14 Reacties
5 maanden geleden
Wat is weinig? Ik vind niet dat mijn dochter weinig eet/drinkt maar als ik het vergelijk met met anderen hier op het forum is het wel weinig
5 maanden geleden
Reactie op 2023meisje
Wat is weinig? Ik vind niet dat mijn dochter weinig eet/drinkt maar als ik ...
Ik zeg niet direct te weinig. Maar ben benieuwd of er meer kindjes zijn die geen flessen van bijvoorbeeld 200cc drinken etc...
5 maanden geleden
Hier ook niet een hele grote drinker. Ze drinkt 3 flessen van 180+6 en de laatste voor de nacht drinkt ze vaak ongeveer 100ml van. Fruithapje en avondetenpotje, beiden vrij glad gepureerd, eet ze wel heel goed, dus daar krijgt ze ook wel wat extra vocht van binnen. Maispoofs en rijstwafels vindt ze lekker om op te knabbelen, brood drukt ze vooralsnog vooral tegen haar gehemelte en spuugt het dan weer uit.
Onze oudste was echt een hele grote eter, dus het was wel even wennen. Maar onze jongste doet alles lekker op haar eigen tempo, het lijkt zeker niet of ze honger heeft en ze groeit prima, dus we maken ons er geen zorgen om.
5 maanden geleden
Hier ook een meisje die relatief weinig eet en drinkt.
Fles 180 ml (wat ze niet drinkt meng ik vervolgens met pap, want meestal drinkt ze tussen de 100 en 170)
150 gram fruit ( fruit vindt ze glad gepureerd heerlijk)
Fles 90 ml
Kwart boterham
Fles 150 ml
1 of 2 maisstengels
Max 50 gram groente.
210 Fles ( ook weer gemengd met pap)
5 maanden geleden
Hier worden op een dag 4 flessen van tussen de 90 en 130 ml gedronken. Ze eet meestal 75 gr pap, 80 gr fruit en 80 gr groente. Daarnaast een halve boterham en evt nog wat maisstengels en water.
Ze is zeker geen grote eter en drinker.
Zolang je kindje goed groeit en ontwikkeld zou ik me geen zorgen maken;)
4 maanden geleden
Reactie op MomM34
Hoe oud is ze? Want ik vind dit juist heel veel 🙈
Ze is bijna 9 maanden. Inmiddels hebben we een week achter de rug van weinig tot niets willen drinken (ze sloeg meteen de flesjes weg dus dikke drama haha) dus wat ik 2 weken geleden stuurde was van korte duur haha. Ze drinkt gelukkig nu weer meer (zo'n 600 ml per 24 uur) maar brood eet ze vrijwel helemaal niets meer van en groente hap is max 4 hapjes en dan is ze er klaar mee.
Groeit je kindje wel goed? Want mijn dochter groeit wel gewoon prima en is heel vrolijk en weinig ziek. Dus ergens denk ik dan; het zal wel goed zijn?
4 maanden geleden
Food under 1 is just for fun zeggen ze.
Maak je geen zorgen melk is nog steeds de hoofdvoeding al het andere is toegevoegde waarde nu. Volg het ritme van je baby en kijk niet naar anderen!
4 maanden geleden
Mijn zoontje van bijna 9 maanden(18-11) eet en drinkt per dag:
06.30 pap van 90+3 van een lepel en 90+3 flesvoeding (ben aan het opbouwen want hij vond pap eerst niet zo lekker)
10.00 100gr fruit
12.00 1 boterham met korstjes en fles 180+6
15.30 maispufs of klein schaaltje yoghurt/kwark
17.00 maaltijd van 200gr
19.00 fles 180+6
Hij eet en drinkt eigenlijk altijd alles op.
Vorige maand is hij gewogen toen woog hij 9kg en hij was 73cm.
4 maanden geleden
Hier is het ongeveer zo:
07.00 - 210 fles
09.30 fruit (1,5 stuks ongeveer)
11.30 boterham met korst
12.00 - 150 fles
15.00 yoghurt/kwark soms met wat geprakt fruit erdoor
17.00 avond eten (100 gr schat ik)
18.30 fles 150 ml.
Ze volgt ongeveer het schema van mijn peuter alleen eet ze nog alles geprakt en drinkt ze nog flessen.
4 maanden geleden
Reactie op Martine8192
Ze is bijna 9 maanden. Inmiddels hebben we een week achter de rug van weini ...
Heel herkenbaar hoor onze dochter is nu 8 maanden drinkt nog maar 3 flessen en niet eens leeg. Maar ik krijg er echt niet meer in gewoon ze weigert als ze iets niet wilt doet ze het niet #karaktertje😅🥵
8.00 fles 180+6 daarvan drinkt ze tussen de 50-125ml dan maak ik daar meestal nog pap van dat ze minimaal 150ml binnen heeft
10.00 100gr fruit ongeveer soms wat meer minder maar net wat voor fruit ze krijgt gewoon 1 stuks
12.00 1 boterham
14.00 fles 180+6 ook meestal niet leeg maar 150 ml wel
18.00 warm eten 100-120gram
19.30 fles 180+6 niet leeg
Meestal over de dag drinkt ze dan 450-550 ml
Ze is niet heel groot zit op de -1 lijn daar blijft ze op