7 Reacties

13 uur geleden

42-1 of 41-1? Wellicht dat ik richting de 43 weken begrijp qua strippen… maar 41.1 gewoon afwachten wanneer je kleine wilt

13 uur geleden

Lijkt me dat je verloskundige dit het beste kan toelichten, maar er zijn na 42 weken bepaalde risico's waardoor wordt aangeraden om voor die tijd in te leiden. Dit is in NL het medische advies.

12 uur geleden

Na 42, zouden risico's KUNNEN, maar dit kan ookkk totaal niet waar zijn. Je loopt altijd risico in je zwangerschap

12 uur geleden

Ik overweeg strippen omdat er anders een inleiding kan volgen. Bij 42 weken gaan ze sowieso inleiden. Een inleiding geeft weer meer risico’s op bevalcomplicaties zoals een weeenstorm etc. Lees maar eens op internet. Kans dat je bevalling natuurlijk op gang komt na strippen is 1 op 6 bij vrouwen die hun eerste kindje verwachten. Het is niet schadelijk. Afwachten is natuurlijk geen gekke keus. Je moet doen waar je je goed bij voelt.

12 uur geleden

Met 41+8 ben je toch 15 dagen (7+8) over de uitgerekende datum heen? Goed inlezen over de risico’s, kijken naar je eigen gezondheid en vervolgens lekker doen wat zelf goed voelt!

12 uur geleden

Mijn verloskundige zei dat ze zien dat 1 op de 1000 kindjes overlijden tussen de 41 en 42 weken en na 42 weken is dat 2 op de 1000. Dit ligt meestal aan de placenta die minder goed werkt. Je moet voor jezelf bepalen of je dit een acceptabel risico vindt of niet en dat kan per dag wisselen. Ben heel blij dat mijn verloskundige me de ruimte gaf om de tijd te nemen en van gedachte te veranderen over t strippen. Ze dwong me nergens toe en zei dat als ik me goed voel en t idee heb dat t gewoon goed gaat met de baby, is er geen enkele reden om in te leiden. Als ik me zorgen ga maken is t anders natuurlijk...

6 uur geleden

Ik heb afgewacht, en ze kwam uiteindelijk gewoon vanzelf met 41+4. Vind het helemaal niet raar :) Gemiddeld is zo een 50% van de babies gekomen met 40+5. Mijn beste tip lees je vooral goed in. En je mag zelf die keuze maken., je moet niets