24 Reacties

3 jaar geleden

Heb het geprobeerd maar het is echt zwaar vast houden, en als ze strak de fles zelf willen vasthouden is ook geen optie want ze gooien die weg en een glaze fles weggooien hmmm geen goed idee haha hier houden we het op plastic flessen 👌🏼👌🏼

3 jaar geleden

Reactie op Pinkstar88

Heb het geprobeerd maar het is echt zwaar vast houden, en als ze strak de f ...
Ja precies dit! Heb 1 glazen fles gehad.. maar idd zwaar in de hand en toen m’n zoontje zelf de fles pakte vond ik glas eng.. dit keer gaan wij voor alleen plastic flessen van dr Brown. De glazen fles had ik overigens ook van dr Brown en werkte verder wel prima

3 jaar geleden

Hoe zit het met de warmte van het glas? Ik ben er huiverig voor omdat ik niet de handen wil verbranden.

3 jaar geleden

Reactie op SvSS

Hoe zit het met de warmte van het glas? Ik ben er huiverig voor omdat ik ni ...
Dan moet je de melk wel al heel warm maken wil dat gebeuren.. als jij je handen aan de buitenkant van de fles zou verbranden, verbrand je baby z’n mond/tong al helemaal..

3 jaar geleden

Ik denk dat glazen flessen een goed idee is. Er komen steeds meer studies uit die aangeven dat plastic echt overal wordt gevonden, in onze ontlasting, sperma etcetera. Goed om er rekening mee te houden. :) In het verleden werkte ik in de kinderopvang en vond de glazen flessen van tommee tippee erg fijn in de hand liggen en niet al te zwaar. Ik heb zelf vorige week de starters zet besteld via bol.com

3 jaar geleden

Ik heb bij mijn oudste Philips Avent gebruikt en vond deze erg fijn. Deze heeft ook een brede speen. Mijn zoontje heeft hier altijd graag uit gedronken en deze ga ik bij de volgende weer gebruiken.

3 jaar geleden

Reactie op Rees1988

Ik denk dat glazen flessen een goed idee is. Er komen steeds meer studies u ...
Gaan zulke flessen veel sneller kapot dan plastic?

3 jaar geleden

Reactie op Sarah93

Dan moet je de melk wel al heel warm maken wil dat gebeuren.. als jij je ha ...
Ik vond de fles erg warm/tegen heet aan als hij net uit de flessenwarmer komt. Dan is dat zo weer vervlogen en de melk op juiste temperatuur. Maar je moet ze er wel uit kunnen halen natuurlijk

3 jaar geleden

Reactie op Mr92

Bij mij is er nog nooit één kapot gegaan tijdens het voeden. Ook niet als hij wel op de grond rolde. Dus is naar mening echt veilig. Ook nooit te heet geweest na de flessenwarmer. Dus dat valt ook mee.

3 jaar geleden

Reactie op Rees1988

Ik denk dat glazen flessen een goed idee is. Er komen steeds meer studies u ...
Thanks, ga hiernaar kijken

3 jaar geleden

Reactie op Vespa

Ik heb bij mijn oudste Philips Avent gebruikt en vond deze erg fijn. Deze h ...
Dank je wel

3 jaar geleden

Reactie op Mr92

Als het goed is niet, het soort glas is niet alleen duurzaam maar ook sterker en is als het goed is ook lichter dan normaal glas

3 jaar geleden

Difrax heeft de S-vormige fles trouwens ook in glas zie ik nu

3 jaar geleden

Ik heb bij mijn dochter van 1,5 altijd glazen Difrax flessen gebruikt tot dat we op het vliegveld stonden en een fles kapot ging🥲 sindsdien altijd plastic blijven gebruiken.

VRIEND

3 jaar geleden

Bij mijn oudste dochter heb ik de glazen Difrax gebruikt. Ik was er erg tevreden over. Toentertijd bewust voor glas gekozen omdat ik plastic probeer te vermijden. Volgens mij is het advies ook om plastic flessen om de zoveel tijd te vervangen? Ze zijn bij mij nooit te heet geweest, een kwestie van opletten ook. De glazen flessen heb ik nog liggen, dus ik kan ze straks weer gebruiken. 🍀

3 jaar geleden

Reactie op SvSS

Ik vond de fles erg warm/tegen heet aan als hij net uit de flessenwarmer ko ...
Ohja ik gebruik geen flessenwarmer. Deed gewoon in de magnetron. Dan werd de fles niet warm/heet

3 jaar geleden

Ik gebruikte bij ons eerste kindje ook glazen flessen. Wij gebruikte MAM en heel tevreden van, maar eigenlijk bepaald je kindje het merk 😅. Wij kochten enkele verschillende aan van dr brown, MAM, avent en ons kindje vond die van MAM het best. Dus koop gewoon van enkele soorten en dan proberen wat je kindje het best neemt ;)

3 jaar geleden

Bij de de Brown blijft het ventiel wel van plastic neem ik aan? Bij onze oudste vonden wij deze erg fijn en pakte hij goed naast borstvoeding. Ik overweeg zeker ook wel de glazen flessen vandaar ook al deze vragen 😅

3 jaar geleden

Ik heb bij mijn eerste gekozen voor de glazen fles van Bibs. Ze pakte het speentje vrij vroeg en daardoor des te makkelijker om van hetzelfde merk een fles te hebben 😍 die vind ze nog steeds heel Chill en ik gebruik hem nu al langer dan een jaar. Geen gekke verkleuringen zoals bij plastic flessen. Het is inderdaad wel wat zwaarder en zelf met de fles drinken heeft ze een van plastic.

3 jaar geleden

Ik ga persoonlijk voor plastic flessen, maar iedereen heeft daarin natuurlijk zijn eigen mening. Ik werk in de kinderopvang en heb ervaren dat ik een glazen fles veel te zwaar vindt. Zeker als het/je kindje wat langer doet over het drinken van de fles, krijg je echt een lamme pols/hand. Ook is er wel eens kapot gevallen. Let ook zeker op dat een glazen fles op de kinderopvang alleen mag met een sleeve/bescherming eromheen!