199 Reacties

11 dagen geleden

Reactie op Clover21

Ik ben vandaag 40+6 en daarmee officieel langer dan bij de eerste. Had me t ...
Hier ook!Ik ben vandaag 41+1, nu ook officieel 1 dag langer dan de eerste. Gister gecheckt en gestript en ondanks dat alles goed is verder nog niet veel gaande helaas. Ik merkte hetzelfde vooral mentaal dat ik dacht nu al klaar te zijn!

11 dagen geleden

Reactie op Mennos9

Ik kan nu ook officieel aansluiten 🫠 Mijn gevoel zegt dat het echt nog wel ...
Ik heb toevallig precies dezelfde tijdlijn qua zwangerschapsduur, geplande afspraken en ook eenzelfde gevoel. Hou me vanaf vandaag vast aan de gedachte dat een eerste kindje gemiddeld met 40+5 komt dus richt me nu eigenlijk op uiterlijk vrijdag 😅 Hopelijk zijn de afspraken daarna niet meer nodig 😊

11 dagen geleden

Reactie op manodu

Ik heb toevallig precies dezelfde tijdlijn qua zwangerschapsduur, geplande ...
Toevallig! Heb het ook even opgezocht voor een tweede kindje, dat is gemiddeld 40+3. Hoop het dan maar rond die tijd 🤣 Heb nu een beetje een voorgevoel voor a.s. donderdag maar wil er ook niet teveel op rekenen..

11 dagen geleden

Derde zwangerschap en vandaag 40+3 en nog steeds nergens last van 🥺

10 dagen geleden

Reactie op Mennos9

Toevallig! Heb het ook even opgezocht voor een tweede kindje, dat is gemidd ...
Mijn 1e kwam met 41 weken en ben nu al 40+6 weken zwanger gan nummer 2. Helaas blijven ze hier graag langer zitten 😒

10 dagen geleden

Pff helemaal gedacht dat de bevalling was begonnen. Weeen gehad, 2 cm ontsluiting, maar weeen zijn weer verdwenen 🥲 dus nu maar weer chillen. Hopen vandaag nog een kans op strippen als het niet verder doorzet

10 dagen geleden

Nou ik kan vanaf vandaag ook aansluiten hier. Gisteren was mijn uitgerekende datum, maar nog geen enkel teken gehad dat de bevalling gaat beginnen. Ik merk dat ik er sinds dit weekend ook ineens wel klaar mee ben.. die zware buik en de verveling begint nu echt wel toe te slaan. Hoop dat dit niet nog 2 weken gaat duren 😂

10 dagen geleden

Reactie op LittleStar16

Mijn 1e kwam met 41 weken en ben nu al 40+6 weken zwanger gan nummer 2. Hel ...
Ahh ja ik denk dat het bij mij ook zo gaat zijn.. Mijn 1e kwam met 41+1 dus verbaast me echt niks als ik nu weer rond dezelfde termijn ga uitkomen. Mijn man zei gisteren nog je hebt blijkbaar gewoon een heel fijn buikje om in te blijven zitten 🤣

10 dagen geleden

Net controle gehad bij de VK, de baarmoedermond is aan het verstrijken. Het begin is er. Voor aankomende donderdag of vrijdag plan ik een afspraak in om een ballon te plaatsen. Dan ben ik 41 + 4, hopelijk komt hij alsnog zelf. En anders is het zo en accepteer ik het dat ik wat hulp nodig heb 🙏🏼

10 dagen geleden

Reactie op RdenBosch

Net controle gehad bij de VK, de baarmoedermond is aan het verstrijken. Het ...
Ik hoop het ook voor je, maar anders fijn dat je nu sowieso naar een eindpunt kan uitkijken. Nog even volhouden, je bent er bijna! 🥰

10 dagen geleden

Hoi allemaal. Ik was op 8 november uitgerekend nu dus 40+3. Ik had vandaaag goede hoop op een strippoging omdat ik de weken ervoor hoorde dat mijn baby al goed was ingedaald. Vandaag echter te horen gekregen dat zijn hoofdje boven mn bekken nog zit en nog niet helemaal is ingedaald😌 Nu plan gemaakt om tot na het weekend te wachten voor evt inleiding, net als bij mn eerste. En zaterdag nog 1 keer te kijken of er iets van strippen mogelijk is of dat er al iets ontsluiting is, wat misschien het inleiden vergemakkelijkt. Best wel een domper, maar weet nu gelukkig wel waar ik aan toe ben.

10 dagen geleden

Reactie op Marell91

Hoi allemaal. Ik was op 8 november uitgerekend nu dus 40+3. Ik had vandaaa ...
Wat balen zeg, hopelijk lukt het nog een x om te strippen! 🍀

10 dagen geleden

Het lijkt begonnen te zijn bij mij.. al 2 uur om de 5/6 minuten weeen. Ook naar mijn rug😫 de verloskundige is net geweest en heb 1cm ontsluiting. Moet weer bellen als het erger wordt .. spannend!

