Hallo,
Ik heb in de afgelopen 4 jaar 3 kindjes gekregen en heb dus al jarenlang de pil niet meer geslikt.
Nu heb ik onze laatste dochter 10 maanden bv gegeven en dus onlangs gestopt en mijn 1e menstruatie gehad.
Nu is vandaag de 2e menstruatie op gang gekomen en ik overweeg dus om nu weer te gaan starten met de pil.
De huisarts heeft echter een zwaardere pil voorgeschreven dan die ik in het verleden altijd gebruikt heb ( hij zei dat is echt een pil voor tieners?)
Nu gaan we over 2 weken op vakantie, en ik wil natuurlijk geen bijwerkingen, zeker niet op vakantie.
Ik merk dat mijn hormonen momenteel 'op hol' zijn na het stoppen met bv... prikkelbaar, snel huilen.. ik moet echt weer 'in balans' komen ofzo...
Wat zouden jullie doen? Nu starten met de pil? Of nu zonder pil op vakantie en dan bij de volgende menstruatie starten met de pil?
Of adviseren jullie een andere vorm van anticonceptie? Wij hebben geen kinderwens meer. Een spiraal wil ik absoluut niet en mijn vriend wil wel 'een keer' zichzelf laten behandelen...