210 Reacties

2 dagen geleden

Reactie op Katrien2021

Is er bij een van jullie al gesproken over het thuis doorprikken van de vli ...
Dit was bij mij oorspronkelijk het plan. Maar helaas kon de VK mijn vliezen niet breken, ballon heeft toch niet helemaal goed z'n werk gedaan 🥺

2 dagen geleden

Reactie op Katrien2021

Is er bij een van jullie al gesproken over het thuis doorprikken van de vli ...
Gister over gesproken toen k besloot om toch niet te strippen (t kon wel, maar wilde gewoon niet). Vrijdag gaan we opnieuw proberen te strippen, maar als ik al te veel ontsluiting heb kan vliezen breken een betere optie zijn.. Krijg voor de zekerheid maandag een afspraak in t ziekenhuis voor een gesprek over inleiden, want ik wil niet over de 42 weken (ben vandaag 41)

2 dagen geleden

Reactie op Michhh

41 weken hierooo, pfff 2 cm ontsluiting maar meneer zit gebakken hoor!!
Hier ook 41 weken en 1 tot 1,5 cm ontsluiting.. ik ben zoooo moe, kan alleen nog maar slapen en huilen🥴

2 dagen geleden

Reactie op Mennos9

Dit was bij mij oorspronkelijk het plan. Maar helaas kon de VK mijn vliezen ...
Ah dat is balen zeg… hopelijk zet het snel door en kunnen ze alsnog je vliezen breken 🍀

2 dagen geleden

Reactie op ClaudiaMC

Gister over gesproken toen k besloot om toch niet te strippen (t kon wel, m ...
Oh ja, ik morgen 41. Wij hebben morgen een afspraak in het ziekenhuis en dan zullen ze ook wel over een inleiding beginnen. Hoop dat ze morgen kunnen strippen en dan eventueel zaterdag vliezen doorprikken zonder ballon oid 🤞🏼

2 dagen geleden

Reactie op Mennos9

Dit was bij mij oorspronkelijk het plan. Maar helaas kon de VK mijn vliezen ...
He wat balen! En nu? Wij zijn net in het ziekenhuis geweest en bij mij willen ze pas starten met ballon op 42 weken precies (zondag) en maandag dan inleiding.. weet niet of ik hier heel blij mee ben, ben wel behoorlijk gespannen er voor en hoe langer het duurt hoe erger dat denk ik wordt.

2 dagen geleden

Reactie op ee_88

He wat balen! En nu? Wij zijn net in het ziekenhuis geweest en bij mij wil ...
Ja zeker! Ben nu opgenomen in het ziekenhuis en gestart met tabletten om de baarmoedermond rijper te krijgen, zodat daarna hopelijk alsnog de vliezen gebroken kunnen worden. Het wordt nu een medische bevalling, ik blijf hier tot de baby er is. Wat gek dat ze bij jou pas zo laat willen gaan starten 😲 kun je niet nog bij je VK aangeven dat je het eerder wil? Normaal zou je vanaf 41 weken al de keuze moeten hebben dacht ik.. Of anders misschien eerst nog strippen of vliezen laten breken door de vk?

2 dagen geleden

Reactie op Mennos9

Ja zeker! Ben nu opgenomen in het ziekenhuis en gestart met tabletten om de ...
Ach jeetje, wat een project. Ik hoop dat dat snel werkt voor jou! Ja eerlijk gezegd was ik zelf vanochtend een beetje flabbergasted dat het pas zondag werd en de gyneacoloog vrij directief dus ik heb mijn mond gehouden. Mijn man heeft het nog wel gevraagd en aangegeven dat ik angstig ben maar dat hielp niks. Wellicht dat hij toch nog even naar het ziekenhuis gaat bellen of het niet eerder kan. Mocht het ballontje ook niet helpen dan lopen we namelijk echt best wel over die 42 weken heen en de baby wordt al groot geschat. De VK gaat vrijdag nog proberen te strippen, hopelijk lukt dat dan wel en is het allemaal niet nodig!

