17 Reacties
één maand geleden
Reactie op Valerryyx
Hi! Ik vind dit dus ook zo spannend, ben bij m’n eerste ingeleid met 39+1 e ...
Snap ik heeel goed! Mijn inleiding was met 39+5 geloof ik. Toen werd het ballonnetje ingebracht. Dat ging ook helemaal anders dan verwacht want op het moment dat ze de ballon wilden zetten braken m'n vliezen. "Perongeluk" zeiden ze. Uiteindelijk dag erna weeenopwekkers en met 40 weken in de nacht bevallen. Ik wil echt niet weer ingeleid worden. Dus ik hoop zo dat het niet té lang gaat duren 🤭. Hoe ver ben je nu?
één maand geleden
Bij de eerste bevallen met 39 weken. 14 uur over gedaan waarvan 1 uur en 40 min geperst,
Van de 2de bevallen met 37.1 en 3 uur over gedaan, waarvan 1 min geperst 😅 , kon sneller, maar baby lag ineens helemaal verkeerd waardoor ik de pers weeën moest opvangen ivm van mocht persen.
De 3de baby. Word ik geleid met 37.4 weken. Maar mijn gevoel zegt dat deze baby ook niet veel langer zelf blijft zitten.
Dus ben benieuwd hoe het deze keer gaat☺️
één maand geleden
Hier precies hetzelfde! Ben ook zo bang! Ben bij mijn dochter ingeleid ook met een ballonetje 39+1. Ik vind het al eng dat alles nu op de natuurlijke wijze gaat en het elk moment kan gebeuren. Ik heb toen een weeenstorm gehad en uiteindelijk op het laatste moment een ruggenprik kunnen krijgen was bijna te laat maar mijn lichaam flipte. Ik trilde helemaal en begon over te geven van de pijn door de weeenstorm (voor de ruggenprik) Ik vind het daarom zo eng dat ik weer het zelfde ga meemaken maar aan de andere kant weet ik dat ik geen kunstmatige weeen ga krijgen en het als het goed is dit keer minder heftig gaat worden wat betreft weeen. Ik heb uit angst al aangegeven dat ik de ruggenprik wil maar aan de ene kant wil ik het ook natuurlijk proberen gewoon in een bad.. Ik wil het een beetje aankijken.. Ik snap dus echt wat je voelt qua angst en ik heb gewoon precies hetzelfde! Ik hoor eigenlijk in de december groep, maar omdat ik ben uitgerekend op 5 december heb ik mij ook hierbij aangesloten want ja het kan ook zo zijn dat ik in november ga bevallen 🥹😊
één maand geleden
Wat iedereen (verloskundigen, gynaecoloog, kraamzorg en vriendinnen met meerdere kindjes) tegen mij zegt is dat een tweede bevalling eigenlijk altijd sneller gaat dan de eerste, vooral het persen. Of er moet al iets aan de hand zijn waardoor dat niet lukt. Waarom ben je de eerste keer al met 40 weken ingeleid?
één maand geleden
Reactie op BlackFairy
Snap ik heeel goed! Mijn inleiding was met 39+5 geloof ik. Toen werd het ba ...
Ik ben nu 38+1!
Bij m’n eerste ben ik ingeleid ivm lage bloeddruk en viel ik paar keer per dag flauw wat best gevaarlijk was. Dit heb ik nu niet dus ik heb gezegd als het nu niet nodig is wil ik niet ingeleid worden. Lijkt me ook wel mooi om gewoon thuis te zijn, hier weeen te krijgen en op m’n lichaam te kunnen vertrouwen. Ik sluit pijnmedicatie als we naar ziekenhuis gaan niet uit maar ik heb bij mijn zoon voor mn gevoel geen andere optie gehad. Hoever ben jij nu?
één maand geleden
Reactie op Valerryyx
Ik ben nu 38+1!
Bij m’n eerste ben ik ingeleid ivm lage bloeddruk en viel ...
Oh ja dat lijkt me ook best eng! Fijn dat het nu in ieder geval niet zo is en ik hoop ook voor jou dat het niet nog gaat komen. Ik ben iets minder ver haha ik ben nu 34+3 dus dat is sowieso nog even door bikkelen maar tot 40 week, hoop ik echt niet 😫.
één maand geleden
Reactie op BlackFairy
Oh ja dat lijkt me ook best eng! Fijn dat het nu in ieder geval niet zo is ...
