31 Reacties
4 maanden geleden
M’n hersenen, ik onthoud minder en ze zijn veel trager. Sommige automatismen doe ik soms ineens fout? Kan ook vermoeidheid zijn natuurlijk…
4 maanden geleden
Positieve dingen vergelijkbaar met wat jij benoemt! Heel blij met mn verbeterde huid en makkelijker slapen haha. Minder positief de bekkenklachten die nog steeds niet helemaal weg zijn. Ik functioneer maar ben helaas nog steeds (of weer) niet klachtenvrij. Verder voel ik me eigenlijk nog steeds gewoon mezelf, ook tijdens de zwangerschap niet echt last gehad van de hormonen :)
4 maanden geleden
Sinds de borstvoeding stopte is mn hormoonhuishouding nu we weer redelijk normaal. Mijn lichaam moet wel nog steeds weer op kracht komen qua spieropbouw, maar ik herken ook wat je zegt; ik maak me veeeeel minder druk om dingen waar ik me voorheen sneller druk om maakte. Gelukkig zijn daar geen andere dingen om druk over te maken voor in de plaats gekomen haha.
4 maanden geleden
Ik merk dat ik nog minder scherp ben ('mom brain').
En gek genoeg voel ik me zelfverzekerder sinds ik moeder ben.
4 maanden geleden
M’n gewicht is echt nog niet zoals voor de zwangerschap helaas. Ook echt wel goed te zien.
4 maanden geleden
Reactie op roomgr
Ik heb het veeeel sneller warm. Dit merk ik dus nu pas sinds de zomer, maar ...
Dit! Het is bij mij ook niet over gegaan tussen de eerste en de tweede.. en heb er nu nog last van. Sorry dit biedt geen hoop 😂
4 maanden geleden
Ik weeg juist een stuk minder als voor m’n zwangerschap, dankjewel borstvoeding 🙏🏼 Verder idd een mombrain: soms ben ik aan het werk en denk ik echt wat ben ik aan het doen?
Ik vergeet ook altijd wel iets: m’n sleutels, zonnebril of waterfles.
Verder zijn mijn bekkenklachten nog niet helemaal weg helaas.
4 maanden geleden
De kilo’s🙈 Ik geef nog borstvoeding. Ergens hoopte ik natuurlijk ook dat dat veel zou doen in de kilo’s maar helaas ben ik nog steeds een kilo of 8 zwaarder dan voor de zwangerschap.
Verder hormonaal heel stabiel eigenlijk. Zowel voor, tijdens als na de zwangerschap. Blij mee!
4 maanden geleden
Mn lichaam is nog niet de oude, minder sterk nog en moeten opletten dat ik niet plas als ik nies 🙈
Ik vind het wel echt genieten om moeder te zijn en het is zo bijzonder om dat voor iemand te kunnen zijn 💞
4 maanden geleden
Ik ben nog veel emotioneler. Ik hoef maar te denken aan hoe trots ik op haar ben of foto’s te kijken van de newborn tijd en de tranen stromen over mijn wangen. Soms best onhandig, want als een collega op het werk een zielig of juist heel gelukkig verhaal vertelt heb ik ook weer die tranen 😅
De kilo’s zijn er wel af, maar ik kan heel goed merken dat het gewicht anders is verdeeld. Benen en armen zijn dunner, maar vooral op mijn borsten is het gewicht blijvend lijkt. Waar ik eerst al een 70F had en al niet heel tevreden mee was, is het nu 70G/H (denk ik, ik draag nog zwangerschap beha). Dus daar baal ik wel een beetje van… 🤷♀️
Positief: ik keek heel erg op tegen de babytijd. Ik vond mezelf helemaal geen baby mama, maar ik ben juist veel zorgzamer geworden en vind de babytijd helemaal geweldig!!
4 maanden geleden
Voor iedereen die het interessant vind: een goed artikel over de (blijvende) metamorfose die we doormaken als we moeder worden
https://www.psychologie.nl/artikel/moederteit-wat-niemand-je-vertelt-over-moeder-worden/
4 maanden geleden
Leuk toppic!
Ik merk vooral dat ik echt nog lang niet zo scherp ben als voorheen, ik vergeet meer en maak meer fouten in m'n werk. Hopelijk trekt dit toch echt nog wel bij 🙈
Als positieve verandering merk ik dat ik veel flexibeler ben, meer op mezelf vertrouw en ook meer rust voel. Dit is ons 2e kindje, na m'n 1e voelde ik me compleet overdonderd, maar deze keer dus totaal niet.
Ik ben bezig met een online cursus over de transformatie van vrouw naar moeder, daar heb ik echt veel aan dus zeker een tip: matrecense psychologie. Hebben ook een insta pagina met veel info :)
4 maanden geleden
Ik ben ook niet zo scherp meer als van te voren. Vergeetachtig en vooral dingen van vroeger kan ik me nog moeilijk herinneren. Aan de andere kant heb ik nog nooit zoveel liefde gevoeld voor iets of iemand en ben ik een zacht eitje geworden. Maak me ook minder druk om onbenullige dingen.
Ik heb bloed laten prikken en ze hebben eigenlijk bijna alle waardes nagekeken. Bleek foliumzuur tekort te hebben (zolang geslikt in de zwangerschap maargoed🤣) maar kan wel zijn dat je daardoor moe bent, duizelig, vergeetachtig. Veel symptomen staan daaraan gekoppeld schijnbaar.