24 Reacties
2 jaar geleden
Heel officieel mag het bedje niet schuin en mag een zij lig kussen niet meer ivm wiegendood. Maar ik ben in het ziekenhuis bevallen en ben een nacht moeten blijven. Toen hebben ze doordat mijn dochter ook veel spuugde het bedje ook schuin gezet en m'n dochter op haar zij gelegt. Omdat ik toestemming gaf mog dat. (Ik werk in de kinderopvang en heb nog een dochter van 2 jaar)
Ook mijn andere dochter heeft in een zij lig kussen gelegen.
En beide dochters liggen sinds 3 weken oud op hun buik te slapen.
Je moet doen waar je je goed bij voelt! En al helemaal als je denkt dat je daar je kind bij helpt!
2 jaar geleden
Mijn kindje slaapt in een cosleeper die schuin staat met zijligkussen. Hier werkt het erg goed en slaapt hij lekker in zijn bedje.
Ik denk dat wij zelfs precies het kussen van jouw foto hebben!
2 jaar geleden
Wel belangrijk om je kindje telkens een andere kant op te laten kijken in hun slaap ivm de vorm van hun hoofdje. 😴
2 jaar geleden
Net eentje besteld 😬. Mijn zoontje heeft een voorkeurshouding. We zijn al 2x geweest bij een osteopaat. Ook starten we met een fysio, bij intakegesprek en controle heeft ze ons tip gegeven om deze kussen aan te schaffen. Binnenkort komt fysio langs om te kijken hoe dat gaat. Alleen onder toezicht, dus alleen overdag ga ik uitproberen.
2 jaar geleden
Qua veiligheid mag het officieel alleen onder toezicht. Wij hebben het overdag gebruikt, goede ervaring maar merkte wel dat de kleine soms toch kon bewegen/terug naar de rug wist te rollen.
Ook nog ingebakerd lijkt het mij zelf niet lekker liggen met je armen naast je op je zij.
Ook lijkt het me wel echt gevaarlijker. Àls ze dan toch doorrollen dan valt de kleine wel meteen met het gezicht in het matras en kan zich ook niet nog een beetje omhoog duwen met de armpjes.
2 jaar geleden
Reactie op July Baby On Its Way
Mijn kindje slaapt in een cosleeper die schuin staat met zijligkussen. Hie ...
Hier hetzelfde, cosleeper die schuin staat en een zijligkussen. Slaapt gelijk een roosje 🥰 wel na elke eetbeurt wissel ik haar van kant zodat ze geen plat hoofd kan krijgen!
2 jaar geleden
Wij gebruiken deze ook snachts, slaapt ze heerlijk in. Wij gebruiken hem tegen de krampjes. Na elke voeding leggen we haar andersom om een plat hoofdje te voorkomen.
Inbakeren en dan in dit kussen zou ik niet doen, maar inbakeren is vaak ook echt niet nodig als ze hierin liggen
2 jaar geleden
Super bedankt voor het meedenken!! Dankjewel!!
Inbakeren leek mij ook niet oké, ookal gebruiken we een puckababy. Dus nu zonder baker het kussen geprobeerd en had gisteren voor het eerst het idee dat hij minder last had van opkomend maagzuur!! Zojuist de gelilact binnen gekregen om bv in te dikken. Hopelijk doet dat ook iets goed
2 jaar geleden
Reactie op Mees01
Super bedankt voor het meedenken!! Dankjewel!!
Inbakeren leek mij ook niet ...
Oh wat fijn! Heb je die besteld die je op de foto hebt?
Ons meisje heeft ook enorm veel last van reflux (gebruiken ook gelilact, dat werkt wel goed!!) wel lastig met klaar maken.. maar als je het vooruit maakt met een liter water is het wel te doen.
2 jaar geleden
Even los van het zijligging kussen etc. Maar even inhaken op je reflux.
Je geeft borstvoeding lees ik?
Ik kreeg van de lactatiekundige (teddy Roorda kan je ook vinden op instagram. Schrijft ze er ook dingen over) de tip minder melk. Je kan met borstvoeding ook overvoeden. Spuugt sindsdien niet meer.
Wellicht werkt dit voor jullie ook. (Misschien heb je dit allang geprobeerd of ligt er een hele andere reden achter of denk je mens waaaaaar bemoei je je mee 😜) maar omdat het hier wel degelijk uitmaakt wou ik het met je delen 😆
2 jaar geleden
Reactie op Sarah93
Oh wat fijn! Heb je die besteld die je op de foto hebt?
