11 Reacties
3 maanden geleden
Nee begrijpen ze nu goed, dus blijven herhalen en afleiden. Straffen doen wij hier niet, werkt negatief op de vertrouwensband
3 maanden geleden
Hola! Ik bedenk me meestal eerst hoe erg iets nou echt zou zijn wanneer ze dat zou doen. Hoe erg is het bijvoorbeeld dat ze een bordje uit de kast pakt?
Ze leert ervan om ons na te doen in onze dagelijkse activiteiten.
Zo wilt ze tegenwoordig ook graag helpen met de was en bakken, ik laat haar helpen waar veilig.
En doordat ik haar bijv. niet steeds heb weg gehaald bij waar haar flesjes ect. staan, brengt ze nu geregeld een flesje naar me om te laten zien dat ze een flesje wilt.
3 maanden geleden
Ja ik vind t heel belangrijk dat hij niet aan de gordijnen komt en zeker niet aan de honden die nog steeds aan hem moeten wennen. Dus dat is een duidelijke nee (op normaal stemvolume) naar hem en hem ook iets aanbieden wat hij wel mag aanraken/pakken. Tot nu toe reageert hij positief, hij blijft er dan ook echt vanaf in die speelronde. 1 uur later begint het weer opnieuw natuurlijk maar dat is logisch op zijn leeftijd
3 maanden geleden
Hier ook: ik probeer het woordje nee te leren als ze iets doet wat niet mag. Ze zegt het nu na, dan zegt ze: "neh." Straffen kan je op deze leeftijd nog niet doen.
3 maanden geleden
Wij zeggen idd ook duidelijk ‘nee’ met duidelijke stem en daar zie je wel reactie op. Maar afgelopen week bleef ze maar doorgaan (lees continu met het water van de hond willen spelen, alles nat. En jeetje wat is die snel). En toen heb ik haar na meerdere keren weghalen en ergens anders neerzetten/afleiden wel wat steviger toegesproken. Heb haar op mijn knie gezet zodat onze ogen op dezelfde hoogte waren en gewezen naar de waterbak en toen ‘nee’ gezegd en gezegd dat dat van de hond is en niet van haar. Dat maakte wel wat meer indruk en ze wilde ook weg op dat moment 😅
3 maanden geleden
Bij dingen die echt niet mogen vooral consequent zijn en herhalen. Altijd duidelijk nee en waarom niet.
Maar echt over bvb kastjes opentrekken, kinderen willen nou eenmaal onderzoeken en helpen (of soms "helpen"). Dus als hier een kastjes open gaat vragen we eerst "He, wat ben je aan het doen? Wat ligt er allemaal in dat kastje?" en vanuit daar bvb uitleggen "dat zijn de schone borden, die liggen in de kast omdat ze schoon zijn" en "dat is geen speelgoed he, zullen we iets vinden om mee te spelen?" en haar dan weer meenemen naar de speelhoek. Daar snappen ze nu nog niet zo veel van natuurlijk, maar het geeft context en het maakt de wereld uiteindelijk wat logischer voor die kleine koppies.
3 maanden geleden
Ons meisje is echt van het uitproberen
Ze vindt het heeeeeeeeeel leuk precies datgene te doen waarvan wij haar zeggen dat niet te doen
Sommige dingen maken ons niet uit en geven we voor nu geen aandacht aan maar als ze een lamp omver gaat trekken die op haar kan vallen of achter elkaar de was afhaalt die mama net heeft opgehangen dan zet ik haar na twee keer waarschuwen even in de box
Geen idee of ze het al snapt, maar vooral voor mij even mijn handen vrij 😂😂😂😂😂 anders blijf ik erachteraan lopen
3 maanden geleden
We proberen hier wel consequent te blijven, maar ze vind het nu vooral nog heel grappig en snapt niet dat het niet mag haha. Ergens ook weer wel want ze kijkt ons dan echt met een boevenkop aan, ze snapt alleen nog niet dat ze het dan ook niet moet doen haha.
3 maanden geleden
Mooi dat iedereen beetje hetzelfde. Ik denk dat ze op die leeftijd wel beginnen te begrijpen dat nee niet mag. Want ik ben vooral met de keukenkastje heel streng, omdat ik bang ben dat er een bord stuk gaat. Mijn zoon houdt ervan om herrie te maken dus borden of kommen tegen elkaar slaan en ik ben bang dat hij scherven krijgt. Ik was dus heel benieuwd hoe jullie ermee omgingen. Ik zeg ook continue nee maar hij lijkt na een tijdje weer opnieuw te proberen. En soms voel ik me zo schuldig word hij beetje verdrietig en wilt hij dat ik hem optil.