201 Reacties

10 dagen geleden

Vandaag 41 weken. Vanmiddag controle en kijken of er gestript kan worden. Ben benieuwd. En anders over 2 dagen weer een poging denk ik. De baby’s testen ons geduld hihi. Of de uitgerekende datum klopt niet. Dat kan ook 😂🤞

10 dagen geleden

Net terug uit het ziekenhuis na een hartfilmpje. Alles gaat goed met hem, nog genoeg vruchtwater en placenta werkt goed. Komende dagen kan hij zichzelf nog melden, anders donderdag een ballon of vrijdag vliezen breken. Vandaag 41 + 2 en bruinere afscheiding dus wie weet 🙏🏼

10 dagen geleden

Reactie op AEM89

Sterkte! Dan moet je bij je tweede ook wel in de war zijn geweest met zo’n ...
Ja dank je wel! 😊 ik was eigenlijk niet in de war. Ik had wel verwacht dat hij later zou komen, maar nu bij de 3e had ik verwacht dat hij er allang zou zijn maar hij heeft dus nog geen zin haha. Jij ook sterkte!🍀Hopelijk hoef je niet zo lang te wachten als ik ☺️

10 dagen geleden

Reactie op Mennos9

Kan je niet aan je VK vragen of zij willen strippen? Het kan zeker helpen, ...
Nee ik sta namelijk onder controle van het ziekenhuis dus de verloskundige doet niks meer helaas. Tot nu toe is alles nog steeds rustig

9 dagen geleden

Reactie op sannevd1995

Nee ik sta namelijk onder controle van het ziekenhuis dus de verloskundige ...
Ook in het ziekenhuis kan een gynaecoloog of klinisch verloskundige je hierbij helpen. Ik heb gisteren poging gedaan tot strippen, maar dat kon helaas niet, nog niet voldoende ontsluiting.

9 dagen geleden

Reactie op tamaraV25

Vandaag 41 weken. Vanmiddag controle en kijken of er gestript kan worden. B ...
Ik las sowieso dat maar 5% op de uitgerekende datum bevalt, dus die klopt sowieso niet, is ook meer een schatting dan een feit helaas 😮‍💨 zit er nu zelf al vier dagen overheen 🥲

9 dagen geleden

Voor de mama's die al een kindje (of meer hebben): hoe houden jullie de dagen vol alleen met hen? Tot nu toe kwam ik ze nog wel redelijk door. Maar nu ik over de 40 weken heen zit vind ik het toch wel ff next level. Gisteren was mijn zoontje van 3 dus thuis en mijn lichaam kon einde van de dag echt niet meer.. Vandaag en morgen is hij naar de opvang dus kan ik gelukkig even bijkomen. Donderdag is hij weer thuis, dan ben ik 40+4 als ik nog niet bevallen ben. Hoop echt dat het voor die tijd begonnen is maar zo niet, weet ik echt niet hoe ik het moet gaan doen die dag 😥

9 dagen geleden

Reactie op Mennos9

Voor de mama's die al een kindje (of meer hebben): hoe houden jullie de dag ...
Gelukkig kan mn dochtertje van 3 zichzelf wel prima vermaken met tekenen, bouwstenen, of dr barbies. Maar ik vind het zelf “frustrerend” om niks leuks met dr te kunnen doen buitenshuis, dus ik snap je! Ik ben nu 41 weken en kan geen lange stukken lopen want er zit al een hoofd tussen mn benen dat afentoe zeer doet. Ik merk wel aan mn lichaam dat die veel rustiger is als de kleine meid bij opa en oma is of op de opvang. Ook meer omdat ik niet wil dat zij zit als ik pijn heb van krampen oid. We moeten nog even volhouden💪🏼

7 dagen geleden

Hoe gaat het nu bij iedereen? Hebben jullie ook dat je elke dag de kans kleiner voelt worden dat het vanzelf op gang komt? Eigenlijk best gek want de kans wordt misschien juist groter, maar zo voelt het voor mij dus niet.. Ik zie het nu gewoon helemaal voor me dat morgen de 1e strippoging niets gaat doen, dat maandag de 2e strippoging het op gang brengt en ik dan dinsdag met 41+2 zal bevallen..

7 dagen geleden

Reactie op Mennos9

Hoe gaat het nu bij iedereen? Hebben jullie ook dat je elke dag de kans kle ...
Ik snap je gevoel helemaal.. er gaan zoveel gedachtes door je heen. Ik ben 41+4 vandaag en heb het afgelopen dagen erg zwaar gehad met de gedachte dat het niet meer vanzelf gaat komen misschien. Bij lijkt het er inmiddels ook op dat, dat het geval is. Maar met de dagen met heb ik het best wel kunnen accepteren. Morgenavond naar het ziekenhuis voor een ballon..

