11 Reacties

vorig jaar
Hier ook een wollen deken, wel in combinatie met lakentje.. Heb het al sinds de kraamweek zo

vorig jaar
Hier gebruiken wij een wollen deken zonder laken vanaf de geboorte zo snacht ik bakker hem ook gewoon met de dekken dan blijft hij lekker warm

vorig jaar
Wij hebben ook een heerlijk wollen deken in de cosleeper. Zit wel een lakentje tussen, is net even wat fijner voor de baby zei de kraamzorg. Temperatuur van ons zoontje is altijd goed snachts! En kruikje leggen wij buiten het dekentje bij de voetjes aan de zijkant en dan nog een dekentje eroverheen vaak.

vorig jaar
Wij hebben zo'n ouderwetse wollen deken en hadden het de eerste weken als volgt: laken, wollen deken dubbelgevouwen, kruikjes, dekentje.
Nu ze 4 weken is hebben we het zo: slaapzak tog 3, laken, wollen deken dubbelgevouwen. Onze slaapkamer is nu 14 graden, de eerste weken 18 graden. Ze is altijd lekker warm.

vorig jaar
Wij hebben een Merino wollen deken op aanraden van de kraamverzorgster. Ook ons ventje kon zijn temperatuur niet vasthouden. Wij hadden geen lakens in huis, dus had de kraamverzorgster er een hydrofiele doek onder gedaan en dat hebben wij nu nog steeds na haar vertrek.
Wol jeukt wel wat op de huid, dus ik zou er wat tussen doen. Daarnaast werd het ons geadviseerd, omdat je wol niet te vaak wil wassen. Het spuug komt dan op een doek/laken en niet op je wollen deken. Dat is beter en makkelijker wassen!

vorig jaar
Wollen onderlegger. Daar ligt ze direct op, alleen bij het hoofdje een hydro voor eventueel spuug oid en je makkelijker schoonmaakt. Dan een lakentje gewoon katoen en daar op een wollen dekentje. Ik leg vaak wel kruikje er in om warm te maken, maar heb hier 1 die gelijk weer klaar wakker is als ik der in een koud bed leg.
Wat ik zelf wel het beste vind werken zijn wollen rompers. Dan blijven ze sowieso makkelijker warm.