23 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Jaja1989
Idd knap. Ik ben ook even benieuwd of je thuisblijfmoeder bent? Ik werk 4 d ...
Je kunt het ook parttime doen. Ik werk zelf ook en ben hier sinds zes maanden al mee bezig. Het gaat met fases. Momenteel ben ik weinig op het potje, hij is ook erg tegendraads met alles op moment. Maar heb ook dagen gehad dat ik het meeste op het potje opvang.
2 maanden geleden
Goed bezig!!
Ik ben met 6 maanden begonnen en ze is nu 10 maanden en plast en poept standaard op het potje zodra ze er op zit, ze lijkt het te snappen!! Ik ben huismoeder dus dit is makkelijk te doen💞
2 maanden geleden
Reactie op NikitaDelilah
Goed bezig!!
Ik ben met 6 maanden begonnen en ze is nu 10 maanden en plast ...
Heb je ook van die periodes dat het niet wil? Wij zitten momenteel in zo’n fase. Ik vroeg me af of je ook al herkent als ze moet plassen?
2 maanden geleden
Reactie op Nila97
Kun je meer details geven over hoe je dit doet en welk potje? Super leuk om ...
- Potje met geluid "koninklijk potje en krukje"
- potje staat in zijn kamer naast het bedje dus hij ziet hem altijd
-Altijd zeggen bij luier verschonen "je hebt geplast/gepoept" "lekker droge luier aan"
-Zelf de luier mee naar boven laten nemen als we beneden hebben verschoond.
-Heel regelmatig luier verschonen - dan leren ze al een schone luier
- direct met blote billen op potje.
- lekker er naast gaan zitten met een boekje erbij.
- gewoon eventjes erop zitten. Geen plasje of poepje is nog oke. Gewoon zeggen netjes gezeten op het potje. Volgende keer een plasje of poepje.
2 maanden geleden
Dit lijkt mij ook wel wat om er laagdrempelig mee te starten. Hoe zijn jullie hier precies mee begonnen als ik vragen mag? 1x per dag op het potje zetten? Of voor/na ieder slaapje op de dagen dat je thuis bent?
2 maanden geleden
Wij doen dit ook. Het heet bzc baby zindelijkheids communicatie. Idee is om te leren wanneer baby moet poepen en plassen en hem dan op potje te laten zetten.. bij ons werkt het sommige dagen best aardig andere dagen niet haha 🤣
Wij doen het na het slapen (grote kans dat ze dan moeten plassen) voor het slapen en bij luier wissel even op het potje. Veel en vaak benoemen inderdaad en we hebben nog gebaren voor wc, poepen en plassen zodat hij hopelijk de gebaren leert en ons kan vertellen dat hij naar de wc moet :)
2 maanden geleden
Reactie op Anoniem20232023
Heb je ook van die periodes dat het niet wil? Wij zitten momenteel in zo’n ...
Jaa dat hoort erbij ups en downs, ik blijf haar gewoon volgen en gewoon de routine erin houden.
Ik zie niet aan haar dat ze moet plassen of poepen, het zijn echt de momenten. Dus als ze wakker is gelijk erop dan plast ze meestal en voor het slapen erop dan plast ze ook. Na haar ochtenddutje doet ze dan meestal ook een poeppie erbij.
Zie en zag je het aan jouw kinderen wel?
2 maanden geleden
Reactie op NikitaDelilah
Jaa dat hoort erbij ups en downs, ik blijf haar gewoon volgen en gewoon de ...
Ik doe het idd ook voornamelijk na dutjes en voor het badje. Ook als ik denk dat hij persgeluiden maakt. Maar vandaag meerdere keren dat er hooguit een plasje kwam en net dacht ik toen hij het weer deed van het zal wel niet en had hij toch gepoept 😅. Maar we slapen samen en ik merk vaak wel wanneer hij plast of moet plassen. Dan gaat hij liggen draaien en maakt ook een soort persgeluid. Maar heb dagen gehad dat ik alle plasjes kon opvangen en vandaag bijvoorbeeld drie keer een plas. Maar ook dagen dat we alles missen. Hij zit nu in een moeilijke fase qua luiers wisselen. Dan vind ik het wel uitdagend.
2 maanden geleden
Reactie op Anoniem20232023
Ik doe het idd ook voornamelijk na dutjes en voor het badje. Ook als ik den ...
Wat goed!! Wij slapen ook samen wat leuk dat er toch meerdere mamas dit doen💞🥰
2 maanden geleden
Lopen jullie kindjes ook al? Ik heb echt geen idee wanneer bv moet plassen of poepen. Poepen zie je wel aan het gezichtje maar dan is het al te laat lijkt mij 😂
2 maanden geleden
Reactie op letsdothis
Lopen jullie kindjes ook al? Ik heb echt geen idee wanneer bv moet plassen ...
Dit vraag ik me dus ook af! Ik zie het als hij al aan het poepen is. Dan lijkt met me te laat om nog zijn luier af te doen? Plassen zie ik ook niet
2 maanden geleden
Reactie op robinrobin
Dit vraag ik me dus ook af! Ik zie het als hij al aan het poepen is. Dan li ...
Ik doe de luier alsnog af ook al is hij net begonnen met poepen. Vervolgens zet ik hem op het potje en poept hij daar verder.
2 maanden geleden
Reactie op robinrobin
Dit vraag ik me dus ook af! Ik zie het als hij al aan het poepen is. Dan li ...
Je kan hem ook op vaste momenten op het potje zetten zodat hij het leert herkennen. En er zijn momenten dat kindjes vaak plassen: na een dutje en na eten bijv. Wat ik hier doe is elke luier wissel even op het potje en na slapen/dutjes en dan is het heel vaak wel raak.. en poepen doet hij soms ook al ‘s ochtends. Maar als je kindje vaak op een bepaald moment van de dag poept dan zou je ook dat moment kunnen proberen op het potje te zetten. En dus vaak benoemen je hebt gepoept.. en op de wc je mag nu poepen en plassen zodat ze de link gaan leggen!
4 dagen geleden
Hi! Hoe gaat het met de zindelijkheid hier? Ik had ook al vroeger willen beginnen maar nu net een potje besteld. Ik begrijp dat kids vroeger met anderhalf al zindelijk waren (toen de luiers nog met de hand gewassen werden) dus dat dat moet kunnen. Hoe ver zijn jullie nu 2 maanden verder?
4 dagen geleden
Helaas moeizaam hier. Vang iedere dag 1-2 plasjes op het potje maar poepen wil jij al maanden niet meer doen op het potje. Wordt soms ook echt boos als ik hem op het potje wil zetten. 🙈