3 Reacties

2 maanden geleden

Mijn zoontje was met 20 weken op alle vlakken te groot, met 27 weken ineens overal te klein. Ik weet niet of ze een P nummer hebben genoemd, maar hij zat op p3, dat wil zeggen dat 97% van de geboren kindjes groter zijn dan hij en 3% kleiner. Ze hebben dit goed in de gaten gehouden door extra echo's en CTG's in het ziekenhuis. Ook om inderdaad te kijken of mijn placenta nog goed werkte, anders zouden ze hem misschien halen als dit minder zou worden. Ons kindje is met 37+6 geboren uit zichzelf, woog 2465 gram. Nu niks meer van de zien of te merken, hij loopt precies in lijn met alle andere kindjes. Ik begrijp je zorgen, want dat had ik ook echt wel, maar je bent in goede handen en juist doordat ze het in de gaten gaan houden gaf mij dat wel vertrouwen en zekerheid.

2 maanden geleden

Reactie op Fleurmii

Mijn zoontje was met 20 weken op alle vlakken te groot, met 27 weken ineens ...
Bedankt voor je bericht! Ze heeft geen P nummers genoemd maar wel de procenten zoals jij ze benoemt. Haar hoofdje was 98% te klein, haar buikje 95% en haar bovenbeentjes 100% wat betekende van de 100 kindjes staat zij op plek 1 van te kleine beentjes. Van het hoofdje heeft dus maar 2% een kleiner hoofdje en 98% groter. van het buikje maar 5% een kleiner buikje en 95% groter.. vond het schokkende "cijfers".. maar het is fijn te horen dat het ook kan betekenen dat het helemaal goed kan komen! Ik hoop ook dat het meer vertrouwen zal geven na ons bezoek aan de gynaecoloog en het idee dat ze goed in de gaten gehouden word

2 maanden geleden

Reactie op CMW

Bedankt voor je bericht! Ze heeft geen P nummers genoemd maar wel de proce ...
Dat snap ik inderdaad, en wat ik na elk bezoek mezelf ook zei was dat wanneer ze ook maar enige vorm van twijfel hebben, ze je in het ziekenhuis houden om zeker te zijn. Ik hoop dat het je wat rust geeft, veel succes bij de gynaecoloog!!