28 Reacties

één maand geleden

Proeloe is de naam van ons ongeboren meisje in de buik 😂

één maand geleden

Hetzelfde verhaal staat hier ook in het Forum. Misschien hebben jullie wat aan elkaar!😊

één maand geleden

Reactie op friendlyreminder

Hetzelfde verhaal staat hier ook in het Forum. Misschien hebben jullie wat ...
Ohhh echt waar ergens?

één maand geleden

Reactie op MdvN

Ohhh echt waar ergens?
De titel is, 20 weken echo, mogelijke hartafwijking van schrijver ‘hiho’

één maand geleden

Ik kan hem helaas niet vinden

één maand geleden

Reactie op MdvN

Ik kan hem helaas niet vinden
bij mij is het 29e topic van boven geteld. 😊👍🏻

één maand geleden

Hii, ik heb precies hetzelfde. En we hebben vandaag een gesprek gehad met genetische afdeling dat het misschien handig is om een vruchtwaterpunctie uit te laten voeren en dat vind ik erg spannend. Deed het pijn? En zou je heel misschien jouw uitslag willen delen?

één maand geleden

2 juli met onze 20 weken echo hebben wij te horen gekregen dat er een rechter aortaboog afwijking is gezien op de echo. Wij zijn door verwezen naar het ziekenhuis hebben daar een extra controle echo gehad. Hun hebben ons verder verwezen naar AMC. Daar hebben wij inmiddels extra echo weer gehad. Een Gesprek met klinisch genetica. En een vruchtwater punctie laten doen omdat de hartafwijking van 22Q11 deletie past. Alles op de meting van de echo laat zien dat er op de echo verder geen afwijking is. Maar om het toch te controleren dus de punctie laten doen. Nu moeten wij 1 tot 3 weken wachten op de resultaten.

één maand geleden

Reactie op Mandy104497

2 juli met onze 20 weken echo hebben wij te horen gekregen dat er een recht ...
Ja, dat hebben wij ook te horen gekregen. Morgen moeten wij naar de kindercardioloog, om zn hartje nogmaals te bekijken. En wij moeten nog beslissen of een VP willen of niet. Deed het pijn? En hoe voel je je?

één maand geleden

Wow mega toevallig, de punctie heb ik vrijdag gehad en die viel mee. Ik heb niet gekeken, daarna wel echt 2 dagen plat en je mag dan niets. Erna nog 2 weken heeeeel rustig aan doen. We hebben gekozen voor een vruchtwaterpunctie omdat de consequenties van 22Q11 fout relatief veel met zich meebrengen. Nu wachten op de uitslag, dat is wel mega spannend..

één maand geleden

Reactie op hiho

Ja, dat hebben wij ook te horen gekregen. Morgen moeten wij naar de kinderc ...
De naald door de buikwand was gevoelig, evenals de baarmoeder. Vruchtwater opnemen voelde ik niet. Ik merkte na de punctie licht menstruatie buikpijn. En 2 a 3 dagen vermoeid. Verder gaat het goed. Geen bloeding gehad of andere zorgelijke symptomen.

één maand geleden

Reactie op hiho

Ja, dat hebben wij ook te horen gekregen. Morgen moeten wij naar de kinderc ...
Wij zijn vandaag (nu) ook bij de kindercardioloog in het Erasmus MC in Rotterdam. Voor nog een extra behandeling echo voor echt het hartje te bekijken.

één maand geleden

Reactie op MdvN

Wij zijn vandaag (nu) ook bij de kindercardioloog in het Erasmus MC in Rott ...
Ow daar waren wij ook. Is het okay gegaan?

één maand geleden

Jaa opzich wel. We hebben nu te horen gekregen dat ons kindje een dubbele aorta boog heeft. Dit houdt in dat we waarschijnlijk in het Erasmus moeten bevallen, we komen uit Brabant. En dat het kindje binnen het eerste jaar geopereerd moet worden aan de kleinste boog.

één maand geleden

Reactie op hiho

Ow daar waren wij ook. Is het okay gegaan?
Hoe was het bij jullie?

één maand geleden

Reactie op MdvN

Jaa opzich wel. We hebben nu te horen gekregen dat ons kindje een dubbele a ...
Ow jeetje, okay.. hoe gaat het met jou? Ben je er rustig onder of? En misschien een stomme vraag, maar hoe wordt dat dan geregeld? Jullie wonen op afstand natuurlijk, wordt het een geplande bevalling? Onze baby heb een rechter aortaboog met een linker ductus. Ze hadden het er ook over dat het mogelijk gepaard kan gaan met Syndroom 22 en dat een vruchtwaterpunctie niet verkeerd is. De kans is heel klein, maar meer zodat zij erop voorbereid zijn en wij iets meer rust hebben. Aanstaande donderdag heb ik een afspraak staan, maar ik vind het erg spannend, omdat ik eerder een miskraam Heb gehad en dan is de kans op een miskraam iets hoger bij een VP.

één maand geleden

Het gaat opzich goed, de dubbele aorta boog is te verhelpen met een kleine operatie waarbij ze een vat door snijden. Dit is geen hart operatie dus dat is heel fijn en geruststellend nieuws. Wat betreft de bevalling, als de weeën beginnen mogen we die kant op, mocht het ineens heel snel gaan kunnen we gewoon in Breda bevallen en erna naar Sophia Kinderziekenhuis. Poah ik begrijp je helemaal, dan is je keuze nog een stuk lastiger inderdaad😔 ze hebben ons verteld dat de kans op een miskraam 1 op 1000 was, 999 hebben 22Q11 dus niet. Dat is bij ons de keuze geweest om het toch te doen, dit omdat we graag de uitslag willen weten. Het blijft natuurlijk echt helemaal de keus van jou en jou partner, dit is een erg lastige keuze. Heel veel sterkte gewenst, mocht je contact via whatsapp willen hoor ik het graag. Groetjes

één maand geleden

Reactie op hiho

Ow jeetje, okay.. hoe gaat het met jou? Ben je er rustig onder of? En miss ...
Sterkte morgen 💪🏼🤞🏻

één maand geleden

Reactie op MdvN

Sterkte morgen 💪🏼🤞🏻
Hii dank je. Ik heb net alles gehad, jeetje zeg😔 tis niet niks.

één maand geleden

Reactie op hiho

Hii dank je. Ik heb net alles gehad, jeetje zeg😔 tis niet niks.
Nee zeker niet. Is niet fijn, nu erg veel rust nemen. Wanneer ben je uitgerekend?