19 Reacties

2 jaar geleden

Bellen met uwv dan kunnen ze soms versneld er naar kijken ☺️

2 jaar geleden

Mijn werkgever heeft deze ook pas na start verlof aangevraagd en had binnen paar dagen antwoord! Overigens word ik gewoon betaald via de werkgever dus maakt het niet uit qua betaling. Het moet wel raar lopen hoor, dat je geen loon krijgt tijdens verlof als je gewoon in dienst bent. Dus zou me vooral geen zorgen maken!
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Ik heb vandaag ook pas brief van uwv binnen gehad dat mijn wazo aangevraagd is. Het mooiste is mijn verlof is gisteren in gegaan.. nu heb ik net even terug gezocht bij m’n vorige zwangerschap en die ging 14 maart 2022 in en daar staat bij dat ze pas oordelen 4 weken vanaf 14 maart 2022. Dus ik maak me hier niet druk om nu eigenlijk.

2 jaar geleden

Volgens mij is dit heel normaal want ook bij mij staat dat ze het per deze week hebben aangevraagd (met ingangsdatum precies de datum dat ik met verlof ben gegaan) en dat er pas over vier weken een besluit komt. Is meer de standaard brief dan dat je je hier zorgen om moet maken.

2 jaar geleden

Ik kreeg ook pas een dag voordat ik met verlof ging een brief van UWV dat er een aanvraag is gedaan en dat ik binnen een bepaald aantal weken reactie krijg. Terwijl het verlof gewoon betaald wordt door mijn werkgever. Ik denk dat het de normale gang van zaken is om net voor verlof pas de aanvraag te doen. Als je twijfelt zou ik even bellen.

2 jaar geleden

Ik ben in loondienst van mijn vader. Ook wij hebben vandaag pas de brief ontvangen. Maar mijn vader zei, dat hij mijn salaris gewoon over maakt. En dat het UWV het weer naar hem uitbetaald. Wellicht is dat bij jullie ook zo?

2 jaar geleden

Was hier ook het geval 18 september nog niks geregeld en ik ging de 29ste met verlof. Vorige week bericht gehad die jij nu ook hebt en vandaag de toekenning ontvangen! Was verder niks aam de hand gelukkig 😊

2 jaar geleden

Bij mij hadden ze het netjes optijd aangevraagd, maar ging per 1 sept in de ziektewet en ze hadden het op tijd moeten wijzigen, maar door een fout in het systeem is dit niet gebeurd. Mijn verlof zou officieel per 8 okt ingaan, maar ging per 24 sept in, de wijziging hadden ze pas maandag doorgestuurd. Vandaag werd ik gebeld door werkgever dat ik me niet zorgen hoeft te maken over brieven van de uwv dat ze een fout hebben gemaakt. Hun hebben een boete ontvangen (omdat te laat aangevraagd/ gewijzigd) maar dit heeft geen invloed op mijn salaris.

2 jaar geleden

Ik lees dat je idd die brief pas.krijgt als je verlof is ingegaan. Ik zou je niet druk maken ik lees ook dat de uwv jouw werkgever betaald en jouw werkgever gewoon jouw loon aan jou

2 jaar geleden

Ze kunnen het pas 2 weken voor je verlof in gaat aanvragen.

2 jaar geleden

Haha no worries! Dit is gewoon standaard procedure . Ik kan je wel van alles vertellen maar jij hebt gewoon recht op je salaris en ze zijn ook nog op tijd. Daarnaast ligt de verantwoordelijkheid bij de werkgever dus jij hoeft je geen zorgen te maken.

2 jaar geleden

Ik kreeg vorige week dinsdag dezelfde brief van uwv. Je salaris wordt gewoon betaald. Je werkgever krijgt de uitkering van uwv. Zou mij niet druk maken! ☺️

2 jaar geleden

Reactie op AnoukM89

Ik kreeg vorige week dinsdag dezelfde brief van uwv. Je salaris wordt gewoo ...
Dit inderdaad!

2 jaar geleden

Heb vorige week ook de brief gekregen terwijl ik volgende week al met verlof ga de 14e. Staat ook in de brief dat ze nog moeten beslissen. Ga mij er niet druk om maken ☺️

2 jaar geleden

Geen zorgen, ik ben afgelopen maandag met verlof gegaan en kreeg toen pas de brief binnen van uwv, ze zijn gewoon verplicht je te betalen dus daardoor maak ik me geen zorgen 🙂

2 jaar geleden

Je krijgt gewoon je salaris van je werkgever. Geen zorgen.

2 jaar geleden

Reactie op Junice

Ik lees dat je idd die brief pas.krijgt als je verlof is ingegaan. Ik zou j ...
Precies dit! Is altijd zo!

2 jaar geleden

Tenzij je uit dienst gaat maakt het helemaal niet uit wanneer dit aangevraagd wordt, zolang het maar binnen een jaar na aanvang van het verlof gebeurt. Je werkgever betaalt namelijk je loon gewoon door en ontvangt de wazo uitkering als een vergoeding, vanwege de doorbetaling. Het wordt pas een probleem, wanneer je niet door betaald krijgt en je de uitkering zelf ontvangt. De beslissing is overigens altijd binnen 4 wkn na aanvang van het verlof, al was het met 6 wkn zwangerschap al aangevraagd
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

Ze kunnen het pas 2 weken voor je verlof in gaat aanvragen.
Nope, je kunt dit op ieder moment in de zwangerschap aanvragen