14 Reacties
4 maanden geleden
Bij ons heeft het met 8 maanden overstappen op 2-3-4 ritme veel rust en slaap gebracht.. dus bij eerste keer opstaan 2 uur later weer naar bed, tweede keer opstaan 3 uur later weer naar bed enzovoort.. Sinds ik dit aanhoud wordt er véél beter geslapen dan toen ik hem op vaste tijden naar bed bracht. Laat hem op eigen initiatief wakker worden.
Heel soms slaapt hij wat kortere slaapjes, dan laat ik hem tussen 16:00 en 17:00 nog even kort slapen.. Maar dat gebeurt eigenlijk alleen als hij bijvoorbeeld koorts heeft
4 maanden geleden
Wat je beschrijft klinkt heel goed toch? Wat zou je er aan willen veranderen?
Zoals ook in de andere comment: het 2-3-4 ritme werkt voor ons echt top! Hij doet 2 dutjes van (meestal) 1,5u. Nachten vaak nog een aantal keer voor een speentje en een enkele keer wil hij een flesje. Hij start zijn dag weer rond 06.30.
4 maanden geleden
Reactie op Es0492
Het is hier soms vanaf z'n flesje vanaf 4 uur steeds half in slaap vallen e ...
Rond die tijd is de slaapdruk niet zo hoog meer. Hij maakt dan bijna geen melatonine meer aan. Is zijn kamertje goed donker?
Mijn zoontje heeft dit ook wel eens. Wij hebben een ‘slaapliedje’ die we dan aanzetten. Ook geven we hem iets om mee te friemelen in bed; wen doekje met lekker veel labeltjes eraan haha. Als hij dus na zijn flesje niet gelijk in slaapt valt zetten we het liedje aan en geven we dat doekje. Meestal houdt hij dat nog geen 5 minuten meer vol en slaapt hij weer.
4 maanden geleden
Reactie op onet
Rond die tijd is de slaapdruk niet zo hoog meer. Hij maakt dan bijna geen m ...
Ja nee helaas hier echt alles al geprobeerd! Ik heb een hele alerte baby, ben ook bezig met een slaapcoach maar zelfs dat gaat lastig. Zij helpt mij al langer dan het traject eigenlijk zou duren😅. Slapen is echt een probleem hier. Nu ookal vanaf half 5 weer op!
4 maanden geleden
Reactie op Es0492
Ja nee helaas hier echt alles al geprobeerd! Ik heb een hele alerte baby, b ...
Weet je hoeveel slaap hij nodig heeft in totaal? Als hij overdag teveel slaapt dan is er ‘s nachts niet genoeg slaap druk. Heb je probeert wat er gebeurd als je hem later naar bed brengt? Een bedtijd van 7 uur is heel Nederlands maar wereldwijd ligt de bedtijd tussen 20:00 en 22:00 dus misschien gaat hij te vroeg de nacht in?
4 maanden geleden
Reactie op Es0492
En je merkt dat het slapen daardoor beter gaat? Ik kan het altijd proberen! ...
Ja , na 2 uur is hij echt nog niet moe 😅 en na 3 uur zeker wel. Maar merk dat als hij in de namiddag echt 4 uur wakker is hij veel ongezelliger is en huilender gaat slapen dan als hij 3/3,5 uur wakker is
4 maanden geleden
Reactie op Es0492
Dat wil ik liever ook! Een latere bedtijd. Ben alleen aan het bedenken hoe ...
Ochtend dutje langzaam verlaten elke dag bijv 5 minuten en kijken hoe hij/zij daarop reageert.. uiteindelijk zal de bedtijd meegaan maar dit kan wel een tijdje duren dus vooral geduld hebben.
En er zijn misschien eigenwijze kinderen die gewoon een bepaalde bedtijd hebben dus geen garantie haha maar dit is mij verteld dat dat het beste/fijnste is