8 Reacties

één maand geleden

Er zijn maar 2 dingen belangrijk op dit moment. Dat is je kindje en jijzelf. We leven in een maatschappij waar er zoveel van ons verwacht wordt met betrekking tot werken. Ikzelf ben ook iemand die verantwoordelijkheden heeft op werk en altijd zich 100% inzet, echter ben ik er op de harde manier achter gekomen dat werk niet zo belangrijk is als wij denken. Val jij uit? Dan moeten ze wel een andere manier vinden om het werkend te maken. Dus als jij het mentaal niet aankan momenteel, please, meld je ziek en ga voor je eigen (mentale) gezondheid en voor je ongeboren kindje. De rest is echt bijzaak.

één maand geleden

Ik werk ook op HR (payroll) en werk na mijn vorige zwangerschap verlof met een gigantische werkdruk. Langere tijd aangegeven dat er iets gedaan moet worden hieraan. En nu ik weer zwanger ben, nogmaals druk uitgeoefend. Is iets verlichting, maar niet ideaal uitgekomen. Nu uiteindelijk toch voor mijzelf gekozen en deels ziek gemeld bij UWV welke goedgekeurd is. Ik werkte 3 dagen pw, nu 2.5u pd minder om mijzelf wat meer te beschermen en rust te kunnen pakken. Als dat niet helpt ga ik meer Ziektewet in. Altijd goede gedachten gehad voor de zaak, maar door alle omstandigheden ga ik meer kiezen voor mijzelf. Als daardoor werk blijft liggen, jammer dan... Zien mijn leidinggevenden ook hoeveel werk ik verricht dat ze al die tijd niet genoeg opgemerkt hebben.... Echt aan jezelf denken! Je hebt een kleine bij je die ook zorg vraagt voor jezelf en de zaak draait wel door hoor met of zonder je 😊

één maand geleden

Je mag preventief voor dit soort dingen naar de bedrijfsarts. Zelfs zonder dat je leidinggevende op de hoogte wordt gesteld. De bedrijfsarts kan jou mondeling adviseren, maar ook in overleg met jou tot een schriftelijk advies komen met betrekking tot werkzaamheden en uren. Het scheelt dan dat de beoordeling van wat je kan doen, niet bij jou ligt. Veel mensen vinden het fijner om het zo te doen, omdat het dan niet overkomt op collega’s als “ik wil niet”. Het heet een preventief arbeidsomstandighedenspreekuur.

één maand geleden

Zie de derde bullet op www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/arbeidsomstandigheden/arbobeleid

één maand geleden

Reactie op DaCha

Je mag preventief voor dit soort dingen naar de bedrijfsarts. Zelfs zonder ...
Ik heb dit ook gedaan in een andere situatie, maar heeft echt top uitgepakt :)! Kan deze weg ook sterk aanbevelen.

één maand geleden

Wat zou jij als HR adviseur een medewerker aanraden die met dit bericht bij je kwam? Of wat zou je een vriendin aanraden?

één maand geleden

Hoi, Precies hetzelfde aan de hand. Ik werk op HR en iedereen heeft altijd maar het idee dat we bakken van tijd hebben. Eerste trim heel veel misselijk en moe geweest en heb mijn klachten maar op de achtergrond gezet. Tweede trim was fysiek minder zwaar, maar na werk helemaal uitgeput. Regelmatig overgewerkt in de hoop dat ik dan “bij” was en eindelijk een rustige werkdag kon hebben, maar dat bleek dweilen met de kraan open. Tot ik laatst 2 dagen + een weekend vrij had. Ik heb niet eens van die dagen kunnen genieten omdat ik te moe was om uit bed te komen en mijn hele lichaam verkrampte als ik eruit probeerde te gaan. Toen ik de volgende maandag weer moest werken kon ik alleen maar huilen en brak de paniek uit als mijn telefoon ging. Heb me toen afgemeld bij mijn leidinggevende en kan iig 2 weken thuis zitten en hierna weer uren gaan opbouwen in aangepaste werkzaamheden. Het voelt een beetje dubbel omdat ik wel energie heb om even te lunchen met een vriendin, maar me compleet uitgeblust voel als ik aan werken denk. Als HR denken wij natuurlijk aan verzuim zoveel mogelijk beperken/zo kort mogelijk te laten duren en ondertussen lig ik hier zelf ‘op m’n luie gat’. Wees niet zoals ik, maar neem de signalen die je lichaam afgeeft echt serieus. Jij en je kindje staan nu voorop. Ik vond het zelf ook heel erg lastig om aan te geven, maar uiteindelijk had iedereen begrip voor de situatie. Succes met je gesprek. Hoop dat je je gauw weer wat beter voelt

één maand geleden

Een beetje hetzelfde, ik werk als klantenservice medewerker. Wij werken met zijn tweeën samen, de hele dag blijft de telefoon af gaan en als er even geen telefoontje is werken we in de mailboxen. Ondanks dat dit fysiek niet veel energie kost merk ik dat ik helemaal op ben na een werkdag. Ik kijk er dan ook elke dag tegenop om naar werk te gaan. Heb mezelf wel soms ziek gemeld maar zelfs dan heb ik geen zin om naar werk te gaan en voel me hier dan ook erg slecht over. Ik heb thuis nog 2 kindjes en omdat ik dan al zo moe ben, ben ik super snel geïrriteerd. Minder uren werken heeft voor mij ook niet veel nut, want dan kom ik financieel in de problemen.