21 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op mommyCey
Ochh wat spannend voor je!!! Hoe merkte je dat het je vliezen waren?
Ik stond op van de bank en toen voelde ik heel veel vocht weglopen. Mijn hele broek was nat en het bleef maar lopen. Elke keer als ik opsta komt er weer een golf vruchtwater uit.
2 maanden geleden
Wat ontzettend naar! Bij mijn zoon gebeurde dit met 35 weken in 2017. 5 dagen in het ziekenhuis gelegen, toen overgeplaatst naar ander ziekenhuis met thuis monitoring beleid. 3x per dag zelf temperaturen en 1x per dag werd CTG aan huis gemaakt. Met 37 weken uiteindelijk ingeleid. Ben nu zwanger van de 2e, 31 weken 6 dagen en ben ook zo bang dat dit weer gebeurt. Ik duim voor je! Misschien dat je ook uiteindelijk thuis monitoring kan krijgen? Ik zou er zeker naar vragen! Heel veel succes en sterkte!
2 maanden geleden
Ik heb dit 2 jaar geleden ook meegemaakt. Welliswaar met 34 weken braken mijn vliezen en 2 dagen later werd hij gezond geboren. Kern gezond niks aan de hand. Maar dat verschilt natuurlijk per kindje. Ik ben nu weer 34 weken zwanger dus ook ik ben best bang. Positief blijven en van het beste uitgaan. Sterkte!
2 maanden geleden
Niet meegemaakt maar wil je heel veel kracht toewensen! Hopelijk blijft je kleine frummel nog lang zitten😘
2 maanden geleden
Ook bij mijn eerste mee gemaakt… met 33 weken vliezen gebroken en meneer is met 36 weken geboren. Om je misschien een beetje gerust te stellen… je lichaam blijft vruchtwater aanmaken zolang de baby erin zit. Die gedachte gaf mij toen een hoop rust.. ik mocht na een week alsnog naar huis met complete thuis monitoring.. dus zolang in het ziekenhuis geen ervaring mee, maar geniet vooral nog van alle bewegingen die je kleine maakt in de buik, en laat je “verwennen” Dat hielp mij er doorheen.
2 maanden geleden
Reactie op mommyCey
Hoe gaat het nu? Weet je al meer?
Hi! Alle controles die ik krijg zijn goed. M'n kleintje beweegt goed en de hartslag is ook prima.
Ik heb wel steeds harde buiken en lichte krampen. Krijg nu ook een beetje bloed bij het vruchtwater. Maar dat hoeft niets te betekenen zeiden ze hier. Ik moet in ieder geval tot maandag hier blijven in het Isala.
Ben met momenten nog steeds erg nerveus (ik heb een paniekstoornis), en dat voelt wel erg vervelend. Lief dat je vraagt hoe het gaat.
2 maanden geleden
Ah jee wat een spanning!
Fijn dat de controles goed zijn. Ik heb goede ervaringen met het Isala, kundig en heel menselijk! Hoop dat er goed voor je wordt gezorgd daar. Zet 'm op! 🌸
2 maanden geleden
Reactie op Silver1208
Hi! Alle controles die ik krijg zijn goed. M'n kleintje beweegt goed en de ...
In Zwolle ben je in goede handen. Zelf daar ook gelegen de vorige zwangerschap maar met een andere reden.
Hoe moeilijk het ook is probeer te ontspannen door te denken dat je in goede handen bent. Bij paniek of stress maak je cortisol aan en dat wekt de bevalling op. Zolang de artsen niet gaan ingrijpen weet je dat je het goed doet en je kindje ook.
Heel veel sterkte en hopelijk blijft de kleine nog een paar weekjes zitten!💚
2 maanden geleden
Reactie op Julez84
O jeetje wat heftig! Ik hoop dat de kleine nog even in je buik kan blijven ...
Met de kleine gaat het gelukkig heel erg goed. Controles zijn elke keer uitstekend en hij zit nog lekker binnen. Ik heb ondertussen Corona erbij gekregen en voel me enorm lamlendig helaas. Daarnaast de onzekerheid en de muren die een beetje op je af komen, maar 't niet heel makkelijk. Maar zolang mijn baby het goed doet is het allemaal oké.
2 maanden geleden
O wat fijn dat het goed gaat met de kleine! Tot hoe lang kan dat gerekt worden? Wat vervelend dat je er corona bovenop hebt gekregen. Wat een pech! Ik was een paar weken terug opgenomen in het ziekenhuis met griep en week nog hoe ellendig ik me voelde en me verveelde. Maar eenmaal thuis voelde ik de prikkels op me af komen en was het ziekenhuis zo erg nog niet 😉. Ik snap hoe dat voelt. Gelukkig is het een kwestie van uitzieken.
één maand geleden
Reactie op Julez84
O wat fijn dat het goed gaat met de kleine! Tot hoe lang kan dat gerekt wor ...
Als alles zo stabiel blijft kan hij nog weken blijven zitten 😅..