23 Reacties

één maand geleden

Ik had altijd alleen een basisverzekering maar vanwege de kinderwens sinds dit jaar een aanvullende verzekering genomen ivm vergoeding eigen bijdrage kraamzorg, vergoeding borstkolf, vergoeding Fysio en vergoeding alternatieve zorg (voor osteopaat en acupunctuur). Ik heb al van verschillende dingen gebruik gemaakt en ben tot nu toe heel blij met de aanvullende verzekering. Mijn advies voor jou; kijk in december of je ergens behoefte aan hebt van zorg uit de aanvullende verzekering en laat je desnoods adviseren! Voor zorg die in 2024 is geleverd krijg je in 2025 geen vergoeding meer.

één maand geleden

Als ik het goed heb kun je een aanvulling per direct in laten gaan, ik weet dit niet zeker. Check even goed wat je daadwerkelijk vergoed gaat krijgen want tegenwoordig valt het vies tegen wat er in de pakketten zit.

één maand geleden

Je kan ook kijken of jouw verzekering tussendoor omhoog gezet kan worden. Ik zit bij ohra en ben direct nog meer aanvullend verzekerd. Om het in het nieuwe jaar in te laten gaan, zou ik persoonlijk even gaan rekenen of het je echt wat oplevert

één maand geleden

Of een aanvullende verzekering de moeite waard is verschilt per persoon denk ik en wat je nodig hebt. Ik kan bijvoorbeeld niet zonder, omdat ik veel fysiotherapie nodig heb en ook regelmatig bij de tandarts ben. Helemaal nu tijdens de zwangerschap. Mijn gebit is echt niet te doen nu. Vergoeding voor een borstkolf lijkt me ook prettig. Dus ja, ik heb het sowieso nodig. Maar dat kan voor jou heel anders zijn.

één maand geleden

Ik heb contact gehad met mijn verzekeringsmaatschappij en als je geen aanvullende verzekering hebt, krijg je je bevalling in het ziekenhuis (niet medisch) niet eens volledig vergoed. Ze vertelde me dat ik circa 550 zelf zou moeten betalen. Dit staat volledig los van de kraamhulp, dit was voor mij een reden om tussentijds de aanvullende dekking aan te zetten en die zet ik eind december, wanneer de kleine er is, weer uit voor komend jaar.

één maand geleden

Wat wil je uit je aanvullende verzekering halen dan? Want je baby is dan al geboren. Dus een cursus, poliklinische bevalling, eigen bijdrage kraamzorg etc gaan hier sowieso al buiten vallen.

één maand geleden

Het heeft geen nut als je niet in 2025 zwanger verwacht te zijn of gaat bevallen. De meeste aanvullende verzekeringen dekken zaken als zwangerschaps cursus, eigen bijdrages (niet medische ziekenhuis bevalling/kraamzorg), lactatiekundige, dat soort dingen. Daar heb je volgend jaar waarschijnlijk niks aan. Ik ben aanvullend bij cz voor €8,90 per maand en de zwangerschapscursus heb ik er al uit vergoed gekregen (€100) verder heb ik nog niet echt naar de vergoedingen en regeltjes gekeken.

één maand geleden

Reactie op Wonder2024november

Het heeft geen nut als je niet in 2025 zwanger verwacht te zijn of gaat bev ...
Bij CZ aanvullend basis is vergoeding eigen bijdrage poliklinische bevallig en kraamzorg 100% 🫶🏻

één maand geleden

Reactie op First Time Mommy88

Als ik het goed heb kun je een aanvulling per direct in laten gaan, ik weet ...
Je kan 1x per jaar per 1-jan overstappen vanaf half nov overstappen/aanvullende verzekering aanpassen. Slechts een enkele zorgverzekeraar heeft de optie om het tussentijds aan te passen, wat betreft de aanvullende dekking.

één maand geleden

Ja hier ben ik ook naar aan het kijken. Zelfde situatie. Dus niet vergoedingen zwangerschap. Maar de vraag of een aanvullende verzekering loont met een baby en mogelijke kosten die je maakt daarbij

één maand geleden

Reactie op Happy mother

Ik heb contact gehad met mijn verzekeringsmaatschappij en als je geen aanvu ...
Dit had ik ook gelezen. Ik was 5 jr geleden TOP verzekerd bij de CZ. Onbedoeld want ik dacht dat ik mijn verzekering moest ophogen en kon toendertijd alleen naar de TOP. ik heb toen niets hoeven te betalen qua bevalling in ziekenhuis, kraamzorg of eigen bijdrage. Heb zelfs uitgebreide thuiszorg gekregen omdat ik te goed verzekerd was. Nu zag ik dus ook met aanvullend jongeren verzekering bij CZ dat je een eigen bijdrage hebt van in de €500 bij een niet medische bevalling buiten de kraamzorg kosten.. mijn uitgerekende datum is eind november. Ik ben ook van plan om in sept. Te bellen en vragen of ik mijn verzekering mag ophogen en dan doe ik die per Jan. 2025 weer verlagen(dat vertel ik ze dan niet natuurlijk). Dat bespaard me een hoop kosten. Moet wel kijken of dit mogelijk is want als ik dit online wilde aanpassen was dit per Jan 2025

één maand geleden

Reactie op Sjck1992

Dit had ik ook gelezen. Ik was 5 jr geleden TOP verzekerd bij de CZ. Onbedo ...
Ik zit zelf bij CZ en probeerde in januari mezelf erbij te verzekeren voor tandarts was ik vergeten te doen per 1 jan. Bij de meeste verzekeraars is dat mogelijk t/m 31-jan. Echter hanteert CZ de termijn tot 14 dagen na ontvangst polis om wijzigen in de aanvullende verzekeringen aan te brengen. Verwacht er niet teveel van. Het is ook niet eerlijk als jij maar 4 maanden extra premie betaald en dezelfde vergoedingen krijgt, als iemand die wél het hele jaar door extra premie hiervoor betaald. Verzekeren is tenslotte het verzekeren van onzeker gebeurtenissen. Dat is nu niet meer zo in geval van kosten die horen bij een zwangerschap.