10 dagen geleden

Nou ik sluit mij hier ook maar bij aan. Ik was volgens de verloskundige 7 november uitgerekend. Wat inhoud dat ik 6 dagen ben terug gezet. Volgens mijn cyclus zou ik 1 november uitgerekend zijn. Nu liep de kleine met de groei echo’s steeds 5 dagen voor op de uitgerekende datum. Maar de gynaecoloog zei dat ze daar niks mee deden. Inmiddels lopen we dus overtijd wat mij wel een beetje zorgen maakt omdat er zoveel verschillende datums zijn. Nu wouden ze als er plek was donderdagavond de inleiding beginnen door een ballon te plaatsen. Maar zoals ik al benoem, als er plek is. Moet voor die tijd even bellen of er plek is. Tegen die tijd ben ik 41 weken. Ze hebben het met geen woord gehad over strippen. Nu hoor ik dat dit niet altijd gebeurt maar dit is de 2de zwangerschap over tijd en vraag me dan echt af of strippen dan toch kan helpen. Had er wel naar gevraagd maar hun vonden dat niet nodig hier op het ziekenhuis. Nu zie ik er heel erg tegenop om ingeleid te worden want met de vorige inleiding kreeg ik zodra ik aan de weeën opwekkers meteen een weeën storm en ondanks dat wou de ontsluiting niet vorderen. Iemand tips om toch rustig de inleiding in te gaan? Want ik word helemaal zenuwachtig van mezelf

9 dagen geleden

Reactie op sannevd1995

Nou ik sluit mij hier ook maar bij aan. Ik was volgens de verloskundige 7 n ...
Ik ben vandaag 41+2. Heb afgelopen vrijdag een check gehad om te strippen, zaterdag nog in het zkh na weer een extra controle ivm een oplopende bloeddruk. Alles was gelukkig goed. Gisteren weer controle bij de verloskundige. Zowel vrijdag als maandag hebben ze mij niet kunnen strippen. Dit is trouwens mijn eerste kindje/zwangerschap. Wij willen inleiden heel graag voorkomen. Maar als ik jou verhaal zo lees. Het zkh bepaalt niet per se wat jij aan je lijf laat doen. Als jij graag een strip poging wil zou ik daar absoluut naar vragen! Het is jouw lijf! Heel veel succes 🍀

9 dagen geleden

Vandaag 41+1 😳bij mijn 1e was ik 35+4 bij mijn 2e 40+1. Duurt wel lang en hadden hem echt al verwacht, maar blijkbaar heeft hij nog geen zin 😔 hopelijk komt hij snel én vanzelf!

9 dagen geleden

Reactie op sannevd1995

Nou ik sluit mij hier ook maar bij aan. Ik was volgens de verloskundige 7 n ...
Kan je niet aan je VK vragen of zij willen strippen? Het kan zeker helpen, bij mijn 1e kindje heeft dit ook het juiste zetje gegeven om de bevalling op gang te brengen. Je moet wel al een klein beetje ontsluiting hebben anders kan het niet.. Hopelijk voor jou gebeurt er nog iets voordat je wordt ingeleid 🍀

9 dagen geleden

Ik dacht gisteravond écht even dat het vannacht wel eens zou kunnen gebeuren, nog niet eerder zo sterk het gevoel gehad. Maar wat kan je lichaam je voor de gek houden 🥹 voordat ik ging slapen nog veel harde buiken, oefenweeën en krampen/steken maar uiteindelijk toch een rustige nacht geworden.. Vandaag wel lekker alleen dus wordt een heerlijk chilldagje 😁 daar keek ik ook wel naar uit!

9 dagen geleden

Reactie op Mennos9

Ik dacht gisteravond écht even dat het vannacht wel eens zou kunnen gebeure ...
Ohhh hier precies hetzelfde. Om 2 uur klaarwakker, slijmprop verloren, krampen etc. Om 4 uur zat ik beneden, in de hoop dat ik nog even zou kunnen douchen en de boel aan kant maken. Toch nog even in bed gaan liggen en tot half 8 geslapen. Wakker geworden en alles weer weg. Helemaal stil weer. Bizar

9 dagen geleden

Reactie op kimosiza

Vandaag 41+1 😳bij mijn 1e was ik 35+4 bij mijn 2e 40+1. Duurt wel lang en ...
Sterkte! Dan moet je bij je tweede ook wel in de war zijn geweest met zo’n groot verschil. Heb ik nu al met bijna twee weken verschil (38 bij de eerste en vandaag 39+6).