Hai mama's,
Ik ben even benieuwd hoe gaan jullie hiermee om, hebben jullie kindjes die white noise nodig hebben om in slaap te vallen? Ook overdag of alleen snachts? Laten jullie het aanstaan of gebruik je een timerfunctie?
Heb overdag bij mijn zoontje white noise aanstaan bij zijn dutjes, daar word ie rustig van en kan dan regelmatig zelfstandig in slaap vallen. Savonds hebben we hem niet aanstaan omdat we eigenlijk hopen/willen dat hij het niet de hele nacht nodig heeft. Hij valt dan wel een stuk moeizamer in slaap we moeten dan wel naast zn bed blijven staan sussen. Dus twijfel of we voor de avond/nacht vaker de white noise moeten inzetten, zodat hij minder in slaap gesust moet worden, maar wil hem ook niet teveel aan hulpmiddelen laten wennen... keuzes🙈
Thanx :)
Ik heb het bij elk slaapje aan staan. Ik geloof er wel in dat dat op een gegeven moment niet meer nodig is. Mijn dochter had vroeger baby slaapmuziek die ze nodig had. Toen ze anderhalf ofzo was zei ze dat ze het muziekje niet aan wou. Is meteen goed gegaan en heeft nooit meer iets nodig om goed te slapen, behalve haar knuffels 😋 (ze is nu 4,5)
Hier staat hij ook ieder slaapje gewoon aan dus ook snachts. Ze valt er vrij snel mee in slaap. Ik heb zoiets als het helpt dan gewoon doen. Er komt vanzelf een tijd dat je denkt ga het zonder proberen. Je kindje geeft dit dan ook wel aan.
Hier ook bij alle slaapjes White noise aanstaan, dus ook 's nachts. Als ik hem uit zou zetten is ze meteen wakker. Er komt een tijd dat ze dit niet meer wil, maar voor nu is het voor haar een fijne manier om inslaap te vallen en ik vind dat prima.
Onze dochter slaapt ook met white noise het gehele slaapje aan. Toch willen wij het nu afbouwen na de leeftijd van 1 jaar schijnt het niet meer effectief te zijn en juist het tegenovergestelde effect te hebben.
Hier staat hij eigenlijk nog steeds bij elk dutje aan en ook de hele nacht. Ik wil het op ten duur ook afbouwen maar heb nog niet uitgezocht vanaf wanneer het handig is om te doen.