32 Reacties

één maand geleden

Wat vind je spannend dan?

één maand geleden

Reactie op Krissies

Wat vind je spannend dan?
Met name het vliegen

één maand geleden

Ik zou lekker gaan met 28 weken. Als je echt spannend vind kan je altijd verloskundige inlichten wat hun vinden. Heb ik ook gedaan ik ga met 34 weken nog met de trein 4 dagen naar parijs. Bij mij werd gezegd dat dat nog makkelijk te doen is. Vliegen wordt al met 34 weken afgeraden wat begrijpelijk is. Dan zou ik persoonlijk die 10 dagen portugal zeker hebben gepakt ☀️ Lekker genieten

één maand geleden

Eind september begin oktober ga ik dan

één maand geleden

Eerlijk? Ik ben nu op vakantie. Ik ben 26 weken zwanger. We zijn met onze dochter naar Italië. En de eerste dagen had ik echt oprecht spijt. Ik kan de enorme hitte slecht verdragen, slapen op een (klote) bed vergt echt veel van je energie en lekker liggen op een strandbed kan bijna niet als je zwanger bent. Ook heb ik erge last van obstipatie door het anders eten hier. Ik heb het echt onderschat of overschat. Ik dacht heeeerlijk nog even met de Beentjes omhoog. Nu denk ik: was ik maar thuis gebleven. Dus ja..

één maand geleden

No worries en lekker genieten! Vorige zwangerschap gevlogen met 28 weken, autovakantie met 32-34 weken en nu weer op autovakantie met 30-33 weken ☀️. Als je klachten hebt, die heb je in een ander land ook dus dan maar met goed weer en mooi uitzicht 😉. Dus lekker ontspannen en aan overgeven.

één maand geleden

Reactie op C mom of 4

Eerlijk? Ik ben nu op vakantie. Ik ben 26 weken zwanger. We zijn met onze d ...
Vervelend dat je het zo ervaart! Hopelijk zijn de komende dagen fijner voor je. Wij hebben expres later geboekt (half september) zodat hopelijk de ergste hitte voorbij is.

één maand geleden

Reactie op Eerstekleintje

No worries en lekker genieten! Vorige zwangerschap gevlogen met 28 weken, a ...
Zal ik ook zeker gaan doen :)

één maand geleden

Reactie op MilouVK24

Met name het vliegen
Oké, ja zelf ken ik dit totaal niet.. Maar ik heb nu twee keer gevlogen deze zwangerschap en volgende week weer met 29 weken en ik vind het echt niet anders dan niet zwanger vliegen..

één maand geleden

Ik ben nu 25 weken en wij zijn gisteren naar Mallorca gevlogen. Ik heb zelf een beetje vliegangst (altijd al), maar vond het nu met de zwangerschap niet anders om te vliegen dan hiervoor. Merk hier in Mallorca wel dat ik het wat sneller warm heb, dus lekker rustig aan doen, goed blijven koelen en veel drinken. Ik heb voor de zekerheid bij de huisarts van die vezelzakjes gevraagd om mee te nemen, omdat het eetpatroon hier natuurlijk wat anders is. Mocht ik dan moeite hebben met naar het toilet gaan, heb ik iig die vezelzakjes bij me (was op advies van de verloskundige).

één maand geleden

Wel herkenbaar. Wij gaan over 2 weken bij 28+5 weken een weekje vliegen naar Spanje. Ondanks dat ik er veel zin heb, zie ik er ook wel tegenop qua warmte enz.

één maand geleden

Ik ben morgen 27 weken en zit momenteel in Marokko, (Tangier), circa 30 graden. Merk dat er weinig “anders is dan anders”. Ik heb geen klachten, pas wel op met het eten ivm vergiftiging of dergelijke maar verder is het heerlijk. We zijn ook 2 dagen naar Marrakech gegaan (6 uur rijden vanaf hier), het rijden was geen probleem maar de temperaturen gedurende de 2 dagen (48 graden), waren echt to much. Daar snel weggegaan. Veel drinken, lekker veel fruit eten en doen wat jij fijn vindt, moet dat echt goedkomen. 🙏🏼 ik kijk er juist tegenop terug naar Nederland te gaan in verband met het warme weer en het klimaat daar… hier is 30 graden de 24 graden van Nederland…… Veel plezier en geniet 😊

één maand geleden

Ik ga ook waarschijnlijk met 28 weken vliegen. Vraag me af of we dan nog een zwangerschapsverklaring nodig hebben om te vliegen?

één maand geleden

Reactie op sumeyra96

Ik ga ook waarschijnlijk met 28 weken vliegen. Vraag me af of we dan nog ee ...
Ligt aan de airline wat nodig is. Maar een ze verklaring is altijd handig om te hebben!

één maand geleden

Ik ben vast een vreemde eend, maar wij zitten nu in Azië. Dat was dus best een aardige vlucht ;) En ging prima. Ik had dit al heel lang in de planning staan, ik had het zwanger niet bedacht hoor. Maar het gaat goed en we maken een mooie reis. Ik heb gevlogen met 25 weken en met 29 weken vlieg ik terug. Ik wilde niet veel later qua termijnen. Dan word je ook wat minder mobiel. Maar goed, die ene week maakt denk ik niet veel verschil. Ik heb sowieso m’n medisch dossier mee en een fit to fly verklaring van de verloskundige. De eerste vlucht heeft niemand er naar gevraagd. Ik zou dat wel gewoon meenemen. Ik had van die compressie sokken aan en heb veel water gedronken . Geen idee of dat verschil maakt, maar dat was op aanraden van de tropenarts die ik heb geconsulteerd. Het is hier elke dag rond de 30 graden. Bij mij gaat het wel prima in de warmte. Dat had ik in NL ook. Man en kids hebben er meer last van. Ik pas wel m’n activiteiten aan op de zwangerschap. Dus ik doe geen enorme hikes ofzo. Neem wat meer rust. En wij hebben eigen vervoer, dat scheelt ook.

één maand geleden

Reactie op sumeyra96

Ik ga ook waarschijnlijk met 28 weken vliegen. Vraag me af of we dan nog ee ...
Meestal is het vanaf 29 weken, maar je moet natuurlijk wel kunnen aantonen dat het 28 weken is. Ik zou bij je verloskundige sowieso een zwangerschapsverklaring en fit to fly vragen. Dat draaien ze zo uit!

één maand geleden

Reactie op Kopjethee

Meestal is het vanaf 29 weken, maar je moet natuurlijk wel kunnen aantonen ...
Zal ik doen dankjewel!

één maand geleden

Ik ga met 33 weken nog naar Ibiza. Niet te druk maken en voldoende rust pakken en plekjes in de schaduw opzoeken. Ik ben de vorige zwangerschap ook naar Azië geweest, gewoon prima gegaan hoor.

één maand geleden

Reactie op Kopjethee

Meestal is het vanaf 29 weken, maar je moet natuurlijk wel kunnen aantonen ...
Behalve een fit to Fly die mogen ze niet geven

één maand geleden

Reactie op Krissies

Behalve een fit to Fly die mogen ze niet geven
Ik heb er inmiddels 2 gehad van de verloskundige 🤷‍♀️