12 Reacties

4 maanden geleden

Ik heb dit ook al een paar weken, denk ik inderdaad door de snelle groei van de baarmoeder. Soms wat rustiger aan doen. Wel wat frustrerend soms maar is niet anders.

3 maanden geleden

Ik heb hier ook last van. Vooral s nachts en s ochtends. Hoe is het nu 3 weken verder bij jou

3 maanden geleden

Reactie op hdh94

Ik heb hier ook last van. Vooral s nachts en s ochtends. Hoe is het nu 3 we ...
Ben trouwens nu ook 16 weken zwanger

3 maanden geleden

Hier ook erg last van. Ben nu 19 wk na schoonmaken of na werken heb ik er erg last van.

3 maanden geleden

Ben vandaag 19 weken, ook sinds enkele dagen last van. Echt een betongevoel. Ik las op het internet dat harde buiken vaak na enkele seconden/minuten weg horen te trekken. Gisteren hield de harde buik echter de volledige avond aan (betongevoel trok niet weg). Overdag had ik er ook veel last van. Wanneer is het onschuldig, of wanneer trek je toch best even aan de alarmbel? Eerste zwangerschap die zo ver raakt, dus toch wat onzeker.

3 maanden geleden

Reactie op EMBO

Ben vandaag 19 weken, ook sinds enkele dagen last van. Echt een betongevoel ...
Dit had ik dus afgelopen week ook een keer een paar uur lang s nachts. Wel even langs geweest bij de verloskundige, maar die maakte zich geen zorgen. Leek er meer op dat m’n baarmoeder een groeispurtje heeft gehad afgelopen week en daar kan het ook door komen

3 maanden geleden

Reactie op EMBO

Ben vandaag 19 weken, ook sinds enkele dagen last van. Echt een betongevoel ...
Maar als je twijfelt of zorgen hebt gewoon even bellen toch! Daar zijn ze voor

3 maanden geleden

Ik heb het vermoeden dat ik ook harde buiken heb. Ben nu 20+1 en werd net wakker opeens voelde ik mijn hele buik samentrekken en was die hard maar trok idd wel binnen 3 sec weg. We zijn nu op vakantie dus te veel gedaan kan het niet zijn want liggen alleen lekker aan het zwembad 😅

3 maanden geleden

Je lichaam probeert er soms ook mee te zeggen dat je rustiger aan moet doen, luister daar naar!! Bij mij begon het dit keer ook met 15 weken al en ben nu minder zwaar werk gaan doen waardoor het weer een heel stuk minder is.

2 maanden geleden

Werd vannacht wakker met pijn in mijn onderbuik, moest ook heel nodig plassen dus dacht dat het daar aan lag. Vanmorgen was de buikpijn er nog steeds en was mijn hele onderbuik hard en opgezet.. is dat het hebben van een harde buik? Het heeft bij mij de hele ochtend geduurd en nu inmiddels iets minder hard/opgezet, maar nog wel gevoelig.. maak me er toch een beetje druk om (ben 19+5)

2 maanden geleden

Reactie op Momtobe🤍

Werd vannacht wakker met pijn in mijn onderbuik, moest ook heel nodig plass ...
Ja dat klinkt als een harde buik.. kan ook zijn dat je baarmoeder aan het oprekken is want er moet natuurlijk ook een kindje in passen, dat kan ook gevoelig/pijnlijk zijn..

2 maanden geleden

Herkenbaar. Ik had ook vrij vroeg wat harde buiken. Voornamelijk in de nacht. Echt geen fijn gevoel. Ik heb het aan de verloskundige gevraagd en die zei dat het kan en niets geks is om je zorgen over te maken. Het kan vaker voorkomen als je fysiek veel hebt gedaan die dag.