Ik ben benieuwd vanaf wanneer jullie kindjes zelf hun speen snachts konden pakken en zelf in doen. Mijn zoontje is nu 7.5 maand. Hij kan soms de speen wel vinden maar stopt altijd de achterkant in zijn mond馃槄 hij heeft ons dus nog vaaaak nodig voor zijn speen haha.
Bij ons lukte het haar opeens! Vanaf 7,5 maand/8 maand. Ze is nu 8,5 maand, dus ze kan het nog niet zo heel lang haha. Wel echt een zegen hoor, 's nachts. Ze moppert een beetje, vindt haar speen, stopt 'm in haar mond en valt weer zelf in slaap.
Denk met 7 maand ongeveer, heeft zelf trucjes bedacht om de speen goed in z鈥檔 mond te doen. Lukt niet altijd maar 9/10 keer wel. Mijn zoontje is nu 8 maanden
Hier 7,5 maand maar kan sinds een week of 3 die speen pakken als een pro.. geen idee sinds wanneer precies maar hij doet het zelfs half slapend 馃槼
Daarvoor ook altijd achterstevoren, hij had het ineens door!
Hier pakt hij sinds 5,5- 6 maanden zelf zijn speen en sinds een kleine maand stopt hij hem ook goed in zijn mond. De speen moet wel binnen handbereik liggen. Al moet ik hem voeden als hij wakker is in de nacht 馃ゲ
Vanaf 6 maand kon ze dit. Heb wel een speendoekje aan haar speen zodat ze hem makkelijker kan vinden en heb nog 5 spenen los in haar bedje gedaan zodat ze nooit mis grijpt 馃ぃ
Hier al lange tijd. Nirt bijgehouden wanneer. Ze bijten ook graag op de harde kant ivm tandjes. Dus wij denken verkeertom maar de kleine misschien juist niet
Vanaf 4,5 maand ongeveer omdat ik dat echt geoefend heb. De speen in zijn hand geven en naar zijn mond begeleiden en na een paar keer oefenen deed hij het zelfstandig. Ook 鈥榮 nachts pakte hij zijn speen zelf al en zocht de speen steeds bij zijn oor/schouder 馃槀 dus als ik 鈥榮 nachts naar het toilet moest en ik zag dat zijn speen buiten bereik was dan legde ik hem daar neer zodat hij zijn speen 鈥榮 nachts kon vinden 馃ぃ馃槀