12 Reacties

één maand geleden

Hier ook! Vergeleken me eerste zwangerschap ervaar ik het zoveel zwaarder. Denk ook omdat ik een peuter rond heb lopen…. Slechter slaap en HG zwangerschap heeft mij echt een aanslag gegeven op me lichaam energie.

één maand geleden

Ik heb hetzelfde. Ik voelde me tot 13 weken erg moe en daarna kreeg ik weer meer energie maar sinds week 18 ongeveer is de vermoeidheid terug en daarnaast heb ik nu ook steeds vlagen misselijkheid en last van mijn rug. Het is mijn eerste zwangerschap dus kan het niet vergelijken. Ik vind het ook lastig om aan te voelen hoever ik kan gaan en wat ik nodig heb. Ik werk nog 36 uur maar ga van de week maar eens het gesprek aan.

één maand geleden

Herkenbaar. Ik voelde me deze zwangerschap ook totaal niet fit terwijl ik mij bij mijn eerste zwangerschap noujuist fantastisch voelde. Ik ben sinds vorige week minder gaan werken doordat ik me gedeeltelijk ziek heb gemeld. Hierdoor kan ik nu af en toe een paar uur extra rusten en dat helpt enorm. Ik ben me daardoor veel beter gaan voelen

één maand geleden

Sinds kort voel ik mij ook weer lamlendiger worden. Vooral snel last van harde buiken, kramp in de kuiten en de vermoeidheid (en daardoor ook sneller geprikkeld). Mijn verloskundige vertelde dat de buik rond deze weken vaak in een groeispurt zit dus dat het logisch is dat het fysiek nu allemaal wat zwaarder wordt. Daarnaast slurpt die groeispurt nog wat meer energie dan normaal. Voor mij is het weer grenzen stellen, dingen weer wat meer laten gaan en meer mijn rust pakken. Ik zwem trouwens één keer in de week en vindt het nu in deze periode heerlijk om even een uurtje gewichtloos te zijn. Ik slaap na de groepsles ook super goed, dus dat zwemmen is voor mij echt opladen!

één maand geleden

Herkenbaar hoor. Ik ben nu 28 weken en voel de afgelopen 2 weken mijn energie gewoon verdwijnen. Kramp in die kuiten, slechter slapen en af en toe zie ik sterretjes (bloeddruk was keurig). Ben echt de agenda aan het overleven die ik natuurlijk lekker had gevuld toen ik mij goed voelde. Mezelf voorgenomen om daarna de agenda helemaal terug te claimen en het echt rustiger aan te doen. Pak je rust en wees lief voor jezelf. We can do this!

één maand geleden

Bij mij wordt het sinds een paar weken ook weer zwaarder!

één maand geleden

Ik heb helaas totaal geen energie gehad en geen dag zonder overgeven en misselijkheid 28+

één maand geleden

Ja hier ook, ik ben nu 24 weken en link het heel erg aan ongezond eten in de vakantie. Vanaf nu elke dag aardappels groente vlees en geen vette hap meer zou moeten helpen (hoop ik)🤭

één maand geleden

Ik merk ook ineens wel weer verschil. Heb me een aantal weken helemaal prima gevoeld. Nu beginnen de harde buiken te komen als ik op mijn normale tempo wil lopen, pijn in m'n rug, minder energie, sneller pijn in mijn voeten. Jammer, had me nog wel wat weekjes willen voelen als hiervoor haha

één maand geleden

Herkenbaar, verlies de laatste dagen ook veel energie. Denk dat de warmte een rol speelt, maar ook de grotere buik wel 😅

één maand geleden

Ik had ook z'n last van maagzuur, werd al weken gek van die smerige rennies. Slik nu sinds paar dagen smorgens 10mg omeprazol en wat is dit een uitvinding!

één maand geleden

Reactie op Lboo9

Ik had ook z'n last van maagzuur, werd al weken gek van die smerige rennies ...
Team omeprazol!🙌🏻 Derde trimester is ruk, je wordt immobiel, je energie en uithoudingsvermogen is weg, je rug krijgt het volle gewicht nu langzaam, maagzuur, ongecontroleerde scheten als je kind op je endeldarm trapt. Dat zelfde geld ook voor de blaas. Hang in there soldier!❤️ straks is het allemaal voorbij!