16 Reacties
20 dagen geleden
Oh en: ik hoorde vanmiddag van mijn moeder, dat als wij daar heen gaan verhuizen dat hij geen contact meer met mij wil :)..
20 dagen geleden
Heb je hierover met je vader gesproken over dat dit je dwars zit? Ik vind dat je best je grens mag uitspreken en persoonlijk vind ik het niet normaal dat een vader zijn dochter uitscheldt voor klootzak😱
20 dagen geleden
Reactie op BlackFairy
Oh en: ik hoorde vanmiddag van mijn moeder, dat als wij daar heen gaan verh ...
Hij komt in de berichten over als een zeer manipulatief iemand, wat negatieve effecten kan hebben op jou, je kinderen en je gezin. Misschien is dat maar beter ook? Even wat afstand?
20 dagen geleden
Reactie op hoiiiiiiiiii
Heb je hierover met je vader gesproken over dat dit je dwars zit? Ik vind d ...
Ja vind dat zelf ook niet normaal. Wij zijn het zelf wel "gewend" van hem, niet dat dit het goed praat. Ik heb al gezegd dat ik het niet leuk vind dat hij er zo op reageert en dat ik er last van heb. Hij luistert er alleen niet naar.
20 dagen geleden
Afstand zegt geen reet! Mijn ouders wonen 30 min verderop en hebben een hele hechte band met de kids. Schoonouders wonen 7 verderop en nauwelijks een band te noemen wat ze hebben met de kids. Mijn ouders vinden het belangerijk en investeren er ook echt in. Dus het is maar net wat ze willen.
Ik vind dat ie behoorelijk overdrijft heel erg vervelend voor jou! Sterkte ermee hoop dat ie bij draait en ff gaat nadenken.
20 dagen geleden
Wat een vervelende situatie!
Het klinkt ook een beetje alsof je vader wat onverwerkte issues heeft (verlatingsangst etc). Het klinkt nogal out of character. Niet perse manipulatief, gewoon iets wat em enorm dwars zit of angstig maakt.
En op dit moment kan jij nu even er niet zoveel mee, hoog zwanger en verhuizen. Zou het even laten, dan maar even geen contact, en er in rustiger vaarwater toch eens op terug komen. Het klinkt verder als vader normaal prima. En contact met kinderen dat kom erna wel even.
Focus voor nu op jezelf en de verhuizing. En laat nog even in het midden hoe dit op te lossen, nu niet de prioriteit.
20 dagen geleden
Sorry hoor het is jou vader maar het klinkt echt als een narcist.
Hoe egoïstisch ben je als je tegen een sesngere vrouw wat ook nog is je dochter is zo doet. Naar mij mening niet helemaal goed bij ze hoofd. Ik kan hier echt boos om worden. Dat verdient niemand om zo behandeld te worden ongeacht of je het gewend bent van hem of niet. Dat is geen gezonde relatie tussen familie. Vind het echt heel rot voor je
20 dagen geleden
Reactie op S4FFI3
Ik zou deze situatie even proberen zo veel mogelijk los te laten in deze ti ...
Ga ik ook zeker proberen, alleen merk ik dat ik er onbewust nog wel veel over na denk. Vind het ook heel overdreven en ik snap ook niet hoe je zo'n probleem kan maken van 10 minuten extra...
20 dagen geleden
Reactie op Lilly1999
Sorry hoor het is jou vader maar het klinkt echt als een narcist.
Hoe egoïs ...
Ja maar dit!
Dit was ook het eerste wat in mij opkwam toen ik je topic van TS las.
en als ik lees dat ze dit gedrag wel gewend zijn van hem… zegt dat ook niet veel goeds.
Zo iemand zo ik een tijdje op afstand houden… familie is 1 ding, maar is niet alles bepalend.
Je hebt het over 20 min. Niet een ander land. Lijkt meer omdat het niet in zijn controle ligt, dat hij flipt.
Mijn ouders wonen op 1u40 min rijden (België) maar dat doet niet af aan de band.
M’n schoonouders nog geen 10min… We zien de ene wel vaker dan de andere, maar als ons zoontje er is dan plannen we gewoon de weekends beter in. 🤔
20 dagen geleden
Hee hee, wat naar joh! Verhuizen is al zo stressvol en dat er nog bij... wij zijn in maart verhuisd; van 20 minuten naar ruim een uur rijden voor mijn ouders en mijn moeder nam/neemt dit ook heel persoonlijk en dramatisch op. Ik heb veel ruimte en begrip voor haar verdriet gehad, maar op een gegeven moment ook voor mezelf gekozen en de rust voor mijn kindje. Anders bederft het jouw hele geluk! Ik geef nu rustig aan dat het niets met haar te maken heeft en wat het met mij doet als ze zo doet. En in de loop van de tijd is het gelukkig wel iets beter geworden, al moet ze telkens huilen als ze langs is geweest en weggaat en zegt dan ook nou ik weet niet wanneer ik je nog ga zien etc. Ik reageer daar verder dan niet meer op... ik weet dat ze neiging heeft tot depressie en vind onze relatie te belangrijk om te verbreken, voor mij werkt het zo. Geef jezelf rustig de tijd om te bedenken wat voor jou goed voelt! En vooral niet tot ruzies of discussies laten verleiden, jij en je kindje zijn het belangrijkste nu❤️
20 dagen geleden
Veel is al gezegd door de rest. Ik ben het eens met misschien maar even wat afstand. Zou ook kunnen dat hij na het afkoelen nog zijn excuus komt aanbieden (hoop ik).
Zou me voor nu maar focussen op de verhuizing en laatste loodjes, succes!
20 dagen geleden
Jeetje wat een vervelende reactie voor 10 minuten verschil..
Zijn je ouders nog bij elkaar? Ik zou dit lekker even bij je moeder parkeren mits zij wel voor rede vatbaar is. Jij hebt namelijk genoeg aan je hoofd en wilt niet ook nog wakker liggen om dit soort reacties.
Zou er niet teveel druk opzetten en hopelijk draait hij weer bij. Wel opletten dat hij je kinderen niet opjut. Succes met je laatste loodje en probeer desondanks nog te genieten!
20 dagen geleden
Oei. Klinkt alsof hij in de angst en verdriet zit dat jullie minder dichtbij zijn en dat écht niet op een acceptabele mankeren uit.
Lieve TS, ik zou echt een harde grens geven wbt de uitspraken die hij naar je dochter maakt. Dat is écht niet ok, kind denkt dat ze opa gaat verliezen en er gebeurt nu al zoveel (verhuizen, baby). Als hij geen stabiele factor kan zijn voor je dochter op dit moment, zou ik hem weren tot hij zichzelf onder controle heeft.
Vind het super rot voor jou🌸 Jouw vader houdt waarschijnlijk zielsveel van je maar is niet zo beleerd in hoe hij ingewikkelde gevoelens op een goede manier kan uiten.