34 Reacties
3 maanden geleden
Iemand nog tips hoe te behandelen? Ik heb het net sinds paar dagen ben 28 weken zwanger. Mijn allergrootste angst was deze zwangerschapskwaal… maarja las al dat 80 procent van de vrouwen het krijgt..
3 maanden geleden
Reactie op Babytjenovember
Iemand nog tips hoe te behandelen? Ik heb het net sinds paar dagen ben 28 w ...
Ik heb er al een aantal weken last van. De dokter zei dat hij vrij weinig kan doen en dat ik vooral op voeding moest letten. Ik merk als ik veel vezels eet dat het helpt. Dus bijv ‘s avonds nog wat zemelen in de yoghurt en volkoren pasta ipv gewone etc. Anders kan je zakjes krijgen die helpen met het verzachten.
Sinds ik er sudocreme op smeer heb ik ook veel minder pijn en jeuk dus dat is ook mijn grootste tip, wassen met water nadat je na de wc bent geweest en dan die sudocreme gebruiken. Het bloed bij mij nog wel vaak maar de pijn is niet meer constant.
3 maanden geleden
Ooh zo naar😬
Ik heb het ook maar het doet niet echt zeer en het is niet weggetrokken na vorige zwangerschap? Ik weet dat je het kan laten verwijderen maar ben hier echt heel bang voor 🫢 Maar zoals het nu is (laat staan; de baby moet er ook nog uit ook) kan ook niet.
3 maanden geleden
Ik heb ook soms bloed bij de ontlasting. Probeer heel goed te drinken, dus echt minimaal 2 liter. En verder vezelrijk eten en niet hard persen. Plus: direct gaan zodra je aandrang voelt. Had na de bevalling van mijn eerste ook dat ik dagen verstopt zat, veel van die zakjes gehad en het komt vanzelf weer goed. Beetje vervelend en pijnlijk, maar ach… 1 van de vele kwaaltjes ;)
3 maanden geleden
Het stomme is zonder obstipatie kan het ook komen, want heb geen obstipatie. Alleen aan het begin van zwangerschap wat gehad. Maar verloskundige zei door de hormonen kan het komen. Heb nu zalf en pilletjes gehaald. Hopelijk gaat snel weg
2 maanden geleden
Ik heb er sinds 3 weken ook weer enorm last van. Ben nu 29 weken, en heb na de bevalling van mijn eerste echt gigantische aambeien gekregen tijdens het persen. Toen ik weer zwanger raakte was mijn eerste gedachte, ik wil een keizersnede want die pijn van de aambeien wil ik NOOIT meer. Ben zo in twijfel wat ik ermee aan moet.
2 maanden geleden
Reactie op Miloutje
Billencreme van dr leenarts erop smeren. Waren bij een kennis zo weg binnen ...
Ja ? Werkt die billencreme zo goed? Gebruik nu paar dagen vanaf zondag curanol pillen en zalf, het is nog niet weg.
2 maanden geleden
Reactie op liethole
Ik heb er sinds 3 weken ook weer enorm last van. Ben nu 29 weken, en heb na ...
Ik bedenk me nu wel dat een tweede kind vaak een veel kortere persfase heeft omdat de weg al begaan is. Dus zal je hopelijk minder heftige aambeien persen? Ik ben ook al vooraf begonnen met curanol. Na eerste bevalling kwam ik pas na bijna een week erachter dat ik dat moest gebruiken en kon ik er bijna niet van staan. Heb je ze nu ook al? Als je ze al hebt en het word erdoor veel erger kan ik me voorstellen dat je twijfelt. Als je nu bijna geen last hebt denk ik dat het mee kan vallen.