195 Reacties

14 dagen geleden

Reactie op inge1

Hier ook de 40+, vandaag controle gehad en alles is nog rustig. Tot op hede ...
Bewuste keuze ja, vnl vanwege de slapeloze nachten en de continu harde buiken. Het is zó vermoeiend.. Inleiding wil ik zo lang mogelijk uitstellen. Omdat strippen niks medisch is, maar hooguit de boel iets aanwakkert (daarmee bevestigend dat hij er ook klaar voor is), voel ik me daar oke bij.

14 dagen geleden

Reactie op inge1

Ik heb ontzettend veel bekkenpijn en last van vermoeidheid, waardoor ik het niet echt meer trek. Voor nu is strippen (nog) de enigste optie om de natuur een handje te helpen in de hoop toch snel(ler) te gaan bevallen.

14 dagen geleden

Mijn verloskundige gaf aan dat acupunctuur ook aan te raden is om de bevalling op te wekken. Voor mij zit ze nog wel even goed maar ik kan me voorstellen dat als je veel klachten hebt, je er wel een beetje klaar mee bent

14 dagen geleden

Hier ook 40+3 vandaag! Vrijdag kijken of ik gestript kan worden. Maandag afspraak bij gynaecoloog, maar inleiden wil ik liefst niet.. ofja net voor 42 weken dan maar. Bij eerste kindje met 40+4 gestript en dag later geboren. Ben benieuwd!

14 dagen geleden

Hier vandaag 40+ 3. We hebben vrijdag weer een controle staan. Mn bloeddruk liep steeds ietsje op maar was gisteren weer goed. Vrijdag word ik misschien gestript mits mn lijf daar klaar voor is. Mijn verloskundige is geen voorstander van inleiden en ik zelf ook niet. Moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk ook niks meer kan. De hond uitlaten duurt letterlijk 2-3 keer zo lang dus die is veel bij mn ouders.

14 dagen geleden

Hier 40+1 vandaag. Vorige kindje ben ik bij 41+4 natuurlijk bevallen. Vrijdag heb ik een strippoging staan. Heb al wel 1 cm ontsluiting en Baarmoedermond is al voor 3/4 verstreken. Dus hoop dat het strippen het zetje kan geven of dat de baby toch uit zichzelf komt 😉 to do lijst is wel zo'n beetje af haha

14 dagen geleden

Reactie op inge1

Ik hier ook nog niet strippen of inleiden. Zeker nu nog maar net 40+. Met 41 weken wil ik wel strippen, om een evt inleiding te voorkomen. Maar ik wacht iig rustig die 42 weken af. Ik denk als.het lukt beter is om te wachten kindje er zelf klaar voor is. Ik voel me niet heel prettig, maar het is te doen allemaal. Maar ik ben ook realistisch, duurt het echt te lang helaas dan ga ik ook voor inleiding.

14 dagen geleden

Hier ook 40+1. Ik wacht ook bewust met strippen of inleiden. Ik wil rustig afwachten tot ze uit zichzelf komt. Als het nog goed gaat met mij en met de baby wil ik het niet forceren. Of een handje helpen. Is maar net hoe je het bekijkt. Er word al zoveel verwacht van je. Lekker wachten tot ze er zelf echt klaar voor is. En als dat met 41+3 bijvoorbeeld nog niet is dan kan ik altijd nog ingeleid worden. We got thisssss 💪🏼

14 dagen geleden

40+3 nu en hoewel ik het geweldig vind om hem nog "bij me" te hebben, is het toch nu elke ochtend even een mini teleurstelling dat ie er nog niet is. In mijn hoofd is dat dan ook direct: hij komt niet meer vandaag 🥲 Ben echt heel positief ingesteld normaal gesproken, maar vind mezelf zo'n negatieveling soms de afgelopen dagen!

14 dagen geleden

40+3, straks richting ziekenhuis voor inleiding als balon zijn werk heeft gedaan 🩷🤞 door grote gewicht boven groeilijn niet meer afwachten maar halen. Ben er klaar voor mij lijf is op🤰🤭

14 dagen geleden

40+2, volledig klaar mee 🫠

14 dagen geleden

40+4 vanavond gaan ze een ballonnetje zetten klaar mee ik wil m’n baby🥹🥲

14 dagen geleden

Reactie op EMBO

40+2, volledig klaar mee 🫠
Er leek wat te gebeuren bij je, toch? Hoe gaat het nu?

14 dagen geleden

Hierzo bijna 40 weken ( komende zaterdag) wel spannend hoor. Maar ik geloof dat het komt zoals het komt.

14 dagen geleden

Reactie op Nootje90

Er leek wat te gebeuren bij je, toch? Hoe gaat het nu?
Toch even naar het verloskwartier gegaan en mag blijven 🙈 voorweeen om 4:00 zijn omgeslaan in echte weeen, om 8:00 zijn we aangekomen. Helaas geen bevalbad meer vrij dus even schakelen ivm mijn bevalplan 🫣🥲

14 dagen geleden

Reactie op EMBO

Toch even naar het verloskwartier gegaan en mag blijven 🙈 voorweeen om 4:0 ...
Jaaaa succes!!! Kan me voorstellen dat je moet schakelen, maar het is wel eindelijk zover! Zet 'm op en alvast heel veel genieten gewenst 😊

14 dagen geleden

Reactie op EMBO

Succes! Balen dat er geen bad beschikbaar is, maar het komt alsnog helemaal goed.

14 dagen geleden

Reactie op EMBO

Dat had ik bij mijn eerste bevalling ook. Een douche bied ook echt uitkomst. Succes je kan het!!😘

13 dagen geleden

Afgelopen nacht ineens spontaan bevallen. Om 23.23 braken na het douchen spontaan me vliezen, ik had toen 1.5 cm ontsluiting. Vanaf begin al hele heftige weeën die elke 2 minuten kwamen en binnen een uur ineens persweeën met 10cm ontsluiting. Na 3 keer persen was ons prinsesje er. Nu nog in het ziekenhuis voor 24 uurs observatie maar hopen morgen ochtend naar huis te kunnen. Wel gewoon thuis bevallen. Ben bevallen op 40+3 weken. Pittig maar alle moeite waard 😍❤️

13 dagen geleden

Ik ben nu officieel 40 weken. Spannend! Hoop dat ik haar snel kan ontmoeten 🤭