45 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op ElineVivian

Hier ook 30 november uitgerekend! Afgelopen donderdag de 20 weken echo geha ...
Ah, wat balen van zijn voetje.. maar wel fijn dat het goed te behandelen is. Kunnen ze zeggen waardoor dat komt? En is dat iets wat al vroeg behandelt moet worden na de geboorte of komt dat later pas? 🤞🏼 voor november! Ik hoop ook op iets eerder! Maar dan vooral vanwege de drukke decembermaand die bij ons ook nog eens vol verjaardagen zit.

2 maanden geleden

Reactie op ElineVivian

Hier ook 30 november uitgerekend! Afgelopen donderdag de 20 weken echo geha ...
Oh wat lastig maar fijn dat ze jullie hebben kunnen geruststellen! Ik ben ook zelf in november jarig. De 26e dus als hij bij ons 4 dagen eerder komt dan is het op mijn eigen verjaardag 🫢 van mijn man zijn kant hebben we al twee nichtjes op mijn verjaardag dus wie weet wordt hij de 4e.

2 maanden geleden

Reactie op Jaan89

Ah, wat balen van zijn voetje.. maar wel fijn dat het goed te behandelen is ...
Het is toch iets genetisch, of in sommige gevallen in de knel in de baarmoeder. Masr er is geen indicatie gegeven dat er te weinig ruimte of vruchtwater is, dus is bij de k ik domweg pech. Na de bevalling wordt er binnen 48 uur behandeling opgestart, en dat is de eerste 6 tot 8 weken gips om het beentje om de stand te corrigeren. En in de laatste gipsfase een sneetje in de achillespees zodat die langer groeit en voetje in goede positie blijft. En daarna drie maanden in een brace. Vond dat eerst heel verdrietig, het idee van zo'n klein babytje al in het gips. En niet in badje kunnen doen. Maar relatief gezien had het allemaal veel erger kunnen zijn, en als de behandeling goed gaat zal ons zoontje daar verder in zijn leven geen hinder van ondervinden.

2 maanden geleden

Reactie op Jaan89

Jaaa alles was goed 😊 moest vrijdag terug omdat ze niet alles in beeld kre ...
Helaas bij ons kindje een hart afwijking gezien. Dit is opzich niet erg en valt mee te leven, wel is het zo dat die afwijking vaak gepaard gaat met een chromosoomafwijking 22Q11. Daarvoor hebben we eergisteren een vruchtwaterpunctie gehad, nu 2 weken op de uitslag wachten en hopen dat ik geen miskraam krijg (1 op de 1000 vrouwen gebeurt dit).

2 maanden geleden

Reactie op ElineVivian

Het is toch iets genetisch, of in sommige gevallen in de knel in de baarmoe ...
Heel veel sterkte, ik kan jou gevoel begrijpen. Maar jullie kindje gaat er zelf niets van merken gelukkig.