueel iets anders馃槂
Geen enkel kind is hetzelfde! Dus zou je niet al teveel zorgen maken
7 maanden geleden
Hoi! Als ik het goed begrijp is je dochtertje een billenschuiver, de mijne was dat ook. Ze heeft tot 15 maanden alleen maar op dr billen gezeten en we merkten dat ze daardoor ook haar spieren niet genoeg trainde om te gaan staan. We zijn toen veel met haar gaan oefenen door haar te stimuleren om zelf op te trekken, aan de handjes te lopen, neer te zetten bij loopwagentjes.. en toen ging het opeens heel snel! Het zou dus simpelweg kunnen dat ze er de kracht nog niet voor heeft. Wie weet helpt het :) Verder niet te druk om maken: uiteindelijk gaat ze echt wel lopen, heb vertrouwen.
7 maanden geleden
Mijn zoontje liep ook pas los met 18 mnd + 7 dagen. Aan de loopkar/loopfiets wel eerder. Dus je bent niet de enige die een laatbloeier heeft :)
7 maanden geleden
Onze dochter is nu 18,5 maand en loopt ook nog niet los. Loopt wel overal langs en achter een loopkarretje, maar vindt kruipen nog lekker makkelijk馃榿. Op het cb zeiden ze ook dat ik terug moest komen als ze 18 maanden was en nog niet liep, dat ze dan zouden kijken naar spierspanning, maar daar lijkt me niks mis mee als ik haar zo zie馃槄! Ik wacht nog even af, en kan altijd nog een keer naar het cb gaan. Maak me er niet zo druk om eerlijk gezegd...
7 maanden geleden
Hier hetzelfde! Wel overal langslopen en aan twee handen gaat ze overal mee naartoe, maar los lopen nog niet. Maak me ook weinig zorgen, komt vanzelf!