206 Reacties

5 dagen geleden

Reactie op Mennos9

Fijn dat er al wat stappen zijn gezet bij jou! Ik wil niet te lang meer afw ...
Volgens mij wachten ze dat ook expres even af, bij mij wilden ze er in elk geval niet te vroeg over beginnen omdat ik er nogal tegenop zie. Maar ik denk als je het morgen bespreekt dat het best snel kan gaan!

5 dagen geleden

Reactie op Kersje1993

Vandaag 41+1, het duurt voor m'n gevoel wel lang nu 😅 voel me nog wel goed ...
Ik heb precies hetzelfde, er is gisteren geprobeerd te strippen, maar had helaas nog totaal geen ontsluiting. Succes met het geduld en ook voor dinsdag 🙏

5 dagen geleden

Hier ook 40+2 inmiddels. Vorige dame geboren met 41, dus ik houd nog wat hoop. Anders na wk 41 3x strippen, en uiterlijk 41.5 de vliezen thuis laten breken als dit kan. Wil zo graag thuis bevallen…

5 dagen geleden

Hier vandaag 41+1. Afgelopen vrijdag de eerste strippoging. Helaas niet gelukt omdat mijn baarmoedermond achter het hoofdje ligt van de baby, ze kon er hierdoor niet bij. Iemand die hier eerder van heeft gehoord? A.s. dinsdag hebben wij de afspraak in het ziekenhuis voor het hartfilmpje en vruchtwateronderzoek.

5 dagen geleden

Ik meld me nu ook als 40+er 🙂 lees al een weekje mee in dit topic en nu is het dan zover dat ik zelf ook lid ben 😬

5 dagen geleden

Reactie op ee_88

Volgens mij wachten ze dat ook expres even af, bij mij wilden ze er in elk ...
Hmm ja ergens ook wel logisch omdat er natuurlijk nog steeds kans is dat het vanzelf op gang komt. Maar ik lees hier ook veel reacties van dames die bij 41 weken al afspraken hebben staan voor extra checks op vruchtwater en CTG enzo.. en dat is bij mij ook nog niet het geval. Morgen allemaal maar even vragen! Hoop inderdaad dat het dan allemaal snel kan gaan 😊

5 dagen geleden

Reactie op Mennos9

Hmm ja ergens ook wel logisch omdat er natuurlijk nog steeds kans is dat he ...
Bij mij zeiden ze eerst ook dat ze opties pas gingen bespreken bij 41 weken. Toen bij de volgende afspraak aangegeven dat ik er echt doorheen zit en ook al heel lang het gevoel heb dat hij niet vanzelf komt. Toen kreeg ik wel al de opties (nu eerst strippen morgen 40+5 en vanaf 41 weken kan er worden ingeleid als ik dat wil). Dus zeker zelf goed aangeven wat je wilt!

4 dagen geleden

Reactie op Cher987

Bij mij zeiden ze eerst ook dat ze opties pas gingen bespreken bij 41 weken ...
Net bij de VK geweest en ze hebben nu wel kunnen strippen 🥳 wel maar met 1 vingertop. Hopen dat het toch z'n werk gaat doen. Zo niet, dan heb ik morgen een 1e afspraak in het ziekenhuis voor CTG en inwendig onderzoek om te bepalen hoe ze kunnen gaan inleiden. Als het nog hetzelfde is als vandaag dan wordt er woensdag een ballon geplaatst. Of wie weet als er wel al meer ontsluiting is, kunnen de vliezen worden gebroken. Al met al dus nog steeds even afwachten hoe het gaat lopen, maar 1 ding is zeker het eindpunt is nu dichtbij ❣️

4 dagen geleden

Ik ben vandaag ook 40+. Ik heb dit bij m’n vorige dochter ook meegemaakt dus had er al een beetje op gerekend. Vorige keer ben ik met 41+1 ingeleid, na 1 strip poging en ballonnetje, na weeenopwekkers bevallen. Ik vond de weeenopwekkers verschrikkelijk, dus ik hoop dat het zover niet komt dit keer. Ik zou zeker langer wachten, maar hopelijk is dat niet nodig. Morgen gaan we met de verloskundige de opties bespreken.

