37 Reacties
8 maanden geleden
Onze oudste van 4 slaapt nog tussen ons in. De tweeling van 1,5 ligt in hun eigen ledikantjes bij ons op de slaapkamer en krijgt ook nog borstvoeding op verzoek ^^
Waarom zou je een klein kindje dwingen om alleen te slapen, terwijl je zelf vaak ook liever niet alleen slaapt.. De meeste volwassenen slapen met hun partner toch 😊.
En laat je (schoon)moeder lekker praten, ene oor in, andere oor uit. Jij weet wat werkt voor jouw dochtertje en voor jezelf 😘❤️
8 maanden geleden
Reactie op RoEla
Ooh super😊 ja dat moest ik dus even horen dat er meerdere ouders zijn 😊
Ja! Doe wat voor jou en je kind goed voelt. Niemand heeft wat daarover te zeggen. Ik zie zovaak dat mijn jongste snikt in zn slaap omdat hij misschien slechte droom gehad heeft etc.. dus dan aaii ik hem even over zn hoofdje en is het klaar. Kindjes voelen zich dan veilig en dit heeft zoveel voordelen ook in hun dagelijks leven.
8 maanden geleden
Ik slaap ook nog samen met mijn zoontje van 1 jaar en 5 maanden. Ook uit nood, omdat hij zo vaak wakker werd. Drinkt ook nog aan de borst. Maar ben het leren waarderen en vind het nu heerlijk om hem naast me te hebben. Het is wel wat beperkend, want hij is vaak na naar bed brengen 45 min later alweer wakker en dan ga ik ook naar bed om naast hem te liggen (dat was m'n avond) Dus ook geen tijd voor een wijntje.. Maar ik ben er graag voor mijn kleintje en vind de extra tijd die je door het co sleepen met je kleintje kan doorbrengen ook heel waardevol.
8 maanden geleden
Wat voor ons enorm hielp was dat haar vader haar naar bed bracht wanneer hij de kans had. Die tip heb ik gehad van een oud-collega van mij en ik vond dat eerst heel bijzonder omdat ik niet dacht dat het een verschil maakte. Toch wel!
We hadden soms ook geen keuze omdat ik de avonden en nachten werk soms.
Ik mis het wel allemaal en als ik dit lees ben ik best wel jaloers.
Eerste nachten dat het gebeurde sliep ik zelf niet omdat ik wachtte tot ze weer wakker werd voor mij (vader blijft in de nacht wel liggen als ik thuis ben) en het was ook zo leeg.
Minder wakker worden in de nacht heeft alleen de overstap naar haar vloerbedje bij geholpen.
8 maanden geleden
Het is super Westers dat de kindjes alleen slapen. En dat is helemaal prima maar besef dat er hele werelddelen zijn waar het gewoon normaal is hoor, om op deze leeftijd nog samen te slapen! Lekker doen wat voor jullie werkt dus 🍀💕
En wat betreft "afbouwen voor de binding" is echt een super achterhaald argument! Te vroeg die nabijheid afbouwen is eerder schadelijk dan andersom! Je merkt het vanzelf als je kindje meer behoefte heeft aan zelfstandig slapen
8 maanden geleden
Hier ook elke nacht nog lekker tussen ons in. Start wel in zijn eigen bed maar eindigt altijd bij ons.
8 maanden geleden
Reactie op Babydekker#2
Hier ook elke nacht nog lekker tussen ons in. Start wel in zijn eigen bed m ...
Precies dit!
8 maanden geleden
Dank jullie wel! Zo fijn om dit even te horen van iedereen
Soms kun je je zo alleen voelen
Maar inderdaad ik ken mijn kindje en mijn man en ik zien dat ze dit gewoon echt nodig heeft
Die nabijheid en echt weten dat ik er ben
Ze is nu bijvoorbeeld ook ziek en heeft koorts
Nou dan ligt ze het liefst de hele nacht aan de borst en dicht tegen me aan (warm kacheltje zo met 23 graden buiten)😅
Maar dank jullie wel voor jullie reacties!
En als er meerdere zijn die dit doen, blijf vooral reageren want ik merk dat het fijn is om te lezen hoe iedereen hierin staat en dat het gewoon goed is!
Het is inderdaad enorm westers die kinderen gelijk een eigen kamer (ikzelf werd als baby vanaf dag 1 weggelegd)
8 maanden geleden
Ik had eens gelezen dat co sleeping het intelligentieniveau van je kind verhoogt omdat je door de nabijheid eigenlijk ervoor zorgt dat het kind niet meteen in paniek slaat of angstig wordt, maar juist de rust en de ruimte heeft om goed te groeien etc. Dus ja dat heeft mij altijd wel de zelfzekerheid gegeven om dit te blijven doen en niet te kijken naar wat anderen doen met hun kindje.
8 maanden geleden
Het is dat onze kleine niet stil blijft liggen en door het hele bed heen gaat. (Partner met nachtdiensten dus niet thuis) hij is al een keer uit bed gevallen dus vind het vanaf dat moment eng. Anders als ik de kans had gehad sliep die lekker iedere nacht bij me in bed hoor. Wacht met smart tot hij bij me kan liggen heerlijk toch! Lekker van genieten hoor en laat de boel lekker de boel, niet alleen je kindje maar jij hebt het kennelijk ook nodig❤️
8 maanden geleden
Ons zoontje van 1,5 jaar slaapt ook nog lekker bij ons in de kamer. Soms in zijn eigen (Ikea Sundvik) ledikant naast mij, soms lekker tussen ons in bij ons in bed.
Ik ben soms ook onzeker om dit aan anderen te vertellen, maar fck hun reactie! Mensen geven helaas zo snel hun mening en oordeel 😒
Dit zal niet voor eeuwig duren dus geniet van de nabijheid van nu! ❤️ Voor je t weet zijn ze groot en wíllen ze niet meer bij ons slapen 🥺