16 Reacties

één maand geleden

Soja ? Haver is niet voedzaam genoeg.

één maand geleden

Rens krijgt Alpro groeimelk. Dat is eigenlijk gewoon soyamelk, maar met wat extra voedingstoffen

één maand geleden

Soja wordt juist afgeraden bij kinderen. Misschien rijstmelk met toegevoegd calcium?

één maand geleden

Wij gebruiken halfvolle lactosevrije melk. Werkt hier prima.

één maand geleden

Alpro groeidrink is hele fijne voedzamen melk. Ook nog in de bonus vandaag 😉

één maand geleden

Reactie op Simone0408

Soja wordt juist afgeraden bij kinderen. Misschien rijstmelk met toegevoeg ...
Alternatieve dranken worden tot 1 jaar afgeraden ivm het hoge eiwitgehalte. Vanaf 1 jaar is sojadrink juist geel gezond en wordt zelfs door het voedingscentrum als alternatief voor koemelk geadviseerd.

één maand geleden

Reactie op DeMamavanRens

Rens krijgt Alpro groeimelk. Dat is eigenlijk gewoon soyamelk, maar met wat ...
Het gaat mij inderdaad om de voedingsstoffen, dankjewel!

één maand geleden

Reactie op Simone0408

Soja wordt juist afgeraden bij kinderen. Misschien rijstmelk met toegevoeg ...
Weet je waarom dit wordt afgeraden?

één maand geleden

Reactie op Dana91

Weet je waarom dit wordt afgeraden?
Sojamelk kan de hormoonhuishouding verstoren omdat het oestrogeen kan nabootsen. Ik zou dit zelf niet willen voor mijn kindje. Maar dit is uiteraard een keuze die iedereen voor zichzelf kan maken. Toevallig ken ik mensen die ook lactoseintolerant zijn en geen koemelk drinken. Ik weet dat zij rijstmelk geeft al vanaf jongs af aan.

25 dagen geleden

Ik zou hier zelf even informatie over opzoeken wat soja betreft want wat hier wordt gezegd over dat het de hormoonhuishouding kan verstoren is ongelooflijk achterhaald. Soja reguleert juist, het wordt zelfs geadviseerd bij vrouwen die veel last hebben van overgangsklachten etc. Moedermelk van een koe daarentegen zit vol met hormonen en daar is de wetenschap duidelijk over dat de hormonen van invloed zijn op de ontwikkeling van het kind (puistjes, eerder menstrueren)

25 dagen geleden

Reactie op Geeske👋

Ik zou hier zelf even informatie over opzoeken wat soja betreft want wat hi ...
Het is niet achterhaald. Het wordt bij overgang aangeraden omdat het oestrogeen nabootst en dit hormoon juist afneemt tijdens de overgang. Op deze manier kunnen overgangsklachten verminderen. Maar aangezien het hier om een baby gaat lijkt me deze vergelijking niet ter zake doen.

25 dagen geleden

Heb je jersymelk geprobeerd? Die zijn namelijk lactose vrij… Sommige lokale boeren verkopen biologische jersymelk, lekker vettig en gezond! Je hebt ook yoghurt enz. Momenteel is mijn zoontje een fles minder gaan drinken, ik kolf fulltime en ben ik van plan om het te combineren met jersymelk of geitenmelk. Hij oefent al met geitenyoghurt en merk dat het goed gaat…

12 dagen geleden

Reactie op Oznr

Heb je jersymelk geprobeerd? Die zijn namelijk lactose vrij… Sommige lokale ...
Nee ken ik helemaal niet. Ik ga het eens opzoeken! Ik stelde bij het cb ook geitenmelk voor alleen zeiden ze daar dat de eiwitten waar mijn zoontje allergisch voor is ook daarin zitten.

8 dagen geleden

Hier ook een kindje met koemelkallergie. Soja drink vindt ze ongezoet niet lekker (ik ook niet trouwens, snap ik dus ook wel), maar we wilden haar liever niet laten wennen aan gezoete dranken. Havermelk is van zichzelf enigszins zoet en vond zij dus ook lekker, maar die bevat te weinig eiwitten om als een goede vervanging te kunnen dienen. De Albert Heijn heeft sinds kort van eigen merk halfvolle en volle Haverdrink. Dat is havermelk waar soja eiwitten aan toegevoegd zijn, zonder toegevoegde suikers. De voedingswaarden komen overeen met respectievelijk halfvolle of volle koemelk. Dit is een winnaar bij ons in huis :)

8 dagen geleden

Reactie op fox2403

Hier ook een kindje met koemelkallergie. Soja drink vindt ze ongezoet niet ...
Overigens: als je kindje echt koemelkallergie heeft is lactosevrije melk geen optie. Bij lactosevrije melk hebben ze het melksuiker (lactose) verwijderd. Bij koemelkallergie is je kindje allergisch voor de eiwitten in de melk, niet voor de lactose. Die eiwitten zijn nog steeds aanwezig in lactosevrije melk

8 dagen geleden

Reactie op Simone0408

Het is niet achterhaald. Het wordt bij overgang aangeraden omdat het oestro ...
Dit is zeer zeker wel achterhaalde informatie. Wel kan het vlgs mij zo zijn dat kindjes met kma ook op soja reageren. Zo niet is het een goede vervanger. Bij twijfel kun je ook een diëtist inschakelen die even met je meekijkt. https://proveg.com/nl/blog/soja-gezonder-dan-vlees/#sojaenhormoonbalans