4 Reacties

2 maanden geleden

tot aan 28 weken is het normaal dat je de baby soms eens wat minder voelt, er is echt nog veel ruimte in je buik en soms 'verstopt' de baby zich ook even. Ik merk bijvoorbeeld dat de baby vandaag heel diep ligt waardoor ik hem amper voel, gister lag ie heel erg naar voor waardoor ik elke kleine beweging giga hard voelde, en zelfs mijn buik zag bewegen. Kortom, het is normaal, maar als jij je er zorgen om maakt, kan je altijd even bellen natuurlijk. Misschien willen ze even naar het hartje luisteren om je gerust te stellen?

2 maanden geleden

Reactie op EMBO

tot aan 28 weken is het normaal dat je de baby soms eens wat minder voelt, ...
Bedankt voor je reactie dat stelt me wel weer gerust😊 ik heb zo’n hartslag apparaatje thuis dus gelukkig kan ik zelf ook checken of er nog een hartslag aanwezig is

2 maanden geleden

Ik had dit afgelopen zaterdag en zondag ook. Ik voelde de baby heel soms nog en veel zachter. De verloskundige is langs geweest en heeft het hartje geluisterd. Zij gaf aan dat ik altijd mag bellen als ik mij hier zorgen om maak. Want als jij stress hebt, wordt de baby nog rustiger. Maar dat het idd heel normaal is.

2 maanden geleden

Officieel hoef je de baby pas na 28 weken elke dag te voelen. Maar ik snap je gevoel en je kan altijd laagdrempelig contact opnemen met de VK. Maar ze zijn nog zo klein en je baarmoeder relatief groot, dus ze hebben zoveel plek. Als hij of zij met het ruggetje naar je buik is gedraaid, ligt het waarschijnlijk lekker tegen je rug aan te trappelen, dan voel je hem of haar gewoon niet …