Hoi mama's
Zouden jullie tips hebben hoe je een baby leert zelfstandig spelen/bezighouden?
We kregen gisteren in de crèche de mededeling dat ons dochtertje (9,5 mnd) zich moeilijk kan bezighouden en dat ze ook snel huilt als ze iemand van de verzorging niet kan zien. Thuis merken we wel hetzelfde op, ze heeft constant iemand nodig dichtbij en kan zich inderdaad moeilijk alleen bezighouden wat ook resulteert in huilbuien als we hier niet op ingaan.
Het enige moment waarop ze ons niet echt nodig heeft is tijdens het eten van haar maaltijd in stukjes. Ze zit ook in een fase waarbij ze alles wilt (vnl stappen/kruipen) maar nog niet alleen kan, waarin ze zich zo snel kwaad kan maken. Een stapwagentje heeft ze, maar toch wilt ze na x minuten liever aan onze handen stappen bijvoorbeeld. Ik heb wel altijd toegegeven op zo'n momenten.......🤷 Ik denk dan altijd 'het zal wel beteren als ze wat ouder wordt 🤞'
Het is en blijft een baby, dus ik verwacht niet dat ze plots uren zichzelf kan entertainen. Maar ik vind het zo triest voor haar dat ze hier zo'n last van ondervindt in de crèche en wil wel hier wat op oefenen als er tips zijn.
Alvast bedankt! 😁