Ons meisje heeft oo ...
Ach meisje. 't is een rot aandoening. Bij Luuk heeft pro biotica en de osteopaat het meeste goed gedaan. Dit kussen is een advies van hem.
Het kussen die wij hebben kun je met klittenband verstellen. Al laten de stiknaden wel snel los.
Maar verder ziet het er wel zo uit. De hoes kun je wassen
Hoe gebruik jij de gelilact? Lees veel dat het klontert en moeilijk door de speen gaat.
We denken eraan om het 'savonds te geven omdat het dan vaak het heftigst is en omdat alle voedingen kolven mij erg intensief lijkt en onmogelijk op dagen dat ik alleen ben met twee kindjes. Maar op die momenten gaat hij ook vaak clusteren..
Weet niet waar we goed aan doen.
Hoe heb jij/jullie dit aangepakt?
2 jaar geleden
Reactie op AH1973
Even los van het zijligging kussen etc. Maar even inhaken op je reflux.
Je ...
Dankjewel. Geprobeerd, maar meneer schreeuwd dat hij meer wil.🙈
Poep is wel gewoon kerrie en niet groen. (groen betekend vaak idd te veel) de laatste dagen drinkt hij er zelf maar 1 en komt na een uur voor de andere. Spuugd idd minder maar is wel 2x minimaal half uur omhoog houden. Vaak zijn dit bijna hele dagen draagdoeken.
2 jaar geleden
Reactie op Mees01
Ach meisje. 't is een rot aandoening. Bij Luuk heeft pro biotica en de oste ...
Ja super naar dat reflux.. osteopaat kunnen wij 9 januari eindelijk heen (ellendige wachttijden 😆).. probiotica gebruiken wij idd ook!
Heb je een linkje voor mij van het kussen?
Wij geven de gelilact bij elke voeding, maar wij geven kunstvoeding. Wat ik doe is elke ochtend 800ml water koken, dat in de blender gooien en daar 8 afgestreken schepjes gelilact bij. Dan blenden en dan dat water in de koelkast bewaren. Dat water warmen we dan vervolgens op in de magnetron en daar doen we dan de voeding bij wat we goed doorroeren met een vork. We hebben dan geen last van klonten oid. Ze krijgt het in de dr Brown fles met de S speen van Difrax. Dit gaat bij ons prima! Maar met bv weet ik eerlijk gezegd niet hoe je het het beste kan doen
2 jaar geleden
Reactie op Sarah93
Ja super naar dat reflux.. osteopaat kunnen wij 9 januari eindelijk heen (e ...
Thanks voor de tips!
Bv mag je al niet schudden, laat staan blenderen. Ik zoek nog even verder. Wel super fijn te horen dat het voor jullie werkt.
Wij hebben deze https://www.bol.com/nl/nl/p/bimbelboo-zijslaap-kussen-baby-zijligkussen-baby-incl-wasbare-hoes-0-tot-6-maanden-rolkussen-slaapkussen-kraamcadeau-baby-kussen-plat-hoofd/9300000065871952/?s2a=#productTitle
Heel veel sterkte!!
2 jaar geleden
Overdag slaapt mijn zoon op zijn buik onder toezicht maar in de nachten durf ik dit niet. Op zijn zij slaapt hij ook goed dus ik zit toch aan zo een kussen te denken. Ik ben alleen bang dat hij straks helemaal niet meer op zijn rug wilt slapen en bij de kinderopvang doen ze niet anders natuurlijk… twijfel dus om toch door te zetten met rugligging. Hoe kijken jullie hier naar? Onze nachten zijn zo rommelig nu waardoor ik niet weet waar we nu goed aan doen.
2 jaar geleden
Reactie op Newgirl90
Overdag slaapt mijn zoon op zijn buik onder toezicht maar in de nachten dur ...
Ik zou vooral het nu per dag bekijken en de opvang voor latere zorg zien..
Maar zo sta ik er in.. ik leef momenteel echt in het moment en denk niet te veel vooruit. Overigens, bij deze opvang waar onze kinderen heen gaan laten ze ze wel op de buik slapen, maar moet je daar een verklaring voor tekenen. Onze zoon sliep er ook altijd op de buik. Wel hadden ze dan een babyfoon met camera op hem gericht om extra in de gaten te houden