één maand geleden

Reactie op LittleStar16

Ik zit zelf bij CZ en probeerde in januari mezelf erbij te verzekeren voor ...
Met mijn vorige zwangerschap kon ik het nog tussentijds wijzigen. Dit mag nu niet meer. Ik zit ook bij CZ. Je kan enkel een aanvullende dekking afsluiten als je dat nog niet hebt, je mag niks meer wijzigen. Ik heb het kunnen wijzigen door me collectief te wijzigen n later weer toe te voegen of wat ook… maar het is indd strenger geworden… dat klopt.

één maand geleden

Reactie op Happy mother

Met mijn vorige zwangerschap kon ik het nog tussentijds wijzigen. Dit mag n ...
Het zou goed kunnen hoor dat het in her verleden en evt (nu) met collectief verzekeren kan/kon. Dit jaar was het inderdaad niet meer mogelijk.

één maand geleden

Niet gevraagd en toch advies mbt de zorgverzekering; Let even voor volgend jaar ook op of je vrije keuze hebt, of alleen mag waar je verzekering een contract mee hebt. Zeker met een kleine wil ik niet verplicht zijn waar ik zorg moet afnemen (met lange wachtlijsten bv.. en niet terecht kunnen of veel extra bij moeten betalen voor waar ze je sneller kunnen helpen)

één maand geleden

Maar is een aanvullende verzekering het ook waard in 2025 als je met een kindje van 2maanden oud zit? Wat gebruik je dan uit een aanvullende verzekering? Heeft iemand daar ervaring mee?

één maand geleden

Reactie op Aaker52

Maar is een aanvullende verzekering het ook waard in 2025 als je met een ki ...
Ik heb bij mijn 1e kindje alleen zorg uit de basisverzekering nodig gehad voor de kinderarts. Ik check wel of het plaatselijke ziekenhuis en de kinderziekenhuizen zoals wkz etc een contract met mijn zorgverzekeraar hebben. Voor het geval dat, wil dan niet met een flinke nota komen te zitten.

één maand geleden

Reactie op LittleStar16

Ik heb bij mijn 1e kindje alleen zorg uit de basisverzekering nodig gehad v ...
Thnx. In die zin gebruikt je aanvullend minder dan tijdens zwangerschap.

één maand geleden

Reactie op Sjck1992

Dit had ik ook gelezen. Ik was 5 jr geleden TOP verzekerd bij de CZ. Onbedo ...
Ik snap heel goed dat dit iets is wat je hoopt dat lukt, omdat het natuurlijk veel scheelt. Maar heel eerlijk gezegd hoop ik dat de verzekeraars dit soort dingen niet accepteren.. want dit soort dingen zorgt er juist voor dat ons verzekeringsstelsel steeds duurder wordt. Het hele idee is dat we gezamenlijk voor alle zorg betalen, sommige mensen hebben weinig zorg nodig en andere mensen meer. Door allemaal (los van aanvullende verzekeringen) hetzelfde te betalen blijft het enigszins te betalen. Als je tussentijds ophoogt en daardoor bv aan premie in totaal in die 4 maanden €120 meer betaald, maar €2000 vergoed krijgt (ik zeg maar wat) lopen alle rekeningen uiteindelijk weer verder op.. ik heb makkelijk praten nu in de zin van dat ik hoog aanvullend verzekerd ben.. maar dat ben ik ook omdat ik sowieso al meer zorg nodig heb. Dus ik weet ook dat ik een duur persoon ben. Mijn maandkosten voor de verzekering is ruim €190 (met korting 🫠), maar ik ben er ook heel blij mee dat het zo kan in Nederland.. als het niet zo kon zou ik failliet gaan door mijn chronische ziekte en een paar gevalletjes pech. We waren vorig jaar in Amerika en daar lopen de mensen dakloos rond omdat ze bv kanker kregen. Zo bizar! Dus dan bedenk ik bij alle extra kosten maar hoe goed we het eigenlijk hebben.. Ik bedoel dit zeker niet verkeerd hè! Maar even de andere kant ernaast zetten.. Overigens krijgen we niet alles vergoed alsnog, moeten ook gewoon eigen bijdrage kraamzorg en deel van een poliklinische bevalling betalen. Dus niet iedere verzekeraar dekt alles als je aanvullend verzekerd bent.

één maand geleden

Ik ben niet aanvullend verzekerd. Jaren wel gehad maar maakte er te weinig gebruik van (wel mijn tanden verzekerd). Mocht ik nu naar de fysio of osteopaat oid gaan, is het goedkoper om dat een enkele keer te betalen, dan hiervoor aanvullend verzekerd te zijn. Goed om je af te vragen wat je aan zorg nodig hebt, wat heb je afgelopen jaren echt gebruikt.