30 Reacties

2 maanden geleden

Ik ben ook 17 kg aangekomen toen ik 19 weken was nu ondertussen 22 weken en zal nog wel meer zijn

2 maanden geleden

Reactie op Elizakevin

Ik ben ook 17 kg aangekomen toen ik 19 weken was nu ondertussen 22 weken en ...
Ook zwanger van een meisje?

2 maanden geleden

Ik ben zwanger van een jongetje zit nu op 20 weken maar ben maar 4 kilo aangekomen. Tot mijn verbazing! Heb ook niet veel gespuugd ofzo .. K dacht ook echt dat ik veel zou aankomen maar ze zeggen dat als je een jongetjw krijgt dat wel meevalt..

2 maanden geleden

Hi, ik ben nu 6.9 kilo aangekomen en ben 21+4. In het begin ging het heel snel en daarna ben ik op gaan letten op de hoeveelheid eet momenten. Ik eet gewoon mijn maaltijden en soms iets extra’s, maar dat eet ik dan wel direct achter de maaltijd aan. Dus bv na het avondeten een mini magnum, maar daar wacht ik dan dus niet weer een uurtje mee maar neem ik meteen. Of het helpt weet ik niet zeker.. maar bij mij is de gewichtstoename daarna wel minder snel gegaan. Het schijnt dat je bloedsuiker spiegel dan stabieler blijft. Fruit eet ik dus ook altijd achter een maaltijd aan en niet als tussendoortje (ik eet vrijwel geen tussendoortjes, soms als ik trek heb wel bv een handje noten). Als ik echt zin heb in wat lekkers, een bakje chips oid dan neem ik dat ook, maar beperk dat wel tot bv 1x per week. Ik heb nu 3 weken vakantie gehad en ook echt wel 2 weken daarvan veel gegeten en minder opgelet, maar het valt me mee +1.4 in deze 3 weken. Verder lekker gaan/blijven wandelen. Iedere dag in ieder geval 30-45 minuten evt wat yoga of pilates. Hopelijk heb je er wat aan!

2 maanden geleden

Morgen 22 weken in verwachting van een meisje💕 en 4,5 kilo aangekomen. Had verwacht dat het meer zou zijn.

2 maanden geleden

Bij mijn eerste zwangerschap kwam ik 22 kg in totaal aan. Nu kom ik juist heel weinig aan🤷🏻‍♀️ ik heb dit ook besproken met de vk maar die zegt, elke zwangerschap is anders☺️

2 maanden geleden

Heb je ook het idee dat je echt ‘dikker’ bent geworden? Of is het vooral je buik, of misschien vocht? Misschien voor de zekerheid even aankaarten bij de verloskundige, aangezien je eetpatroon ook niet drastisch is veranderd :)?

2 maanden geleden

Reactie op Miri2

Heb je ook het idee dat je echt ‘dikker’ bent geworden? Of is het vooral je ...
Mijn gevoel is dat ik veel vocht vasthoud, dikkere vingers/voeten etc. Maar volgens mij kan dat niet meer dan 3kg zijn. Inderdaad, ik zal het met mijn verloskundige bespreken. Mijn buik is normaal voor deze periode en ik ben niet naar mijn gevoel enorm veel aangekomen maar wel een beetje. Maar ik ben lang dus wellicht is het wat minder zichtbaar. Het is een goede reminder om goed te blijven bewegen en wat minder vaak iets lekkers te nemen.

2 maanden geleden

Jongen of meisje maakt niks uit hoor :) vaak ligt het aan hoe je lichaam reageert op de hormonen en ook hoe je eet(dat vooral)en beweegt. Hier bij beide zwangerschappen( jongen en meisje ) puur het gewicht van baby, placenta vruchtwater aangekomen en dit was er dan ook na de bevalling direct af. Nog wat extra vocht en bloed wat ik verloor de dagen erop. Nu weer op dezelfde manier zwanger van een tweede meisje. Ondanks bekkenklachten probeer ik voldoende te bewegen en gezond te eten. Ben een fanatieke sportster( nu op een laag standje) dus dit helpt natuurlijk ook mee aangezien mijn metabolisme door de jaren heen sneller is geworden. Wellicht dat je schildklier gecontroleerd kan worden? En goed op je eetpatroon letten. Hopelijk valt het over de gehele zwangerschap mee !

2 maanden geleden

Reactie op Essie87

Mijn gevoel is dat ik veel vocht vasthoud, dikkere vingers/voeten etc. Maar ...
Weet je zeker dat je weegschaal goed is? Ik had namelijk de ene dag zo 2 kg meer dan de andere dag!

2 maanden geleden

Bij mn eerste zwangerschap van een meisje was ik 30 kilo aangenomen en zat ik rond de 20 weken ookal 18 kilo aangekomen. Ookal lette ik op mn eten, het vloog erbij. Nu zwanger van een jongen en 4 kilo aangekomen.

2 maanden geleden

Hoe minder vet bij de start van de zwangerschap, hoe groter het gewichtsverlies. Mensen die vooraf al wat forser waren komen tijdens hun zwangerschap veel minder aan.

2 maanden geleden

Reactie op Annesoof83

Hoe minder vet bij de start van de zwangerschap, hoe groter het gewichtsver ...
Gewichtsverlies moet natuurlijk -toename zijn 😂

2 maanden geleden

Reactie op Annesoof83

Hoe minder vet bij de start van de zwangerschap, hoe groter het gewichtsver ...
Ik had geen gram vet voor mijn zwangerschap en ik ben amper gegroeid in 22 weken dus ik denk dat dat er niks mee te maken heeft..

2 maanden geleden

Reactie op TWBD

Ik had geen gram vet voor mijn zwangerschap en ik ben amper gegroeid in 22 ...
Is dat geen reden tot zorg dan?

2 maanden geleden

Reactie op kristab88

Is dat geen reden tot zorg dan?
Nee waarom? Ik ben nu 4,5 kilo aangekomen voel me geweldig , vitamines en bloeddruk zijn goed en de verloskundige ziet geen reden voor zorgen ☺️ moet ik me zorgen maken dan ?

2 maanden geleden

Reactie op Essie87

Mijn gevoel is dat ik veel vocht vasthoud, dikkere vingers/voeten etc. Maar ...
Vocht vast houden kun je heel goed zelf controleren. Noteer alles wat je drinkt voor 24. En plas in een maatbeker (daarna weggooien😂) voor 24 uur en noteer alles wat je uitplast. Zit er een verschil van 500ml of meer dan begin je vocht vast te houden.

2 maanden geleden

Reactie op Annesoof83

Hoe minder vet bij de start van de zwangerschap, hoe groter het gewichtsver ...
Ik ben redelijk slank en ben nu 6 kilo aangekomen met 22 weken. Vind het erg meevallen… zit ook allemaal echt in mijn buik en borsten.

2 maanden geleden

Reactie op TWBD

Nee waarom? Ik ben nu 4,5 kilo aangekomen voel me geweldig , vitamines en b ...
Ah oké, ik dacht met amper gegroeid ook amper aangekomen, maar dat valt wel mee dus. Ik las ergens dat als je met 20+ weken nog niet was aangekomen en je begon met een gezond bmi je wel moet laten checken. Ik zit zelf ook op 5kg na 22 weken.

2 maanden geleden

Ik zou het wel even bespreken met de verloskundige en eventueel vragen om een suikertest om zwangerschapsdiabetes uit te sluiten :)