50 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op 1-Willeke
Ik ben 1 november uitgerekend, maar die club is er niet😅.
Ik merk in eens ...
Haha gewoon lekker hier bij voegen hoor! 🥰
Wij hebben een peuter van 3 jaar. Merk jij ook dat het zoveel zwaarder is dan zonder kind?
Zelf merk ik ook dat ik meer pijntjes heb maar voor al zoveel vermoeider ben! Hoeveel uur werk jij nog? Ik heb een 20 uren contract, de ene week 16 en de andere week werk ik 24. Ik vind het stiekem best pittig!
3 maanden geleden
Reactie op 1-Willeke
Ik ben 1 november uitgerekend, maar die club is er niet😅.
Ik merk in eens ...
Gezellig dat je aanhaakt! En herkenbaar wat je schrijft, ik ben heel blij met de middagslaap van m’n dochter (net 2 geworden) en ik dan ook even rust kan nemen. Haar tillen besteed ik waar kan uit aan mijn vriend, om toch m’n bekken wat te beschermen. Voel me over het algemeen gelukkig nog wel fit! Denk dat het ook helpt dat ik nu een lange zomervakantie heb (werk als docent) en nog even niet aan werk hoef te denken 😊 Straks nog een maand werken op school en dan eind september lekker met verlof 🙏
3 maanden geleden
Reactie op Anomiem1996
Haha gewoon lekker hier bij voegen hoor! 🥰
Wij hebben een peuter van 3 ja ...
Ja ik vind het nu wel zwaarder met zon terror 3 in huis😅 mijn bekken zijn deze zwangerschap wat pijnlijker.
Ik werk 32 uur, en ik merk dat de dagen met de week wel wat zwaarder worden.
één maand geleden
De komende 2 weken krijg ik extra onderzoeken en wordt duidelijk of ik word ongeleid of niet. Mijn kindje zit op P99,6 lijn. Ik word morgen getest op zwangerschapsdiabetis en vanuit daar weer verder onderzoeken. De babykamer is nog niet klaar😅 maar het bedje staat opgemaakt bij ons op de kamer. Vandaag gaan we de vluchtkoffer inpakken en we hebben nog geen naam. Uiteindelijk komt het wel goed, ging bij de vorige ook zo😂😂
één maand geleden
Het gaat in principe goed. Was twee weken eerder met verlof gegaan ivm ischias, kon daardoor amper lopen. Inmiddels genoeg rust genomen en met behulp van de fysio kan ik weer wat bewegen. De kleine meid is al flink ingedaald en bij elke stap die ik zet voel ik een flinke dreun daar beneden (minder fijn). Thuis is alles op orde. Was eigenlijk de gehele zwangerschap vrij nuchter en dacht we zien het wel. Maar nu dat het einde nadert begin ik het toch wel spannend te vinden.
één maand geleden
Aankomende dinsdag een groei-echo in het ziekenhuis omdat de kleine meid toch wat te veel voor loopt op de groei… en daarna een gesprekje met de gynaecoloog of we eventueel gaan inleiden ja of nee. Merk dat ik lichamelijk en mentaal echt wel klaar ben met het zwanger zijn, maar het idee dat ik haar straks moet “delen” met de wereld vind ik stiekem ook een beetje stom 😅😂
één maand geleden
Reactie op Veermith
Yes, hier ook! Ben heel benieuwd hoeveel van ons ook daadwerkelijk exact op ...
Bij mijn eerste ben ik op de uitgerekende datum bevallen. Dat het 2x lukt is zeldzaam dus ik denk niet dat ik één van de vrouwen ga zijn die op 2 november bevalt.
(Stiekem hoop ik ook van niet want mijn dochtertje is van 1 november)
Bij mij wordt er morgen een liggingsecho gemaakt en wordt het besluit genomen of een versie poging gedaan moet worden. Onze kleine ligt eigenwijs in een stuitligging!
één maand geleden
Hier ook 2 november, onze eerst kindje🩵
Al een keer aardig lopen spoken in de nacht met gekke kwaaltjes. Misselijk/maagzuur/trillen/diarree🫣 overdag veel last van menstruatie achtig kraampjes en rugpijn maar ze doen nog geen zeer genoeg om te denken dat het weeën zijn😅 elke dag bounce ik even op m’n yogabal en doe ik wat oefeningen voor de bekken. Ik hoop dat het snel doorzet😊
één maand geleden
Ik vind het, met het rondlopen van onze peuter van 2, nu toch wel wat pittig worden. Vandaag had ik best veel buikpijn maar kon het niet linken aan de zwangerschap. Uiteindelijk denk ik het euvel gevonden: obstipatie. Heb medicijnen gebruikt en nu lijkt het wat te verlichten in mijn buik nadat ik naar het toilet geweest ben. Maar op deze manier vind ik het toch wat minder leuk😥 afgelopen donderdag zei ik bij de controle nog: nou ik ben er nog niet echt klaar mee hoor. Maar is toch snel omgeslagen!
één maand geleden
Reactie op Krisje5
Oh spannend! Was je baby'tje al ingedaald?
Nee, die ligt ruim boven de bekken. Ik ben daarom ook met een ambu naar het zkh gegaan. Enige meters die ik mag lopen is na het toilet. Na het toilet krijg ik meteen een ctg. Het is nu nog rustig. Inleiding staat 6:30 gepland.
één maand geleden
Reactie op Krisje5
Je inleiding is dan inmiddels begonnen. Probeer nog even te genieten van de ...
Dankje! Vannacht is mn kindje op eens ingedaald, en ligt nu mooi vast in de bekken. Ik heb geen enkele kramp of wee gehad, dat ging helemaal van zelf. Eerste dosis nu gehad. Paar goede actieve weeën gehad. En zo over 20 min weer een dosis.