19 Reacties

6 dagen geleden

Ik herken het zeker, maar mijn ijzer is volgens mij te laag. Heb de uitslag gezien maar gynaecoloog nog niet gesproken. Ik heb een dochter van 4. Zij gaat gelukkig naar school, dan kan ik even rusten. Maar dan nog, als ik de middag met haar ben kan ik vaak echt te moe zijn om te spelen. Soms overbrug ik die paar uur tot het avondeten dan met een filmmiddag op bed, heel gezellig. Maar dat doe ik niet te vaak, dan is het echt survivallen😂

6 dagen geleden

Ik ben ook helemaal gesloopt sinds week 30/31. Pittig met Nog een kleintje erbij zeg. Ik heb hele dagen op de bank gelegen en alleen al eten maken en een wasje draaien voelde als een marathon.. nu 32 weken en weer 2 goede dagen gehad gelukkig!

6 dagen geleden

Ik wil zeggen ja... maar ik sta ook strak van de bloeddrukverlagers 😅 Mijn huidige levensfilosofie is momenteel: maakt het over een jaar nog uit of ik iets wel of niet heb gedaan? Nee, dan lekker laten voor wat het is tot je bent bevallen. Mijn dochter gaat gelukkig al naar school dus ik kan neer crashen als ik daar behoefte aan heb. In jouw geval zou ik gewoon aan mensen in je omgeving vragen of ze zin hebben om her en der een dagje met je dochter te spenderen 🤣

6 dagen geleden

Hier ook snel moe met 30 weken, zelfs zonder kleintje erbij (is mn eerste). Ook advies gekregen minder te werken (werk 40h normaal). Schijnt er allemaal bij te horen met deze termijn! Vind het ook echt niet leuk maar merk dat als ik eraan toegeef waar mogelijk het ook wel prettig is. Sterkte, nog eventjes doorzetten.

6 dagen geleden

Herkenbaar! Onze oudste (wordt volgende maand 3 jaar) mag wat vaker filmpjes kijken, zodat ik soms stiekem even mijn ogen dicht kan doen. Ik ben eigenlijk niet van de scherm tijd, normaal was het hooguit een half uurtje per dag als hij moe was. Maar nu is het even niet anders, ik denk niet dat hij er iets aan overhoudt…. Maar ik trek het anders niet de hele dag.

6 dagen geleden

Ja absoluut. Ook echt megamoe nu. Vandaag voor het eerst in 1,5e week ofzo het gevoel dat ik weer iets gedaan gekregen heb. Ben inmiddels ook 100% ziekgemeld op werk ivm vermoeidheid.

6 dagen geleden

Hier ook bijna 30 weken. Ben de hele zwangerschap knetter fit maar sinds een week weer behoefte aan mijn 5 o clock slaapje. Heb geen kindjes nog, maar werk wel erg veel (als zelfstandige). Volgens mij compleet normaal dat de laatste weekjes wat zwaarder worden.

6 dagen geleden

Hier ook hetzelfde! 32 weken zwanger, ook ijzer geprikt en die was meer dan prima. Maar nul energie! Hier een kleuter die nog niet naar school gaat, en vind het echt heel pittig. Mis de middagdutjes die ik kon doen tijdens de eerste zwangerschap🙈

6 dagen geleden

Ik ben ook heel erg moe.. ook ben ik meestal tussen 5 en 6 uur klaarwakker.. dan slaap ik nog klein beetje..

6 dagen geleden

Hetzelfde hier. Zondag 31 weken en ook ontzettend moe. Ben gisteren voor het eerst sinds tijden weer naar kantoor geweest (werk nu halve dagen) en ik moet er nog steeds van bijkomen. Volgens mij is m’n ijzer niet helemaal in orde en wil me ook richten op betere voeding (meer voedzame stoffen, minder suikers en wit brood) in de hoop dat dat helpt

6 dagen geleden

Hier ook moe. Zwanger van nummer 4 , dus sowieso vermoeiend met 3 kids al en al hun bezigheden. Ik herinner me van de vorige zwangerschappen niet dat ik ook zo moe was. Misschien ook door bloeddrukverlagende medicijnen en medicijnen voor zwangerschapsdiabetes. Ik slaap s nachts amper. Overdag probeer ik een uur te slapen. 31 weken nu.

6 dagen geleden

Hier ook! Bijna 33 weken en nu z’n 2 weken vooral moe en lamlendig wanneer ik ‘te veel’ werk. Ook veel harde buiken nu.. dus mijn werkdagen aan het halveren tot aan mijn verlof. Vind het echt vreselijk want ben geen stil zitter.. merk ook dat mijn weerstand weer laag is. Dat had ik begin zwangerschap ook. Laat dat verlof maar snel komen.. nog 2 weken te gaan 😪

6 dagen geleden

Heb de laatste dagen hetzelfde gehad (32+1) al begin ik nu een klein beetje meer energie te krijgen weer na al het eindeloze slapen 🤭 Heb nog geen kindjes rondlopen en werk atm niet. Dus dan is veel slapen wel makkelijk gedaan 🫣

5 dagen geleden

Ik vind het echt een opluchting dat ik niet de enige ben🙃 ik heb veel bekkenpijn, bewegen doet daardoor veel pijn, slapen gaat moeizaam. M’n twee oudsten zitten gelukkig allebei op school, maar ik heb thuis wel veel te regelen voor mn werk en de zaak van mn man nog. En dan te bedenken dat hij heel october nog op klus gaat (6 uur smorgens tot vaak eind van de middag van huis)… Ik moet misschien wat liever voor mezelf zijn als ik dit zo lees 😉 Sterkte dames!

5 dagen geleden

Hier 31 weken en ik ben ontzettend moe 🥹 Ik heb al een zoon van 3,5. Ik slik nog extra vitamine D en dat helpt wel iets.

5 dagen geleden

Hier ook! 31 weken. Echt zo moe dat de auto langs de kant van de weg moet bij een lange rit omdat ik bang ben in slaap te vallen 🥲😅 Doe nu middagdutjes (ook al is het maar 15 minuten) en dat helpt enorm

5 dagen geleden

Na het eerste trimester met HG ben ik niet anders dan moe geweest😅 ik werk weer halve dagen (was volledig gestopt door de misselijkheid) en in de middag doe ik vrijwel iedere dag een dutje (soms zelfs 2) Mijn vriend doet het meeste in het huishouden nu en t scheelt ook dat we nog geen kind hebben om voor te zorgen. Ijzer was 6.7, dus prima (6.5 was de grens) bloeddruk is ook steeds goed... Had afgelopen donderdag barbecue met collega's en gelukkig zijn er vrouwen die mij kennen en erkennen dat ik dit echt heel moeilijk vind.. ik kan best niks doen, maar niks KUNNEN doen vind ik lastig.. en dat accepteren vind ik soms ook heel moeilijk. Nog even volhouden.. we zijn ruim over de helft!

5 dagen geleden

Ik heb hetzelfde, ben dood op. m'n lijf doet overal pijn, deze baby schopt m'n ziel eruit zeg ik altijd zo wild. heb gebroken nachten omdat ik er minimaal 6x per nacht uit moet om te plassen.... Godzijdank slaapt mijn 2,5 jarige de nachten probleemloos door en slaapt smiddags nog 1/1,5uur.. Dus dat betekend -> elke dag als hij slaapt, ga ik ook een uur slapen. Anders haal ik de avond niet. ( Ben ziek thuis wegens zwangerschap )

5 dagen geleden

Hier ook enorm snel moe. Bijna 33 weken nu. Steeds sneller moe. Kan steeds minder. Enorm blij als mijn verlof start!