4 dagen geleden

Morgen ook 40 weken hier. Eerst was het de vraag of ik een vroeg geboorte zou hebben, maar onze meid heeft andere plannen. Iedere keer komt het op gang en stopt het. Morgen controlle bij de verloskundige in het ziekenhuis en gaan we wel zien wat ze zeggen.

4 dagen geleden

41.3 vandaag, ging voor plan bespreking voor de komende dagen naar de VK maar het werd een bezoekje ziekenhuis met de conclusie dat ik zwangerschapsvergiftiging heb.. morgen 7:00 melden. Blijkbaar geeft m’n lijf aan wanneer het tijd is en niet de baby.

4 dagen geleden

Hier ook! 40+2 vandaag 😃

4 dagen geleden

Vandaag 40 weken en denk niet dat het nog gaat gebeuren 😅 morgen controle bij de vk. Eerste was er met 37+1 dus hoewel dit heel normaal is voelt het alsof het allemaal erg lang duurt haha! Afwachten maar 🍀🥰

4 dagen geleden

Bij mij vandaag (41+1) tweede strippoging weer niet gelukt. Niks veranderd sinds vrijdag 😕 De baby heeft ook nog heel erg veel vruchtwater, dus de VK vermoedde dat hij nog wel even lekker blijft zitten. Helaas nog helemaal geen aanstalten gemaakt. Deze woensdag een afspraak in het ziekenhuis voor intake inleiding. Ik ben alleen erg angstig voor naalden en veel medische ingrepen, dus zie er nu al enorm tegenop.

4 dagen geleden

Reactie op ee_88

Bij mij vandaag (41+1) tweede strippoging weer niet gelukt. Niks veranderd ...
Ah wat balen dat je nog niet gestript kon worden.. Bij mij hebben ze het wel gedaan maar lijkt het (nog) geen effect te hebben ☹️ Gaan ze bij jou dan ook woensdag meteen beginnen met de inleiding of moet je daarvoor later terug? Het is ook zeker erg spannend!

3 dagen geleden

Reactie op Mennos9

Ah wat balen dat je nog niet gestript kon worden.. Bij mij hebben ze het w ...
Ah hopelijk zet het bij jou alsnog door! Woensdag is echt een check en een intake, de inleiding wordt daarna pas gepland. Fijn dat het bij jou nu al gepland staat, dan weet je ook meer

3 dagen geleden

Reactie op ee_88

Ah hopelijk zet het bij jou alsnog door! Woensdag is echt een check en een ...
Ja zeker fijn 😊 al vind ik het ook erg spannend. Heb je wel voor jezelf al bedacht wanneer je uiterlijk met inleiding zou willen beginnen?

3 dagen geleden

Net in het ziekenhuis geweest. Officieel 40 weken vandaag, zo'n raar gevoel. De monitoring was in orde. Prachtige bloeddruk van 94/50 dus ook geen zwangerschaps vergiftiging. Mijn baarmoedermond zit nog zo hoog dat ze er niet eens bij kwam dus geen idee of er ontsluiting is of niet. Heerlijk motiverend 😂. Volgende week met 41 moet ik bellen als ik niet bevallen ben naar de bevalkamer voor opnieuw een echo en monitoring. 41+5 max word ik ingeleid. Tegen de nierstuwing is echt niets te doen helaas dus kiezen op elkaar en nog max 12 dagen door. Iedere dag is de kans dat ik beval weer wat groter denk ik maar.

3 dagen geleden

Reactie op Mennos9

Ja zeker fijn 😊 al vind ik het ook erg spannend. Heb je wel voor jezelf a ...
Ja logisch, het is ook spannend! Hoe ging het bij jou in het ziekenhuis vandaag? Wij wachten morgen de afspraak even af, maar ik denk vrijdag dan inleiden met 41+5, als het ziekenhuis zich daar in kan vinden. Volgens mij kan dat ook vrij lang duren allemaal, dus ben heel benieuwd wanneer jij & ik onze baby in handen hebben!

3 dagen geleden

Vandaag 40 weken en sinfs gisterenavond voorweeen. Vanochtend weer doorgezet, veel honger ook. Had toevallig controle staan en het lijkt erop dat het is begonnen 🥹 Hou ze nu bij via een app rn dan is t afwachten geblazen!