9 Reacties
6 maanden geleden
Ik had het vorige week met 10+5. Ook nadat ik naar het toilet was geweest, helemaal in de stress. Baby was in orde en niet meer voorgekomen. De kans op een miskraam is rond jouw termijn nog minder dan 3%. Dat stelde mij gerust! Probeer te vertrouwen op je lichaam 😊
6 maanden geleden
Ik ben morgen 12 weken en heb meerdere keren bruin bloedverlies gehad deze zwangerschap. Was bij mij wel altijd na ontlasting, vaak meteen een echo gehad daarna vanwege mijn onzekerheid maar werd constant gerustgesteld met een groeiend en bewegend kindje🩷🩵 bij mij ging het dus ook elke keer om een geknapt vaatje wat in veel zwangerschappen voorkomt! Ik snap hoe stressvol het kan zijn maar vertrouw echt op je lijf!
6 maanden geleden
Ik heb het met 8 weken en met 13 weken gehad. In beide gevallen was alles oké.
Bij 8 weken was ik volledig in paniek. De verloskundige maakte zich geen zorgen dus ik hoefde niet langs te komen. Daardoor achteraf wel 2 weken veel stress gehad tot de volgende echo. Achteraf had ik het even moeten aangeven, want ze hadden met natuurlijk even kunnen geruststellen met een echo.
Toen het met 13 weken weer gebeurde zei ik tegen de verloskundige dat ik het echt super fijn vond om te horen dat zij zich geen zorgen maakte, maar dat ik mij wel heel veel zorgen maakte en toch graag zeker wilde weten dat het goed zat. Toen mocht ik dezelfde dag nog langskomen en hebben ze naar het hartje geluisterd.
Mijn tips is dus, als je er veel stress en angst van hebt.. geef het aan bij de verloskundige en laat je angst even wegnemen met een echo of hartje luisteren. Dan zit je niet onnodig in spanning zoals ik.
6 maanden geleden
Ik ben nu 13+1 en heb dit ook een aantal keer gehad na ontlasting. Sinds ik macrogol zakjes gebruik is het een stuk minder, maar zodra ik een klein beetje kracht zet weet ik al wat ik kan verwachten. Verloskundige maakt zich hier totaal geen zorgen om, het is 99% zeker gewoon een geknapt bloedvaatje, al is het logisch dat je schrikt. Als je je veel zorgen maakt zou ik zeker de VK bellen en vragen of ze een extra check willen doen!
6 maanden geleden
Ik had het gisteren met naar het toilet gaan, zie foto. Ik ben 12+3. Ook meteen in de stress en verloskundige gebeld. Die gaf aan dat als het eenmalig is en niet doorzet of geen buikkrampen, het idd waarschijnlijk een geknapt vaatje is. Bij mij was het na dat ene toiletbezoek ook meteen over en geen erge kramp. Ik heb komende woensdag de 13 weken echo en ben daar nu nog wel iets zenuwachtiger voor..