469 Reacties
12 dagen geleden
Reactie op BabyMamaNovember
Hier ondertussen met een ruggenprik en 9cm ontsluiting in het ziekenhuis! D ...
Wauwww, dan ben je er gewoon bijna. Heel veel succes 🍀
12 dagen geleden
Reactie op Maiss
Gefeliciteerd!!🥰 Gaat alles goed met jullie? Geniet van je kleine wondertj ...
Het is was een pittige bevalling. Het begon dinsdagavond en uiteindelijk is hij donderdag avond 21:40 na iets meer dan 48 uur geboren. Mijn vliezen waren gebroken alleen weeën zetten maar niet door. Donderdag werd ik opgenomen om weeën opwekkers te krijgen, alleen kwamen wij achter dat er geen ontsluiting was. Hierdoor werd er een ballonnetje geplaatst zodat ik een ontsluiting zou krijgen van minimaal 2 cm zodat er infuus geplaatst zou worden om weeën op te wekken. Alleen bleef het bij krampen en bleef de ballon tot 18:00 zitten. Rond 17:00 kreeg ik ineens weeën kort achter elkaar en zat de ballon er nog steeds in. De verpleegkundige ging de verloskundige er bij halen om te vragen of ze de ballon kon verwijderen om te kijken of er sprake was van een ontsluiting en wat blijkt? dat al ik ruim 4 cm ontsluiting had en daarna ging het best heel snel.. het pijn van de weeën waren echt heel heftig waardoor ik rond 19:30 een ruggenprik kreeg. Als dit niet was gelukt zou ik vrijdag een spoed keizersnede krijgen en dit wilde ik het liefst niet.. Door dat mijn vliezen eerder waren gebroken had de kleine man gevaar voor infectie en moesten wij ter observatie 12 uurtjes langer blijven dan normaal. Inmiddels gaat alles goed en zijn wij sinds vrijdag ochtend thuis.
11 dagen geleden
Hoe gaat het hier met iedereen? Hier sinds paar uur heel veel last van de r ...
Bij mij alles nog rustig. Pittige nacht en dag gehad doordat de peuter alweer ziek is, deze keer buikgriep en flink aan het overgeven geweest. Zo is hij maanden topfit en nu de laatste weken toch 2x goed ziek, slechte timing… Vandaag zelf wat te veel gedaan, beetje harde buiken en nu vooral rib- en rugpijn. Mijn eigen toucheer-skills zeggen dat ik nog geen verweking of ontsluiting heb 😅
11 dagen geleden
Reactie op An0ukkkk
Wauw dat je met 9cm nog kon denken aan eten, die ruggenprik moet bijzonder ...
Het was een ontzettend zware bevalling, na de ruggenprik eigenlijk direct volledige ontsluiting, maar haar hoofdje kwam niet goed naar beneden. Uiteindelijk 1 uur passief mee moeten persen en 5 uur lang actief moeten persen. Uiteindelijk met kinderarts, gyneacoloog, 2 verloskundige en een verpleegkundige op de kamer gestaan, ik was helemaal op maar net op dat moment was ze genoeg naar beneden om met de pomp eruit gehaald te worden, daarvoor moest ook een knip gezet worden. Al met al een zeer heftig en lange bevalling gehad dus ook de hele dag in het ziekenhuis geweest om aan te sterken, maar we mogen zo naar huis met onze mooi dochter.
P.s reden van de lastige bevalling was dat onze kleine Jula niet zo klein was, maar 4750 gram woog!
11 dagen geleden
Het was een ontzettend zware bevalling, na de ruggenprik eigenlijk direct v ...
Jeetje, ik snap dat je helemaal op was. Ik hoop dat je een goed herstel hebt. Geniet van je kindje 🩷
8 dagen geleden
Reactie op An0ukkkk
Oh oh oh, wat een nare weken zijn het zo. Loop sinds vannacht helemaal leeg ...
Gats! Heel veel beterschap.
Ik was deze week ook ziek en kreeg antibiotica. Mijn verloskundige zei dat de kleine in die gevallen vaak nog even op zich laat wachten tot mama weer sterk en fit genoeg is om een bevalling aan te kunnen.
Ik ben inmiddels weer fit, maar nog steeds geen baby 🤷♀️😅
8 dagen geleden
Reactie op Guusje2
Heeeeeeel lang. Morgen naar het zkh om de opties te bespreken. Vrijdag even ...
Spannend! Ik moet morgen bij de vk zijn en we gaan kijken of ze kan strippen, maar heb er een hard hoofd in. Dan wil ik een ballonkatheter bespreken voor na het weekend.. hoop zo de opwekkers niet nodig te hebben en het nog thuis te kunnen doen. We gaan het zien. Succes morgen!
8 dagen geleden
Reactie op An0ukkkk
Hoe gaat het nu Katrien? Ook nog aan het wachten op actie?
Ja hoor, gebeurt helemaal niks hier. Morgenochtend naar het ziekenhuis, dan zullen ze wel over inleiden beginnen denk ik. Hoop dat ze kunnen strippen en dat dat wat beweging brengt.
7 dagen geleden
Reactie op Katrien2021
Ja hoor, gebeurt helemaal niks hier. Morgenochtend naar het ziekenhuis, dan ...
Net wel de slijmprop verloren en lig nu aan de ctg dus benieuwd of ze straks kunnen strippen 🤞🏼