10 Reacties

2 maanden geleden

Ik ben ook in het eerste trimester veel afgevallen en nog net wel/niet, ook per dag verschillend, op m’n startgewicht. Ik maak mij verder geen zorgen. Voel de baby ook en die groeit ook gewoon goed. Eet normaal en heb ook geen rare cravings. Dus geen tips, maar als je kindje goed groeit en je eet normaal zou ik mijzelf niet zoveel zorgen maken.

2 maanden geleden

Hoi! Ik heb hetzelfde. Ben nu 20weken en 5 dagen en gewicht blijft schommelen. Zat vorige week eindelijk op mijn startgewicht maar nu weer een kilo eronder, in mijn geval is dat 66 kilo. Ik hoor van meerdere vrouwen dat zij dit ook hebben gehad. Dit varieert gewoon heel erg per persoon en de informatie over de gezondheid van je baby haal je echt uit de echo. Mijn gynaecoloog zei ook dat ik me er geen zorgen om hoef te maken zolang de baby blijft groeien (ik krijg nu langzaam een beetje een buikje). Het belangrijkste is dat je voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt maar zo te horen eet je voldoende. Uiteindelijk zijn we er vast blij mee als er na de zwangerschap ook niet zoveel af hoeft! Maar ik snap je zorgen, maar ik probeer me zelf te focussen op alle voorbeelden van vrouwen die hetzelfde hadden en hele gezonde kinderen op de wereld hebben gezet.

2 maanden geleden

Ik ben tot 22 weken niets aangekomen en toen in 2 weken ineens 5 kilo. Geen zorgen, het komt echt vanzelf. Als je goed eet, dan komt het echt wel goed.

2 maanden geleden

Hoi ik heb precies hetzelfde. Nu in week 22 en pas 700 gram aangekomen. Voel de baby ook al de hele dag en tijdens de 20 weken echo was ze prima op gewicht voor dat termijn. Probeer me niet teveel zorgen te maken, en inderdaad wat meer te eten. Tijdens mijn vorige zwangerschap ook maar krap 10kg aangekomen in totaal. Verloskundige maakte zich niet zo druk erom in ieder geval

2 maanden geleden

Ik merk zelf dat ben & jerry's enorm goed kan helpen bij het aankomen ☺️

2 maanden geleden

Ik zou zeggen maak je niet druk! 1e zwangerschap in totaal 10 kilo afgevallen tijdens de zwangerschap en mooi gezond kindje. Nu 2e zwangerschap en met 21 weken totaal 6 kilo afgevallen tot nu toe. Ik denk dat zorgen maken over schadelijker is dan het afvallen of niet aankomen😉 zeker als alle echo's gewoon goed zijn! Iedereen zijn/haar zwangerschap is anders en ik zoiets vooral geen (ongezonde/meer) dingen gaan eten hiervoor om maar aan te komen.

2 maanden geleden

Ik heb dit ook! 22+3 en ook amper een kilo aangekomen. Ik heb ook nog niet echt een buikje, het staat wel wat naar voren (alsof ik een opgeblazen gevoel heb) en dat is het. Nu moet ik ook zeggen dat ik niet meer eet dan voorheen, soms wel eens een tussendoortje extra maar wat ik eet is allemaal wel gezond. Ik vond het ook een beetje eng maar de vk maakte zich geen zorgen. Ik zou je niet al te druk maken maar wel voor je gemoedsrust tegen je vk zeggen.

2 maanden geleden

Hier hetzelfde! Ben in het eerste trimester 4-5 kg afgevallen en zit nu met 22 weken net weer op mijn startgewicht. Ook met de verloskundige besproken maar die zegt dat dat niet iets is om je druk over te maken, de baby pakt wel wat hij nodig heeft om te groeien 🥰

2 maanden geleden

Als het je lukt om gezond te eten zou ik me er geen zorgen om maken. En dan niet gezond als in standje afvallen, maar gewoon lekker fruit groente volkorenbrood roomboter enzo dat soort gezond😝 Ik zelf zou er juist blij mee zijn, ik groei van achter net zo hard als van voren maar daar heb jij natuurlijk niks aan😆

2 maanden geleden

De baby pakt wat nodig is bij jou weg. Als jij gezond en voldoende eet (voor 1 persoon)is het prima. Het is totaal niet nodig tijdens de zwangerschap om voor 2 te eten. Bij trek is een gezond tussendoortje prima. Ik verlang totaal niet naar extra voedsel of zoetigheid en snap heel eerlijk gezegd die drang ernaar ook echt niet. Dit mijn eerste zwangerschap besproken met de gynaecoloog en dat was het antwoord. Vorige zwangerschap 3 kilo totaal aangekomen en nu met 20 weken 200gram. Voor tijd niets afgevallen. Mijn startgewicht wel hoger als de jouwe. Maar dit is voor iedereen gewoon hetzelfde.