12 Reacties

4 maanden geleden

Ik volg, wij hebben precies hetzelfde thuis, wat ik ook best vermoeiend vind 😵‍💫 Maar weet ook niet goed hoe we dat aan moeten pakken..

4 maanden geleden

Mijn oudste zoontje was ook zo zowel qua frustratie als iemand in de buurt nodig hebben. De stukjes die ik las vanuit de opvang waren ook echt niet leuk om te lezen. Het Ging pas weg zodra hij zichzelf goed kon behelpen (lopen, doen wat er in zijn hoofd om gaat etc). Volgens mij kan je dit niet echt trainen en is het een stukje karakter... 😅🫣 Het is nu trouwens een super lievr en zorgzame jongen van bijna 4 jaar die oog heeft voor alles (opmerkzaam is) en heel goed zelfstandig kan spelen.

4 maanden geleden

Hier idem 😇 dus volg ook. Maar ook goed om te weten dat er meer mensen zijn. Het lijkt dat als onze kleine man wakker is alles wilt meemaken. Frustratie dat hem nog niet alles lukt is hier ook…

4 maanden geleden

Ik volg! Hier precies hetzelfde.. al gaat het op het kdv dus wel goef waar hij recent is gestart

4 maanden geleden

🫠 hier hetzelfde thuis in combinatie met een temperamentvol karakter.

4 maanden geleden

Onze dochter kon eerst echt super goed zelfstandig spelen en bezig houden en nu wil ze ook ineens alleen maar aan me hangen en plakken en moet ik altijd met haar meespelen, anders is het huilen. Ik denk dat het ook wel een beetje de leeftijd is.

4 maanden geleden

Reactie op Xeelia

🫠 hier hetzelfde thuis in combinatie met een temperamentvol karakter.
Eva bronsveld heeft daar een goed boek over geschreven: temperamentvolle kinderen. Was voor mij een feest der herkenning, fijn om te weten dat je het je niet 'in beeld' of groter maakt dan het is. Nu ik een tweede kindje heb wat dit niet heeft zie en voel ik zo erg de verschillen! Echt een verademing om te zien😊

4 maanden geleden

Reactie op hallobaby2

Eva bronsveld heeft daar een goed boek over geschreven: temperamentvolle ki ...
Onwijs bedankt voor de tip, ik zal de boek aanschaffen. Ik herken het helaas doordat ik hetzelfde ben qua karakter en hooggevoelig ben. De appel valt niet ver van de boom. 😅

4 maanden geleden

Hier gaat het met fases goed en soms lukt het minder. Wij hebben een vierkant gemaakt waarbij de bank en een speelgoed kist de randen zijn. Daarbinnen rouleren we met speelgoed en ik hou goed in de gaten wat hij leuk vindt. En ik laat hem veel uitproberen, grijp natuurlijk wel in als het gevaarlijk wordt.

4 maanden geleden

Hier begint t ook, merk het vooral als ik in beeld ben. Zodra hij alleen is vermaakt hij zich prima 🤣

4 maanden geleden

Ik denk dat het in fases goed gaat en in fases iets minder. Hier werkt “Kiekeboe” spelen wel erg goed. Hij heeft daardoor nu wel in de gaten dat we ook weer terugkomen. Als mijn zoontje in de kamer aan het spelen is en ik in de keuken ben dan blijf ik wel vaak tegen hem praten. Hij weet dan toch dat ik nog ergens ben. Volg je toevallig “babyskills” op insta? Uit een van haar berichtjes begrijp ik dat zo’n loopwagentje de ontwikkeling naar t lopen juist afremt. En ze geeft ook fijne tips om je kindje te helpen met de ontwikkeling van bijv. kruipen.

4 maanden geleden

Reactie op Xeelia

Onwijs bedankt voor de tip, ik zal de boek aanschaffen. Ik herken het hela ...
Graag gedaan. Hier precies hetzelfde scenario: het is een kopie van mezelf🤪 Het boek hoogsensitieve kinderen van Esther bergsma was ook nog een mooie aanvulling mocht je je nog meer willen inlezen hierin 😊 Hier veel uitdagingen gekend met kleding wel/niet aan willen doen op latere leeftijd ivm labels die kriebelen, moeite met wisselen van kleding tijdens de seizoenen van korte mouwen naar lange etc. Etc. I