26 Reacties

2 maanden geleden

Nee dit is ook al maanden lang hier aan de gang. Toen ze 4 maanden was heeft het eventjes gelukt zelfstandig in slaap te vallen en sinds dien valt ze alleen bij mij in slaap😵‍💫

2 maanden geleden

Hier eigenlijk alleen rond de 4 maanden dat ik haar wakker weg kon leggen, denk een week of 2. Verder nog nooit gelukt. Altijd voedend of wiegend.. 🫠

2 maanden geleden

Reactie op Oumayma

Nee dit is ook al maanden lang hier aan de gang. Toen ze 4 maanden was heef ...
Hahah toevallig die 4 maanden ik schrijf net hetzelfde 😆

2 maanden geleden

Zeker niet de enige! Hier nooit weg kunnen leggen op 1 week na ofzo. Is echt normaal. Lees het boek zachte nachten dat heeft mij enorm geholpen ❤️ zelfs op 2 jaar kan de helft van de kindjes niet zelfstandig in slaap vallen

2 maanden geleden

Heey, Nee je bent zeker niet de enige. Hier valt ze ook nog alleen bij mij in slaap.

2 maanden geleden

Reactie op Oumayma

Nee dit is ook al maanden lang hier aan de gang. Toen ze 4 maanden was heef ...
Ja bij mij is het indd ook korte tijd gelukt!

2 maanden geleden

Reactie op lisajacobs

Zeker niet de enige! Hier nooit weg kunnen leggen op 1 week na ofzo. Is ech ...
Ik vind het zelf ook echt niet erg en juist fijn! Maar hij gaat naar de opvang en daar gaat het slapen steeds slechter, en straks als ik weer moet werken, gaat hij 2 dagen. Ik vind dit zo vervelend voor hem.

2 maanden geleden

Reactie op Eliza I Moderator

Heey, Nee je bent zeker niet de enige. Hier valt ze ook nog alleen bij mij ...
Fijn te horen🙏🏻

2 maanden geleden

Dit hielp ook niet echt mee 😅

2 maanden geleden

Reactie op Elisabeth93

Hier eigenlijk alleen rond de 4 maanden dat ik haar wakker weg kon leggen, ...
Nou en hier dus ook haha toevallig!

2 maanden geleden

Hier ook

2 maanden geleden

Reactie op lisajacobs

Zeker niet de enige! Hier nooit weg kunnen leggen op 1 week na ofzo. Is ech ...
Indeed, wat een verademing is dat boek

2 maanden geleden

Hier ook, lukt alleen als ze op iemand ligt (op mij, m’n man of op een van de oma’s) 😂 alleen in bed wil ze niet. Wegleggen zodra ze slaapt gaat overdag eigenlijk altijd goed maar snachts erg wisselend.

2 maanden geleden

Overdag gaat het meestal nog wel zelfstandig, maar 's avonds eigenlijk met geen mogelijkheid, vaak valt hij tijdens de laatste bv in slaap, zo niet neemt papa hem en valt hij bij hem in slaap. Alleen is z'n bedje is ie meteen helemaal overstuur 😔

2 maanden geleden

Reactie op Es0492

Ik vind het zelf ook echt niet erg en juist fijn! Maar hij gaat naar de opv ...
Ja same here.. hij gaat al vanaf dat hij 3 maanden is 1 dag en nu net de knoop doorgehakt de opvang naar halve dagen te gaan. Hij zou eigenlijk inmiddels 3 dagen moeten gaan maar hij slaapt daar gewoon niet zelf in en ze willen hem niet in slaap wiegen/wandelen dus ja dan houdt het op 🤷🏻‍♀️ Misschien niet wat je wil horen 😅. Maar je kan ze helaas niet dwingen om zelfstandig te gaan slapen.. Hopelijk gaat het bij jullie wel beter na een tijdje 🤞🏻🤞🏻

2 maanden geleden

Reactie op lisajacobs

Ja same here.. hij gaat al vanaf dat hij 3 maanden is 1 dag en nu net de kn ...
Hier wordt hij trouwens ook nog heeeeel vaak wakker tijdens dutjes en ‘s nachts dus dat is misschien ook niet te vergelijken met jouw situatie

2 maanden geleden

Reactie op lisajacobs

Ja same here.. hij gaat al vanaf dat hij 3 maanden is 1 dag en nu net de kn ...
Ah dat zou ik ook graag willen, halve dagen zou top zijn!! Nee bij onze opvang willen/kunnen ze hem ook niet helpen. Ik ben benieuwd..

2 maanden geleden

Mijn dochtertje kan ook niet zelfstandig in slaap vallen. Overdag wegleggen lukt ook niet, dus wij (mijn vriend / oma / ik) zitten twee keer per dag echt meer haar in de slaapkamer. ‘S avonds suuuper onrustig, dan kan ze vanaf 11 weggelegd worden en wordt dan nog vaak wakker. Vaak gedacht om een slaapcoach in te schakelen, maar na het lezen van Zachte nachten ervoor gekozen om dat niet te doen. Ik ben zo ongelooflijk moe, al sinds de geboorte nooit echt langere nachten dan 6 uur gemaakt, maar ik weet zeker dat er een moment komt dat ze doorslaapt. (Pff en dan zijn ze misschien oud genoeg on ‘s avonds de deur uit te gaan en heb je daar weer slapeloze nachten van haha) Je bent niet de enige, hopelijk geeft dat een beetje positieve energie ❤️

2 maanden geleden

Reactie op fleurdop

Mijn dochtertje kan ook niet zelfstandig in slaap vallen. Overdag wegleggen ...
Ja het is en blijft wel zwaar hè, ik heb indd sinds kort een paar keer 6 uur achter elkaar geslapen, maar meestal is dit toch rond de 4 uurtjes. Ergens vind ik het echt wel heel fijn met hem lekker en hij is nog zo klein. Maar als je de rest leest en vooral toen ik de poll vandaag las dacht ik pfff de meeste kunnen het wel zelfstandig.

2 maanden geleden

Reactie op Es0492

Ja het is en blijft wel zwaar hè, ik heb indd sinds kort een paar keer 6 uu ...
Zo herkenbaar wat je zegt.. Ik denk dan ook, ik geniet er maar extra van dat ik dat kleintje zo dicht bij me heb. Maar soms voel ik me een beetje radeloos zo van, gaat ze dit kunnen of blijft dit zo komende jaren.. en dat slaapgebrek maakt het er ook niet beter op hè, wat kan ik me ook mentaal slecht voelen. Je bent hier niet alleen in❤️