Hoi allemaal!
Ik heb gisteren de termijn echo gehad en mijn uitgerekende datum is vastgezet op 14 november 🤍
Het leek mij leuk om een groepje aan te maken met iedereen die op dezelfde datum is uitgerekend, omdat we dan precies even ver zijn en ervaringen kunnen delen 😊
Onze termijnecho was overigens helemaal goed, dus super blij en weer even gerust gesteld 🥹
Nu ben ik benieuwd; hoe voelen jullie je? Waar hebben jullie last van? Hoe zag jullie termijn echo eruit? En wat zijn de volgende stappen bij jullie? 😊
Dat klinkt goed!!! Heel veel succes ❣️
Morgenochtend proberen ze mij te st ...
Ballon plaatsen was gelukt. Mijn vliezen braken direct. Twee uur later was het ballonnetje er al weer uit. Nu kramp maar geen echte weeën nog. Gelukkig mag ik nu blijven in het zkh en heb ik een paar uur kunnen slapen en hoef ik niet tussendoor naar huis. Nu lig ik wakker...
Ballon plaatsen was gelukt. Mijn vliezen braken direct. Twee uur later wa ...
Spannend! Hoeveel ontsluiting heb je nu? Gaan ze in de ochtend met weeenopwekkers starten mocht je lichaam het nu niet zelf oppakken? Heel veel succes🥰
Pffff hier nog steeds geen ontsluiting, net een ballon gekregen, nu nog even de ctg en zo lekker naar huis. Hoop nog op een thuisbevalling, we gaan het zien…
Mag je thuis bevallen na een ballon? Hier ben je dan medisch en moet je ter ...
Ja dat mag, ik heb begrepen dat bij een tweede kindje, ongeveer 30% van de vrouwen weeën krijgt van alleen de ballon. Als dat niet het geval is dan gaan ze morgenochtend thuis vliezen breken wat dan in zo’n 80% van de gevallen alsnog zorgt voor weeën. Met gebroken vliezen mag je nog weer even afwachten - dat beleid schijnt toch te verschillen per regio/ziekenhuis maar in mijn geval in ieder geval 8 uur afwachten, indien dan nog niks wat wijst op weeën wordt het wel een medische inleiding.
Bij mijn vorige bevalling kreeg ik met 41+6 een ballon en mocht ik ook naar huis om me de volgende dag weer te melden voor verdere inleiding. Ballon viel 5 uur later uit en de weeën startte toen ook vrij snel. Die nacht ben ik toen nog thuis bevallen.
Nou 2,5 uur later is de ballonkatheter er al uitgevallen. Ik had wel ff pittige krampen maar nu voelt het als een opluchting…. Hoop dat het toch wat in gang heeft gezet!
Hoera! Onze dochter is geboren. Na een hoop gedoe een spoedkeizersnede. 4500 gram en 56 cm! En flinke meid. We blijven nog even hier ivm koorts en wat andere dingetjes.
@katrien2021 -> gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!!!
@An0ukkkk -> succes! Hopelijk zeg het snel door!