16 Reacties
5 maanden geleden
Herkenbaar! Heb het boek niet gelezen maar ik overweeg de cursus van liefde van een moeder met dezelfde reden, denk vergelijkbaar?
5 maanden geleden
Reactie op Elisabeth93
Herkenbaar! Heb het boek niet gelezen maar ik overweeg de cursus van liefde ...
Ja, heb dat ook al eens zitten overwegen. Ik wil vooral eigenlijk aan mijn eigen frustratie werken. Ik denk dat dat waarschijnlijk ook al effect gaat hebben.
5 maanden geleden
Reactie op Anoniem20232023
Ja, heb dat ook al eens zitten overwegen. Ik wil vooral eigenlijk aan mijn ...
Weinig slaap doet veel hè? Helemaal als ze ook echt ertegen vechten en het alleen maar erger lijkt te worden soms 🫠 ik snap je frustratie! Mocht je wat herkenning zoeken, mag je me altijd een berichtje sturen. Er is nu wel een kortingsactie voor de cursus dit weekend dus ik twijfel nog. Kun je het boek niet bij de bibliotheek lenen? Vaak kun je ook eenmalig lenen ookal ben je geen lid
5 maanden geleden
Reactie op Elisabeth93
Weinig slaap doet veel hè? Helemaal als ze ook echt ertegen vechten en het ...
Nou idd, ik had door de podcast van liefde van een moeder al veel herkenning en begrip gevonden. Maar momenteel voel ik weer zoveel frustratie en dat wil ik niet voelen. Dat vechten vindt ik idd heftig. Je ziet dat hij moe is, maar geeft niet toe. En ik probeer het op allerlei liefdevolle manieren.
Het boek is helaas nog maar net uit en niet bij de bieb. Maar heb nog een paar vvv bonnen liggen en zit nu op het internet toch te kijken naar het boek 😅
5 maanden geleden
Ik heb het boek en het is echt een aanrader! Ik heb daardoor weer zoveel rust gekregen. En er staan hele fijne handvaten in om op een liefdevolle manier toch aan slaap te werken! Voor mij was het het geld echt waard 🥰 heb de cursus van liefde van een moeder ook gedaan maar in het boek staat eigenlijk hetzelfde en kost minder dus als je moet kiezen zou ik voor het boek gaan! Als je nog vragen hebt mag je altijd een berichtje sturen. Hier zijn de nachten en dutjes ook al vanaf geboorte drama tenzij contact dutjes en zelfs dan gaat het echt niet altijd makkelijk dus ik snap je helemaal 😊
5 maanden geleden
Reactie op lisajacobs
Ik heb het boek en het is echt een aanrader! Ik heb daardoor weer zoveel ru ...
Wat super fijn! Heb je dan 'alleen' zelf meer rust en geef je je meer over aan het feit dat het vaak contact dutjes zijn en dat ze je nodig hebben? Of is er ook wel iets van het aanpakken van de slaap en gaat het ook 'beter'/anders?
5 maanden geleden
Reactie op Elisabeth93
Wat super fijn! Heb je dan 'alleen' zelf meer rust en geef je je meer over ...
Ze geven heel veel feiten over normale baby slaap. Bijv dat ong 50% van de baby’s gewoon niet zelfstandig in slaap kan vallen en dat dit vanzelf komt wanneer ze er klaar voor zijn. En dat zelfs op 2 jarige leeftijd dit nog steeds 50% is. En ze geven handvaten hoe je stapje voor stapje je hulp kan afbouwen maar geven ook aan dit wel op het tempo van je baby te doen tenzij het voor jou als ouder niet meer houdbaar is. Dan mag je grenzen aangeven zolang het maar met de juiste intentie is en het liefdevol blijft (dus niet je kindje dwingen zelfstandig alleen in slaap te vallen terwijl het daar nog niet klaar voor is maar bijv wel met minder hulp)
5 maanden geleden
Reactie op lisajacobs
Ze geven heel veel feiten over normale baby slaap. Bijv dat ong 50% van de ...
Dank je wel! Fijn om even te horen van iemand die het al gelezen/gevolgd heeft
5 maanden geleden
Reactie op Mar3481
Is het boek nog een aanvulling op de cursus? Heb de cursus ook gedaan. En t ...
Hmm het is uitgebreider en geeft meer uitleg maar er staan niet hele veel nieuwe dingen in volgens mij.. maar de cursus is ook wel een tijdje geleden dus durf het ook niet zo te zeggen. Wat hoop je nog te vinden in het boek? Wat mis je vanuit de cursus?
5 maanden geleden
Reactie op lisajacobs
Hmm het is uitgebreider en geeft meer uitleg maar er staan niet hele veel n ...
Vooral nog op zoek naar wat meer tips en tricks om kleine aanpassingen te kunnen doen in slaapgedrag van onze kleine. Cursus heeft heel erg geholpen met mindset en andere kijk op slaap.
5 maanden geleden
Reactie op Mar3481
Vooral nog op zoek naar wat meer tips en tricks om kleine aanpassingen te k ...
Hmm ja moeilijk te zeggen of het voor jou dan iets toevoegt natuurlijk. In het boek staan heel veel handvaten wat je kan doen maar weet natuurlijk niet of die van toepassing zijn bij jullie situatie. Er staan ook verhalen in van andere ouders en hoe zei met situaties omgingen
5 maanden geleden
Reactie op lisajacobs
Ik heb het boek en het is echt een aanrader! Ik heb daardoor weer zoveel ru ...
Het klinkt echt interessant, maar ik vind liefde van een moeder iets te lief. Zij heeft het over een familie bed enzo. Dat hoeft van mij niet. Ik wil mijn dochter wel graag op haar eigen kamer laten slapen. Is zo'n boek dan nog passend?
5 maanden geleden
Reactie op AnneniemD123
Het klinkt echt interessant, maar ik vind liefde van een moeder iets te lie ...
Ja zeker! Het boek kijkt echt naar het belang van het hele gezin maar wel met oog op de behoefte van een baby.. dus het gaat wel heel erg in op wat een baby van nature nodig heeft en zoekt maar ook hoe je daar een mouw aan kan passen in onze samenleving.. en er staan dus ook veel verhalen in van andere ouders. En je mag dus wel grenzen stellen en bijv zeggen wiegen werkt niet meer voor ons dus we gaan wat anders doen.. maar dan wel vanuit verbinding en nabijheid
5 maanden geleden
Reactie op lisajacobs
Ja zeker! Het boek kijkt echt naar het belang van het hele gezin maar wel m ...
Ik ben erg benieuwd! Ik heb het boek gelijk gekocht. Ga zo meteen alvast beginnen met lezen 😊