27 Reacties

21 dagen geleden

Auw ik heb ook alweer een hele pijnlijke aambei, en tijdje terug ook 1 die veel te lang bleef. Het slikken van curanol tabletten helpt het allerbest bij mij. Na de bevalling vorige keer had ik nergens last van, behalve dus een mega pijnlijke aambei🫠

20 dagen geleden

Ik heb ooit gelezen dat parkietzalf dé gouden tip is. Ja, echt de zalf voor vogels 😂 Dit moet echt een wondermiddel zijn volgens vele verloskundigen en kraamhulpen!

19 dagen geleden

Reactie op Laura_91_

Ik bedenk me nu wel dat een tweede kind vaak een veel kortere persfase heef ...
Klopt dat hoor ik ook vaker, daarom ben ik ook zo in twijfel. Het is nu ook echt al flink aanwezig en heb er al veel pijn aan helaas.

18 dagen geleden

Reactie op liethole

Klopt dat hoor ik ook vaker, daarom ben ik ook zo in twijfel. Het is nu ook ...
Oh als je nu al veel last hebt dan zal het er ongeacht als het meevalt vast wel iets erger worden. Wat zegt je huisarts als opties? Je kan het ook laten behandelen naast tabletten en zalf. Moet je doen wat goed voelt voor jou.

18 dagen geleden

Reactie op Laura_91_

Oh als je nu al veel last hebt dan zal het er ongeacht als het meevalt vas ...
Ja ik ben in november vorig jaar behandeld in een kliniek, en daar heb ik onlangs ook contact mee gehad. Die adviseren nu niks te doen, omdat de kans dat het in je zwangerschap terug komt heel groot is. Ik vind het gewoon zo lastig omdat je niet weet hoe het gaat lopen. Misschien is de baby er binnen 10 min uit maar misschien ook niet. Ik kan maar geen keus maken.

17 dagen geleden

Ik heb ook macrogol. Ik gebruik 2 zakjes per dag anders komt het niet goed 😅. Mijn ontlasting wordt dan zo hard en veel bloed tijdens het afvegen.

16 dagen geleden

In mijn vorige zwangerschap had ik ook aambei(en), grootste gedeelte geen last van, aantal keer in de zwangerschap wel. Ik dacht dat het na de bevalling wel pijnlijk zou worden maarrrrrr ik heb dus totaal geen last gehad van die aambei(en) na de bevalling!!! Dus het kan ook meevallen!!! En overigens is die aambei nog steeds niet weg (2 jaar later) maar ik heb er totaal geen last van 😊