47 Reacties
één maand geleden
Hier ook een dubbele achternaam! We hebben het nog in 2021 weten te regelen door een uitzondering steden in de wet te vinden, want toen mocht het eigenlijk niet (onder normale omstandigheden). Heeft veel werk en geld gekost, maar ben er echt erg blij mee. Kindje komt van twee families, en heeft nu ook eigenlijk ook een achternaam in gemeen met alle nichten en neven. Hoe mooi is dat? Omdat wij het ook wisten te regelen voor 2021 ziet de wet hun naam ook als 1 naam, en niet als een samengestelde naam. Het kan dus niet later opgesplitst worden.
één maand geleden
Ik ben ouderwets denk ik. Ik vind de achternaam van de vader voldoende. Zelf draag ik die naam zo nu en dan ook (we zijn geregistreerd partners) maar wil hem helemaal overnemen nadat we zijn getrouwd (ooit) 😂. Daarnaast hebben wij allebei “van der” in onze achternaam en dat vind ik ook to much
één maand geleden
Reactie op starry94
Ik ga het ook eens vragen denk ik.. hou me op de hoogte wat ze tegen jou ze ...
Ik heb zojuist de gemeente gebeld, en heb een afspraak gemaakt om de achternaam van mijn 2 jarige zoontje aan te passen en doordat we deze aanpassen zal die van de baby ook aangepast worden.
En omdat ze nog niet geboren is kost dit voor de baby niks extra.
Dus ik zou gewoon even de gemeente bellen om te vragen of het nog aangepast kan worden.
Voor mijn zoontje zijn de kosten 75 euro en hij moet een nieuw legitimatie bewijs wat volgens mij rond de 60 euro kost voor kleintjes
één maand geleden
Reactie op bibin95
Ik heb zojuist de gemeente gebeld, en heb een afspraak gemaakt om de achter ...
Ik ben vandaag teruggebeld. Kon niet aangepast worden. De regeling voor wijzigen was alleen voor kinderen geboren voor 31-12-2023. Voor nieuwe kinderen is het gewoon: wat je doorgeeft bij de erkenning is definitief..
Ik kan het alleen nog aanpassen wanneer mijn partner en ik gaan trouwen