15 Reacties
één maand geleden
Ik ben morgen 37 weken. De kleine ligt wel tegen het bekken aan maar is ook nog niet ingedaald. Ik kreeg het advies meer in kleermakerszit te gaan zitten met een goede rechte rug of op een 'geboortebal'. En in bewegen te blijven door (kleine) stukjes te lopen.
Misschien heb je iets aan deze tips🥰
één maand geleden
Bij mijn eerste zwangerschap is de baby nooit ingedaald. Pas gedurende de bevalling. Die begon met 41w3d met gebroken vliezen.
Tijdens de zwangerschap geen gynaecoloog gezien. En hetzelfde advies gekregen van de verloskundige om als je vliezen breken te gaan liggen en direct te bellen (lag al toen ze braken). Dit is o.a. om te voorkomen dat de navelstreng eerst naar buiten komt en zo mogelijk bekneld kan raken.
Nu ook met de gynaecoloog over gehad (ben medisch vanwege een andere reden) en die gaf aan dat het zelfs geregeld voorkomt pas bij de persweeën dat een baby'tje indaalt en goed gaat liggen.
Niets om je zorgen over te maken. Advies dat ik kreeg. Makkelijker gezegd dan gedaan. Ieder baby'tje doet het anders en ieder lichaam én zwangerschap is anders.
Snap je vraag en wie weet daalt hij nog in de komende weken. Ik duim mee, omdat ik weet dat het wat rust geeft en het de afstand voor de baby tijdens de bevalling iets korter maakt.
één maand geleden
Mijn eerste was bij 42 weken nog steeds niet volledig ingedaald. Moest zelfs met 10 cm nog (in overleg met mij) nog een extra uurtje wachten tot ik mocht persen zodat hij nog wat lager kon komen te liggen. Baby komt er echt wel uit!
één maand geleden
Ik heb hetzelfde probleem. Ik ben zelf iets over de 36 weken en bij de laatste controle bij de gynaecoloog (medisch) bleek de baby nog niet ingedaald terwijl dat bij een eerste kindje vaak eerder gebeurt. Mij is verteld dat het nog kan en sowieso bij de bevalling. Lees dat heel veel vrouwen de tip van hun vk hebben gekregen om te gaan liggen als de vliezen zijn gebroken, maar vraag me af hoe dat zit als je in het ziekenhuis moet bevallen en daar heen moet rijden.. hopelijk daalt de baby nog in 🤞🏻
één maand geleden
Reactie op ovcet
Ja inderdaad. En op oude forum las ik dat sommige vrouwen dan naar de gynae ...
Ik heb van de gynaecoloog overigens ook niks gehoord over een controle. Doen ze echt alleen als er een indicatie is had ik begrepen (zoals voorliggende placenta)
één maand geleden
Mijn eerste was begin 3e trimester ingedaald, toch weer eruit gekomen en met 38 weken ook niet ingedaald. Ik werd ingeleid wegens anderen redenen maar met inleiding dus nog geen ingedaalde baby! Die daalde op dag 5 van de inleiding in, en op dag 6 bevallen.
Ziekenhuis vertelde toen ook dat veel mensen denken dat babies al veel vroeger indalen, maar dat zij dus echt wel vaak tegenkomen dat ze rond de 38/39 weken gaan indalen. En soms dus ook vlak voor de bevalling pas!
Nu zwanger van 2e kindje, 36 weken en deze ligt zo hoog dat ze er eigenlijk ook vanuit gaan dat deze ook dichtbij de bevalling pas zal indalen😊
één maand geleden
Dochter daalde pas in tijdens de bevalling. Ging prima, geen problemen gehad. Babies dalen ook best vaak pas erg laat in. Dat is geen probleem. Alleen bij breken vliezen gaan liggen en bellen.
Late indaling komt vaker voor, is een normale variatie, hoeft helemaal geen problemen te geven.
één maand geleden
Bij mijn eerste had ik 10cm ontsluiting en was hij nog niet ingedaald. Baby zat eigenlijk heel de zwangerschap vrij hoog, letterlijk tot op het laatste moment. Op advies van de vroedvrouwen heb ik toen 2u met 10cm ontsluiting gewacht tot ik begon met persen, omdat het me anders te hard zou uitputten. Wel met epidurale, gelukkig. 😄