27 Reacties

5 maanden geleden

Joehoeee Ik heb helaas ook aambeien. Nog van de bevalling van onze eerste. Ik heb macrogol zakjes.. Als ik deze dagelijks of om de dag i eem gaat het beter.... Miss een tip?

5 maanden geleden

Hee je stoelgang gaat sowieso lastiger, heel veel water drinken is belangrijk. Als je aandrang heb ook naar het toilet gaan en niet te lang ophouden, tijdens het ophouden nemen je darmen nog meer vocht op waardoor het nog lastiger eruit komt.

5 maanden geleden

Reactie op Sharinah

Joehoeee Ik heb helaas ook aambeien. Nog van de bevalling van onze eerste. ...
Hier hetzelfde, en macrogol helpt hier ook! Ik vind dit dus een goeie tip haha

één maand geleden

Iemand nog tips hoe te behandelen? Ik heb het net sinds paar dagen ben 28 weken zwanger. Mijn allergrootste angst was deze zwangerschapskwaal… maarja las al dat 80 procent van de vrouwen het krijgt..

één maand geleden

Reactie op boerderijtje

Iemand nog tips hoe te behandelen? Ik heb het net sinds paar dagen ben 28 w ...
Ik heb er al een aantal weken last van. De dokter zei dat hij vrij weinig kan doen en dat ik vooral op voeding moest letten. Ik merk als ik veel vezels eet dat het helpt. Dus bijv ‘s avonds nog wat zemelen in de yoghurt en volkoren pasta ipv gewone etc. Anders kan je zakjes krijgen die helpen met het verzachten. Sinds ik er sudocreme op smeer heb ik ook veel minder pijn en jeuk dus dat is ook mijn grootste tip, wassen met water nadat je na de wc bent geweest en dan die sudocreme gebruiken. Het bloed bij mij nog wel vaak maar de pijn is niet meer constant.

één maand geleden

Ik heb het ook erger tijdens zwangerschap, normaal beetje soms maar nu erger en continu. Ik slik sinds een maand weer curanol tabletten van de kruidvat en sindsdien is het weer weg. Die mag je ook tijdens borstvoeding na de geboorte wist ik nog.

één maand geleden

Na de bevallingen van de andere kindjes had ik het ook :( Van de kraamzorg moest ik toen curanol slikken en smeren (er zijn druppels en zalf kan je gewoon bij de Etos halen). Daarmee verdwenen ze het snelst.

één maand geleden

Ooh zo naar😬 Ik heb het ook maar het doet niet echt zeer en het is niet weggetrokken na vorige zwangerschap? Ik weet dat je het kan laten verwijderen maar ben hier echt heel bang voor 🫢 Maar zoals het nu is (laat staan; de baby moet er ook nog uit ook) kan ook niet.

één maand geleden

Reactie op boerderijtje

Iemand nog tips hoe te behandelen? Ik heb het net sinds paar dagen ben 28 w ...
Curanol smeren en tabletjes van Curanol slikken. Was bij mij twee keer binnen een paar dagen weg!

één maand geleden

Dankjewel voor de reacties!

één maand geleden

Elke dag een kiwi gold eten helpt heel goed tegen obstipatie (en dus tegen aardbeien😊)

één maand geleden

Ik heb ook soms bloed bij de ontlasting. Probeer heel goed te drinken, dus echt minimaal 2 liter. En verder vezelrijk eten en niet hard persen. Plus: direct gaan zodra je aandrang voelt. Had na de bevalling van mijn eerste ook dat ik dagen verstopt zat, veel van die zakjes gehad en het komt vanzelf weer goed. Beetje vervelend en pijnlijk, maar ach… 1 van de vele kwaaltjes ;)

25 dagen geleden

Het stomme is zonder obstipatie kan het ook komen, want heb geen obstipatie. Alleen aan het begin van zwangerschap wat gehad. Maar verloskundige zei door de hormonen kan het komen. Heb nu zalf en pilletjes gehaald. Hopelijk gaat snel weg

25 dagen geleden

Tip: goedkope magnesium voor het slapengaan nemen. Helpt bij spierkramp, maar ook bij obstipatie. Tegen de pijn van aambeien: neusspray zoutoplossing.

24 dagen geleden

Billencreme van dr leenarts erop smeren. Waren bij een kennis zo weg binnen een paar dagen. Pruimen en roosvice pruimen om beter te kunnen poepen. Een krukje onder je voeten op de wc zorgt voor een betere poephouding waardoor de ontlasting er makkelijker uit komt.

22 dagen geleden

Ik heb er sinds 3 weken ook weer enorm last van. Ben nu 29 weken, en heb na de bevalling van mijn eerste echt gigantische aambeien gekregen tijdens het persen. Toen ik weer zwanger raakte was mijn eerste gedachte, ik wil een keizersnede want die pijn van de aambeien wil ik NOOIT meer. Ben zo in twijfel wat ik ermee aan moet.

21 dagen geleden

Reactie op Miloutje

Billencreme van dr leenarts erop smeren. Waren bij een kennis zo weg binnen ...
Ja ? Werkt die billencreme zo goed? Gebruik nu paar dagen vanaf zondag curanol pillen en zalf, het is nog niet weg.

21 dagen geleden

Reactie op liethole

Ik heb er sinds 3 weken ook weer enorm last van. Ben nu 29 weken, en heb na ...
Ik bedenk me nu wel dat een tweede kind vaak een veel kortere persfase heeft omdat de weg al begaan is. Dus zal je hopelijk minder heftige aambeien persen? Ik ben ook al vooraf begonnen met curanol. Na eerste bevalling kwam ik pas na bijna een week erachter dat ik dat moest gebruiken en kon ik er bijna niet van staan. Heb je ze nu ook al? Als je ze al hebt en het word erdoor veel erger kan ik me voorstellen dat je twijfelt. Als je nu bijna geen last hebt denk ik dat het mee kan vallen.

21 dagen geleden

Ik ben in april '23 bevallen en heb ze nog steeds in welke mate dat verschilt. Dus ik volg, ben op zoek naar de gouden tip🤣

21 dagen geleden

Reactie op dodo1224

Elke dag een kiwi gold eten helpt heel goed tegen obstipatie (en dus tegen ...
Ja! Doe ik ook! Die tip kreeg ik van de kraamzorg na mijn vorige bevalling. Nu eet ik dus ook regelmatig kiwi gold 🤩 Daarnaast Curanol smeren, mocht ik toch last krijgen.