2 dagen geleden

Even een vraag.. ik lees nu overal dat t vette laagje er niet meer op zit (ben nu 41 weken). De baby kan daardoor geboren worden met een wat droge schilferige huid.. is t dan handig om iets mee te nemen voor de baby voor na de bevalling? Alsin, in de ziekenhuistas van die baby bodylotion?

2 dagen geleden

Reactie op ClaudiaMC

Even een vraag.. ik lees nu overal dat t vette laagje er niet meer op zit ( ...
Niet nodig denk ik hoor. Onze eerste is na de 42 weken geboren en had nergens last van en in het ziekenhuis hebben ze ook altijd wel vaseline oid mocht het nodig zijn!

2 dagen geleden

Reactie op ClaudiaMC

Ik ben bevallen op 41+6 en er zat genoeg wit op hem dus geen droge huid.

2 dagen geleden

Reactie op ee_88

Ach jeetje, wat een project. Ik hoop dat dat snel werkt voor jou! Ja eerli ...
Nou inderdaad, het inleiden kan echt nog wel even duren. Dus zou het zeker proberen als je je hier niet fijn bij voelt! Desnoods lekker overdrijven dat je het zelf ook niet meer trekt 😉 Maar hopelijk is het inderdaad niet nodig 🍀

2 dagen geleden

Reactie op ClaudiaMC

Mijn eerste zoontje had inderdaad een droge schilferige huid met 42 weken, helemaal geen vernix meer. Ze zullen in ziekenhuis wel wat hebben hoor mocht het nodig zijn.

2 dagen geleden

Reactie op Mennos9

Ja zeker! Ben nu opgenomen in het ziekenhuis en gestart met tabletten om de ...
Spannend zeg! Veel succes, hopelijk schiet het het nu wel een beetje op.

2 dagen geleden

Vandaag 40+1 en fysiek en mentaal begint het erg uitdagend te worden. Toch voel ik er weinig voor om me te laten strippen..

één dag geleden

Gisteren 20 november om 20.33 uur is onze dochter Jolin geboren! 💕 Hoe lang de aanloop ernaartoe duurde, zo snel ging de bevalling zelf! Om 18.45 uur stond ik nog even buiten bij het ziekenhuis voor een frisse neus 😅 Terug op de afdeling rond 19.00 uur (net pilletje 4 van de 6 op) merkte ik dat de krampen toch wel erg op weeën gingen lijken, ze kwamen ook al iedere 2 minuten maar wel nog kort. Dus weer aan de CTG gelegd voor een half uur en daarna bleek ik om 19.30 uur al op 5cm ontsluiting te zitten! Dus naar de verloskamer toe. De weeën werden heel snel steeds pjnlijker, rond 20.00 uur kreeg ik ook al enorme persdrang. En om 20.33 uur was ons meisje er! Ze heeft het lange wachten dus helemaal goed gemaakt met deze snelle bevalling en ik snap nu waarom ze zeggen dat je 2e bevalling eigenlijk als eerste zou moeten zijn 😂 We gaan nu heerlijk genieten als gezinnetje van 4 💕 Succes nog even voor jullie allemaal en hopelijk hebben jullie ook snel je kindje! 🥰

één dag geleden

Reactie op Mennos9

Gisteren 20 november om 20.33 uur is onze dochter Jolin geboren! 💕 Hoe la ...
Gefeliciteerd! Fijn dat het lange wachten is beloond met een voorspoedige bevalling!

één dag geleden

Reactie op Mennos9

Wat fijn dat het zo snel gegaan is! Gefeliciteerd!

één dag geleden

Reactie op Mennos9

Wat fijn dat de bevalling uiteindelijk zo voorspoedig ging! Van harte gefeliciteerd, nu lekker bijkomen en genieten samen!

één dag geleden

Reactie op Mennos9

Wat super fijn dat je na zo’n zware eindfase van de zwangerschap kan terugkijken op zo’n voorspoedige bevalling. Veel geluk met zijn vieren!