Ah snap ik! Ik hoop stiekem ook dat ze zich deze of volgende week aandient zodat ik niet de volledige 40 weken hoef 😂🫣. Maar moet zeggen dat ik het mentaal nog wel goed volhou. Ik maak van elke dag wat leuks en gezelligs ook voor m’n peuter en doe wat lukt. Maar ik ben natuurlijk wel erg benieuwd naar de bevalling en de baby 🩷
één maand geleden
Voor zover ik heb begrepen van de verloskundige is er niet echt een verband te leggen tussen termijn van de eerste en termijn van de tweede. Het kan dus eerder of later komen, valt niet te voorspellen. Wat wel bekend is, is dat de bevalling sneller gaat omdat de "weg al is vrijgemaakt" door de eerste.
Ik lees ook best veel dames hier die zenuwachtig zijn voor hun 2e bevalling.
Even een kleine peptalk: je hebt het al een keer gedaan dus vertrouw op je lijf, geef je eraan over en laat de natuur het overnemen. Jij en je kindje zijn een fantastisch team en samen kunnen jullie dit avontuur aan!
Ik ben nu 36.4 en voel ook dat het zwaarder wordt. Je bent toch een stuk minder mobiel! Best lastig met een dreumes om je heen die soms ook graag door mama getild wil worden! Maar toch mag de kleine nog even blijven zitten want ik ben er nog niet helemaal klaar voor, maar ik begin er wel steeds meer naar uit te kijken om de kleinste aanwinst te ontmoeten! 💛
één maand geleden
Hi,
Bij beide kindjes hadden ze mij gestript en ingeleid zonder resultaat, wel weeen. Bij beide hebben ze de vliezen moeten breken bij 41+5 en hadden beide kinderen in de vruchtwater gepoept waardoor ik medisch werd. Bij mijn zoontje duurde het 9uur vanaf het moment dat de vliezen gebroken werden tot aan de geboorte. Heb toen 11 minuten geperst. Bij mijn tweede kindje ben ik na het breken van de vliezen 2,5 uur later bevallen. Hierbij heb ik 6 minuten geperst. Ik ben benieuwd hoe mijn derde bevalling zal verlopen. Hopelijk komt hij vanzelf 🥴
één maand geleden
Ik lees even mee want ben ook heel benieuwd. Bij mijn 1e ging de ontsluitingsfase best snel. Over het persen echter 2 uur gedaan, ik kon persen wat ik wilde maar de kleine kwam maar niet lager. Uiteindelijk een flinke knip en vacuüm verlossing gehad. Ik moest toen ook 3 kwartier op de gynaecoloog wachten en in die tijd de persweeën wegpuffen, elke x als ik een wee had werd de hartslag van mn zoontje heel laag. Die hele persfase vond ik dus wel echt heel heftig.
Ben voor deze keer dus wel een beetje bang dat het persen weer niets gaat doen. Maar mijn vk zei dat het persen bij een 1e kindje gemiddeld 1,5 tot 2 uur duurt en bij een 2e kindje gemiddeld 5 tot 15 minuten. Dat heeft me enigszins gerustgesteld 😅
één maand geleden
Ik lees even mee!bij mijn Eerst begon het met 39+5 dagen. bevalling was voor mij een horror bevalling. Heel lang over gedaan bleef hangen op 5 cm en wel constant weeën vliezen gebroken baby ík vruchtwater gepoept. Toen weeën opwekkers gehad als met al 12 uur over gedaan en bijna 1,5 uur persweeën heb geen pijnbestrijding gehad. Maar persen Lukt me niet dus vacuüm pomp werd er bij gehaald knip gehad. Ik vond het vreselijk. Ik ben nu 38+5 ik hoop echt dat deze bevalling sneller gaat zijn. En zonder weeën opwekkers en knip en vacuümpomp🫨🥹
één maand geleden
Ik ben nu zwanger van nummer 4. De eerdere 3 bevallingen waren bijna gelijk. Ze kwamen op de juiste datum, vliezen braken spontaan in de nacht bij alledrie. Bevalling duurde 24 uur. Ontsluiting bleef bij allemaal hangen op 4 cm. De derde had in het vruchtwater gepoept en nummer 1 kwam met de vacuümpomp. Het persen gingen echter steeds sneller. Ik denk ook nu bij mijn nummer 4 dat het weer begint met vliezen die breken in de nacht, wederom rug weeën ( ik weet niet eens hoe een buikwee voelt). Ben een beetje bang dat de ontsluiting weer stagneert bij 4 cm. Persen zal ook dit keer vlot gaan zonder pomp, paar hechtingen. Aan de andere kant , wie weet, loopt het totaal anders.