7 dagen geleden

Reactie op Mennos9

Ik ben nu 38+1 en ik heb gewoon iedere dag de hoop dat het gaat gebeuren maar ik vermoed dat alles nog potdicht zit. En als ik dan dit zo lees denk ik helemaal omg ik heb nog ff te gaan🤣 ik ben er ook teveel op gefocust denk ik.. maar het loslaten is zo gigantisch lastig. Ik probeer wat vaker te mediteren maar de rust komt niet in huis omdat wij ook nog een peuter hebben rondlopen die juist de afgelopen dagen ontzettend veel aandacht vraagt en extra druk is..

7 dagen geleden

Reactie op Mennos9

Ja ik heb hetzelfde! Ik voel me lichamelijk nog prima, maar het is echt mentaal. Wil gewoon echt niet naar die 42 weken, want ik wil graag thuis bevallen. Ik ben nu 40+4, dus het kan allemaal nog wel hoor. Zondag eventueel strippen als er nog niks is gebeurd, dan ben ik 41 weken. Dus nog goede hoop dat het gewoon gaat lukken, eventueel met behulp van strippen 🙏

7 dagen geleden

Reactie op citroenxd

Ja ik heb hetzelfde! Ik voel me lichamelijk nog prima, maar het is echt men ...
Dan zijn wij precies even ver! Ik wil inderdaad ook niet te ver over de 41 weken heen gaan, niet omdat ik thuis wil bevallen maar vooral vanwege de risico's voor de baby. Daarnaast vind ik het zowel lichamelijk als mentaal erg zwaar nu. Bij mijn 1e kindje is het precies hetzelfde gegaan, ergens baal ik dat ik nu weer die extra hulp nodig lijk te gaan hebben, maar het is wat het is en liever strippen dan een inleiding. Duimen voor ons allemaal dat ons kleintje snel gaat komen, desnoods met een beetje hulp 🍀

7 dagen geleden

Reactie op bellooo

Ik snap je gevoel helemaal.. er gaan zoveel gedachtes door je heen. Ik ben ...
Ah dat snap ik zo goed, maar fijn dat je het een beetje hebt kunnen accepteren inmiddels. Heel veel succes met de inleiding, nog even en dan heb je je kindje in je armen die alles meteen goed maakt 🤍

7 dagen geleden

Ben nu 40.+1 , het kan nog maar vind wel vervelend om over de datum heen te gaan. Omdat je dan over plannen moet nadenken. Wil niet over 42 heen

6 dagen geleden

Helaas kon ik vandaag nog niet gestript geworden, heb nog geen ontsluiting.. Baarmoedermond was wel al zacht en week dus dat is dan weer een goed teken. Maandag 2e poging en dan hopelijk meer succes 🤞🏻 Mocht dat weer niks doen, wil ik denk ik woensdag of donderdag worden ingeleid.. hoop natuurlijk dat het niet nodig is maar wel fijn om echt een soort eindpunt in m'n hoofd te hebben. Heb dit laatste overigens nog niet met mn VK besproken, ben van plan dit maandag te doen. Weet iemand of je zoiets zelf voor het zeggen hebt (mits het ziekenhuis plek heeft natuurlijk) over wanneer het wordt ingepland?

6 dagen geleden

Reactie op Mennos9

Helaas kon ik vandaag nog niet gestript geworden, heb nog geen ontsluiting. ...
Bij mij werd in het ziekenhuis gevraagd naar onze wens mbt inleiden. Welke datum. Wij zeiden onze voorkeur en zij zeiden dat ze het daarmee eens waren. Dus inleiden vandaag met ballon en morgen de echte. 41+4 dan. Dus voor mijn gevoel kun je dit aangeven, mits er plek is natuurlijk. Heb je al eerste gesprek in zkh gehad?

6 dagen geleden

Reactie op Danniekk

Bij mij werd in het ziekenhuis gevraagd naar onze wens mbt inleiden. Welke ...
Ah goed om te weten! Nee ik ben nog niet in het zkh geweest.. maandag eerst nog gewoon naar de VK voor controle en 2e strippoging, ben dan 41+1. En dan even verder kijken.

6 dagen geleden

Vandaag 41 weken. Verloskundige is geweest. Ze kon niet strippen. Wel al verkorte baarmoedermond en wat zachter. Zondag weer een poging tot strippen. En maandag afspraak in het ziekenhuis voor controle en evt plannen inleiding. Maar hopelijk komt de baby dit weekend, ik hoop het zo!

6 dagen geleden

Hier 40+3 en vond dit mentaal lastiger dan gedacht. Onze vroedvrouw stelde voor veel te bewegen en heb savonds een YouTube filmpje opgezet van "Yoga to induce labor". En ik weet niet of het puur toeval is maar die nacht is dus onze kleine meid geboren! Had nog nooit eerder in de zwangerschap aan yoga gedaan. Veel succes meiden 🍀💪🏼